https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rondo w Brodnicy? Nie ma szans. To może obwodnica?

(pak)
Zarządcy są zadowoleni z funkcjonowania dotychczasowych  rozwiązań na skrzyżowaniu przy mleczarni.
Zarządcy są zadowoleni z funkcjonowania dotychczasowych rozwiązań na skrzyżowaniu przy mleczarni. Marcin Jadziński
Na skrzyżowaniu przy mleczarni spadło natężenie ruchu, a tzw. przepustowość jest zadowalająca. Nie będzie budowy ronda

Władze miasta jeszcze za czasów burmistrza Wacława Derlickiego mówiły o budowie ronda na skrzyżowaniu ul. Podgórnej (droga wojewódzka), 18 Stycznia (powiatowa), Czwartaków (wojewódzka) i Piaski (miejska). Pomysł systematycznie wraca, ale obecnie szanse jego realizacji są minimalne.

Inwestycję jako administrator wyższej kategorii realizowałby Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. A tam nie ukrywają, że w obecnej sytuacji funkcjonujące rozwiązania są zadowalające.

- Obecne rozwiązanie, chociaż nietypowe, charakteryzuje się bardzo dobrą przepustowością i dość dobrym bezpieczeństwem uczestników ruchu - podkreśla Michał Sitarek, rzecznik ZDW. - Jednokierunkowa część jezdni pozwala na płynny ruch oraz nie występuje ryzyko przecinania się torów jazdy - w północnej części skrzyżowania. W południowej części skrzyżowania funkcjonuje sygnalizacja świetlna ułatwiająca pokonywanie jezdni pieszym.

Władze miasta przygotowują się na przedłużenie trasy przemysłowej z ul. Podgórnej do 18 Stycznia i ul. Lidzbarskiej.

- Mając na uwadze plany inwestycyjne miasta związane z przygotowaniem budowy kolejnego etapu obwodnicy Brodnicy oraz badania natężenia ruchu, gdzie na tym odcinku zanotowany został znaczący spadek liczby pojazdów, co związane było z otwarciem obwodnicy zachodniej, uważamy budowę ronda za zadanie, które nie jest priorytetowe na sieci dróg wojewódzkich - kwituje Michał Sitarek. - W Brodnicy kluczowe było dla nas przebudowanie mostu na Drwęcy, co udało się zrealizować w ubiegłym roku.

Za czasów burmistrza Wacława Derlickiego miasto analizowało budowę połączenia ul. Sikorskiego, gdzie znajdują się największe zakłady z ul. Lidzbarską, która prowadzi na brodnicką „sypialnię” na blokowiska.

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

U
Ula

Warto dodać,obwodnica Lidzbarka z mostami wiaduktami ,chodnikami,rondami itp i modernizacją trasy do Działdowa 26 km ,kosztowała 103 mln !,a obwodnica w Brodnicy ok 1 km prawie 50 mln zł !.O co tu chodzi ? .Jedzcie i zobaczcie to robi wrażenie.

E
Ewa

Brodnicy brakuje prawdziwych obwodnic,to co budują to wygląda na ścieżki rowerowe,budują obwodnice za 50 melonów bez pasa awaryjnego,bez chodników,ledwo dwa samochody sie mieszczą,aby było taniej ,a teraz i tak muszą robić obwodnice obwodnic ,kolejne miliony na projekty i aby jak najwęższe były ,a korki jak były tak są,a taki malutki Lidzbark zafundował sobie obwodnice że hoho i można ?,można, a tu ludzie o wąskich horyzontach fundują nam równie wąskie drogi

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska