https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Remont ulicy Sienkiewicza w Grudziądzu? Władze zwlekają z decyzją. A... autobusy hybrydowe już się produkują

(PA)
Umowa na zakup autobusów hybrydowych, warta nieco ponad 20 milionów złotych zakłada ponadto dostawę i montaż stacji wolnego i szybkiego ładowania pojazdów, a także szkolenie dla kierowców i mechaników MZK. Autobusy będą jeździły m.in. ulicą Sienkiewicza, która wciąż czeka na remont.
Umowa na zakup autobusów hybrydowych, warta nieco ponad 20 milionów złotych zakłada ponadto dostawę i montaż stacji wolnego i szybkiego ładowania pojazdów, a także szkolenie dla kierowców i mechaników MZK. Autobusy będą jeździły m.in. ulicą Sienkiewicza, która wciąż czeka na remont. Łukasz Szalkowski
Dołożyć pieniądze - ponad 4 mln zł - do oferty firmy, która w przetargu zaproponowała najniższą kwotę - ponad 9,1 mln zł za remont Sienkiewicza czy powtórzyć przetarg? Oto jest pytanie. - Decyzję podejmiemy pod koniec tygodnia - mówi Maciej Glamowski, prezydent Grudziądza. Miasto zarezerwowało na remont Sienkiewicza: 5 mln zł.

Tymczasem autobusy hybrydowe - jak informuje Teresa Kleczewska, naczelnik wydziału transportu - są już na linii produkcyjnej. Pod koniec kwietnia mają pojawić się w Grudziądzu. I... być może będą stały w garażu, bo dedykowane dla nich trasy m.in. po ulicy Sienkiewicza i Kruszelnickiego wciąż nie są modernizowane.

- Może się tak zdarzyć, że autobusy będą stały zaparkowane w garażach i czekały, aż wykonamy drogi - mówi Maciej Glamowski, prezydent. - To kolejny raz pokazuje absurd prowadzenia inwestycji przez poprzednie władze. Najpierw powinno się wyremontować ulice, a potem ogłaszać przetarg na zakup autobusów. Tu było odwrotnie.

O SPRAWIE PISALIŚMY TEŻ: Czekamy na remont ul. Sienkiewicza w Grudziądzu

Do końca tygodnia, jak informował na sesji prezydent, ma zapaść decyzja co z przetargiem na Sienkiewicza. Najniższa oferta jaka została zgłoszona opiewa na kwotę ponad 9,1 mln zł. To o ponad 4 mln zł więcej niż zarezerwowano w budżecie. - Będziemy rozmawiali czy wykonać tę inwestycję i dołożyć pieniądze z budżetu czy kolejny raz powtórzyć przetarg - wyjaśnia włodarz. - Jednak czas nas nieubłaganie goni. Powtórne ogłoszenie kolejny raz przetargu wydłuży realizację inwestycji o kolejne tygodnie lub miesiące.

Prezydent twierdzi też, że należy tylko wyremontować fragment ulicy Kruszelnickiego, gdyż część jest w dobrym stanie. Ulica Sienkiewicza ma być remontowana na odcinku od skrzyżowania z al 23 Stycznia do skrzyżowania z ulicą Sikorskiego.

WAŻNE CZYTAJ: Nowe autobusy przyjadą do Grudziądza na wiosnę. Miasto podpisało umowę z firmą Volvo [wideo]

Zrezygnować z projektu pod nazwą „Budowa i przebudowa infrastruktury transportu publicznego wraz z zakupem taboru autobusowego”, w ramach którego mają być remontowane Sienkiewicza i Kruszelnickiego oraz zakupiono już autobusy hybrydowe, nie można. Wówczas grozi utrata unijnej dotacji.

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
z Wyzwolenia
W dniu 28.02.2019 o 08:09, Gość napisał:

a co z ul Dworcową Królewską i Rapackiego? będą pominięte a autobusy puszczone ul Focha?

Te ulice to tabu. Nikt z Rauszowych nie korzysta.

