- Te robale z kryjówek wychodzą nocą. Chodzą po ciele i gryzą powodując ból i swędzenie - bulwersuje się Karolina Baron, zajmująca jedno z mieszkań kamienicy przy Nadgórnej 23, będącej w zasobach Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Nieruchomościami.
- Ugryzienia są szczególnie uciążliwe u dzieci. Kilkakrotnie musieliśmy tego lata zaczerpnąć porady u lekarza - dodaje Ramona Brechelke, sąsiadka Karoliny Baron.
Zrywali tapety
Problemy skórne to jednak niejedyny kłopot, które powodują pluskwy. - One są wszędzie i nie ma skutecznej domowej metody na pozbycie się ich. Musiałam w swoim mieszkaniu ściągnąć tapety i zrobić kosztowny remont - z kolei wylicza Adela Cholewczyńska, która także zajmuje jedno z mieszkań w kamienicy przy ulicy Nadgórnej 23.
Lokatorki twierdzą, że próbowały na własną rękę walczyć z pasożytami. Bezskutecznie. Po pomoc w poniedziałek udały się do administracji budynku, a stamtąd - będą niezadowolone z obsługi - przyszły prosić o interwencję „Gazetę Pomorską”.
To najemca lokalu ma o niego dbać
Administracja zapewnia, że zgłoszenie zostało przyjęte, a dezynsekcja została zaplanowana na wtorek... mimo, że zgodnie z prawem to po stronie najemcy lokalu leży obowiązek dbania o niego zarówno pod względem technicznym jak i sanitarnym. - Mając na uwadze dobro pozostałych lokatorów z tej kamienicy oraz sąsiedniej oficyny przeprowadzimy w godzinach popołudniowych dezynsekcje - wyjaśniał we wtorek Zenon Różycki, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Nieruchomościami. - Usługa ta zostanie wykonana zarówno w mieszkaniach jak i strychach, piwnicach, klatce schodowej.
Zobacz wideo: Program 300 plus - jak otrzymać wsparcie finansowe?
Jak zaznacza prezes MPGN-u, lokatorzy zostali powiadomieni telefonicznie o terminie dezynsekcji w ten sam dzień, który zgłaszali problem. Informacja pojawiła się także na tablicy ogłoszeń. - Nadmienię, że mieszkańcy z lokalu numer 8 w rozmowie telefonicznej używali słów niecenzuralnych i stwierdzili, że jeśli od razu nikt się nie pojawi u nich i nie wykonana dezynsekcji, powiadomią media - dodaje Zenon Różycki.
Sprawdziliśmy. We wtorek po godzinie 15 otrzymaliśmy telefon od Karoliny Baron, że pracownicy firmy usuwającej insekty pojawili się w kamienicy i dokonali dezynsekcji.
Ogromne zadłużenie
Co ważne, w budynku przy Nadgórnej 23 łączne zadłużenie na koniec lipca wyniosło ponad 191 tys. zł! - Na 22 lokale, zaległości w płatnościach za czynsz powyżej 1 tysiąca złotych posiada 8 rodzin - podaje prezes Różycki.
CZYTAJ:Rodzinę z Grudziądza atakuje uciążliwe robactwo
Jedna z tych samych lokatorek, Ramona Brechelke, problem z pluskwami w mieszkaniu zgłaszała „Pomorskiej” także w styczniu 2017 roku. Także wówczas po naszej interwencji zlecono dezynsekcję.