W skład promowanych serków wchodzą bowiem także m.in. konserwant, sztuczne aromaty i sole emulgujące - informują Wirtualnemedia.pl.
Reklama filmu "Kraina lodu. Przygody Olafa" do zmiany. To decyzja KER [wideo]
KER zajmowała się zaskarżoną reklamą tv serów Hochland, w której Anna Guzik podkreśla, że są produkowane wyłącznie z naturalnych składników, nie zawierają konserwantów ani sztucznych barwników. Tymczasem skarżący reklamę zwrócił uwagę, że w składzie sera Hochland z szynką jest konserwant E250, a także szkodliwe sole emulgujące E452, E339 (fosforany), E331 oraz sztuczny aromat.
Reklama syropu Paola z flaszeczką dla pięciolatki. Były skargi do Komisji Etyki Reklamy [wideo]
Hochland w odpowiedzi na skargę stwierdził, że podawana przez aktorkę w reklamie informacja o naturalnych składnikach jest prawdziwa i zgodna ze stanem faktycznym, ponieważ sery kremowe Hochland składają się aż w 98 proc. z naturalnych składników. Komisja Etyki Reklamy uznała jednak - biorąc pod uwagę, że spot odnosi się do całego spektrum serów marki Hochland, a nie tylko do tych serów, które nie zawierają konserwantów i barwników - że przekaz reklamowy nadużywa zaufania odbiorców i wprowadza ich w błąd co do właściwości promowanych produktów.
* W reklamie wprowadzono zmiany, zgodnie ze wskazaniem.
Źródło: Wirtualnemedia.pl, dlahandlu.pl