
Joga i treningi
Czasowe zamknięcie siłowni i innych miejsc dla aktywnych sprawiło, że część z nich poszukało wolnego kącika na rozłożenie maty w swoim domach. Nieco trudniej było tym, którzy preferują ćwiczyć z instruktorem, ale szybko okazało się, że w sieci nie brakuje gotowych lekcji i treningów. Trafili tam również trenerzy i z czasem przekonali się do publikowania nagrań ze swych autorskich sesji - czy to bezpłatnie czy też w ramach crowdfundingu albo przez płatne portale dla ćwiczących online. Efekt? W pandemii stajemy się nie mniej, a bardziej aktywni i więcej kupujemy sprzętu do samodzielnych ćwiczeń. W sklepach sportowych na platformie Shoper wartość transakcji w pierwszym półroczu 2021 r. osiągnęła już 85 proc. wartości wszystkich transakcji z całego 2020 r.

Makijaż DIY
Z jednej strony branża kosmetyczna ucierpiała na ograniczeniu spotkań towarzyskich i wydarzeń. Z drugiej czasowe zamknięcia salonów fryzjerskich i kosmetycznych skłoniły sporą grupę kobiet, by poprawić swoje umiejętności, korzystając choćby z internetowych tutoriali, pokazujących jak samodzielnie wykonać profesjonalny makijaż. Urodowym influencerkom pokierowanie odbiorców do e-sklepu, gdzie znajdą wykorzystane w filmie akcesoria przychodzi naturalnie, choć bywa też niekiedy wynikiem płatnej współpracy. W efekcie, jak wynika z raportu Edge Retail Insight, w tym roku już 1/5 kosmetyków na świecie kupowana jest online.

Zwierzęta
W polskich domach przez ostatnie dwa lata przybyło kilkaset tysięcy nowych pupili. Pandemia wzmocniła też naszą więź ze zwierzętami, zatem nic dziwnego, że bardziej o nie dbamy. Prawdziwy boom przeżywają zoologiczne e-sklepy. Łączna wartość transakcji w sklepach z produktami dla zwierząt i korzystających z usługi Shoper Płatności w pierwszym półroczu 2021 była dwukrotnie wyższa niż w całym 2019 roku. Internetowy kanał sprzedaży umożliwia dużo łatwiejsze niż w tradycyjnych sklepach uruchomienie subskrypcyjnego modelu zakupów. Można zamówić pudełko z jedzeniem, zabawkami i akcesoriami, który raz w miesiącu trafi do naszego pupila. Widać również zainteresowanie wirtualnym umawianiem konsultacji weterynaryjnych.

Pieczenie chleba i inne kulinaria
68 proc. Polaków zadeklarowało w badaniu Mastercard, że w ciągu pierwszego roku pandemii poprawili swoje umiejętności kulinarne. Szkoła gotowania na kwarantannie była poniekąd przymusowa, ale też wiele osób potraktowało ją jak ciekawe wyzwanie. Jego symbolem stały się krążące po mediach społecznościowych zdjęcia ilustrujące sukcesy w domowym pieczeniu chleba. Więcej samodzielnego gotowania oznacza też większe zapotrzebowanie na pomysły i przepisy. Szefowie kuchni z najsłynniejszych restauracji świata organizowali pokazy gotowania na żywo online, odkrywając przy tym, że ta przestrzeń jest już dawno zajęta przez kulinarnych blogerów i youtuberów, co prawda mniej utytułowanych, za to lepiej budujących internetową społeczność. Statystyki Google pokazują, że popularność frazy “przepisy”, jak i angielskiego “recipies” szybowały w górę przy każdej kolejnej fali domowej izolacji.