Kody kreskowe zwykle zawierają informacje o cenie, kraju pochodzenia i cechach podstawowych towaru.
Czytaj też: Biedronka. Sprzedaż sieci wzrosła o 25,3 proc.
- Nasza sieć wprowadza innowacyjny system kodów kreskowych GS1 DataBar, które zawierają między innymi zakodowaną datę przydatności produktu do spożycia - mówi Anna Papkaz firmy Jeronimo Martins, która jest właścicielem Biedronki.
- W momencie kasowania produktu przy kasie, jeśli okaże się, że data ważności oznaczonego takim kodem produktu upłynęła, sprzedaż takiego towaru zostanie zablokowana. To już u nas działa! Pierwsze testy przeprowadziliśmy już w 2010 roku, stopniowo obejmując systemem kolejne produkty. Teraz jest to grupa kilkudziesięciu produktów marki własnej, wśród których głównie produkty świeże, choćby mięsa czy wędliny, będzie coraz więcej.
Taki kod kreskowy w systemie GS1 to pionierskie rozwiązanie w skali Europy.
Papka przekonuje, że stosowanie GS1 w połączeniu ze specjalnymi czytnikami, daje możliwość wprowadzenia w przyszłości kolejnych rozwiązań, łączących identyfikację produktu z dostarczeniem dodatkowych informacji dla klientów.
Dodajmy, że w zeszłym roku przychody tej popularnej sieci spożywczej wzrosły o blisko 25 proc., otwarto 239 nowych sklepów. W Kujawsko-Pomorskiem mamy 114 Biedronek, w 2011 roku powstały np. w Toruniu - 5, Włocławku - 1, Grudziądzu - 2, a także w Chojnicach - 1.
Czytaj też: Mamy dość dużych marketów, dyskonty w natarciu! [ekspansja sieci handlowych w Kujawsko-Pomorskiem - MAPA]