Może Glamowski coś zajarzy? ;)

G
Gość
Zieleni musi być dużo i ławeczki
I
Izabela
Już od dłuższego czasu wiadomo,że kasa przeznaczona na remont ul.Sienkiewicza jest za niska i nikt taniej tego nie zrobi więc skąd to zdziwienie.
G
Gość
Każdą umowę można rozwiazac ale jak prezydentowi się wydaje że nie i pani naczelnik mówi ze jej sie wydaje ze nie to ..... to trzeba sie wziąć do roboty i to sprawdzić i policzyć!!!! Ile miesięcy będziecie jeszcze czekać?!?!?
G
Gość
Wytańcowane
G
Gość
W dniu 27.02.2019 o 22:38, TAZ napisał:

Remont ul. Sienkiewicza wchodzi w skład całego projektu jakim jest transport niskoemisyjny. Na cały projekt miasto otrzymało dofinansowanie z UE.Projekt składa się z remontu ulic i zakupu autobusów.Jeden z warunków jest taki, że autobusy te będą poruszać się po nowej trasie i dlatego dodatkowo będzie remontowana ul. Kruszelnickiego, aby tak duże pojazdy mogły nią jeździć.Cały ten projekt jest bez sensu i źle zrobiono, że miasto się na niego zdecydowało. Wygląda to tak jakby ktoś miał coś zyskać gdy miasto zakupi konkretne autobusy.Umowa na zakup autobusów została podpisana, a więc nie ma już odwrotu i trzeba teraz całość zrealizować. Nie można też zakupić autobusów i użytkować ich na innych liniach niż ta zaprojektowana na którą otrzymano dofinansowanie. Sprawi to, że dopóki nie wyremontujemy ul. Sienkiewicza i ul. Kruszelnickiego nie będziemy mogli ich używać.

Ulica Kruszelnickiego jest w bardzo dobrym stanie. Trzeba mieć niezłą "klepę" aby zezwolić na remont tej ulicy. A tak w ogóle po co tam na tej ulicy autobusy ? Co ten Sikora wymyślił ? Przecież niedaleko jakieś 150 m jest przystanek na równoległej ulicy !!! Jedyny problem to to że trzeba przejść od przystanku przez tą ulicę aby dostać się na Kruszelnickiego.

G
Gość

a co z ul Dworcową Królewską i Rapackiego? będą pominiętę a autobusy puszczone ul Focha?

d
darekgrud

Gdybyś kolego miał na czym czapkę nosić to wiedziałbyś,że te nowe autobusy są niskopodłogowe a jadąc ulicą Sienkiewicza można zauważyć głębokie zapadnięcia jezdni.Typowe safari.

T
TAZ
Remont ul. Sienkiewicza wchodzi w skład całego projektu jakim jest transport niskoemisyjny. Na cały projekt miasto otrzymało dofinansowanie z UE.
Projekt składa się z remontu ulic i zakupu autobusów.
Jeden z warunków jest taki, że autobusy te będą poruszać się po nowej trasie i dlatego dodatkowo będzie remontowana ul. Kruszelnickiego, aby tak duże pojazdy mogły nią jeździć.
Cały ten projekt jest bez sensu i źle zrobiono, że miasto się na niego zdecydowało. Wygląda to tak jakby ktoś miał coś zyskać gdy miasto zakupi konkretne autobusy.
Umowa na zakup autobusów została podpisana, a więc nie ma już odwrotu i trzeba teraz całość zrealizować. Nie można też zakupić autobusów i użytkować ich na innych liniach niż ta zaprojektowana na którą otrzymano dofinansowanie. Sprawi to, że dopóki nie wyremontujemy ul. Sienkiewicza i ul. Kruszelnickiego nie będziemy mogli ich używać.
D
Dariusz
Czy ktoś może Łopato logicznie wyjaśnić co ma remont jednej ulicy do zakupu autobusów? Jakoś nic sensownego do głowy mi nie przychodzi.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska