https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rosja pomoże Pesie odzyskać 250 mln zł za tramwaje dla Moskwy

(d-ka)
Rosja pomoże Pesie odzyskać 250 mln zł za tramwaje dla MoskwyTramwaj Fokstrot na torach Moskwy
Rosja pomoże Pesie odzyskać 250 mln zł za tramwaje dla MoskwyTramwaj Fokstrot na torach Moskwy nadesłane / Pesa
Chodzi o zapłatę za 60 tramwajów dla Moskwy, a konkretnie o różnicę po spadku wartości rubla. Kontrakt bydgoskiej firmy jest bowiem zawa rty w euro .

To z powodu lecącego "na łeb na szyję" kursu rubla, który bardzo osłabił się w stosunku do europejskiej waluty, rosyjski kontrahent nie zapłacił Pesie 250 mln zł za 60 zamówionych tramwajów dla stolicy Rosji.

Nasza firma zarejestruje spółkę na...
Tomasz Zaboklicki, prezes Pesy, powiedział portalowi Biznes.pl, że, niezależnie od sytuacji politycznej między Polska a Rosją, żadnej ze stron nie zależy na zerwaniu tego kontraktu, a wręcz przeciwnie.
Pesa chce dalej współpracować ze wschodnim pośrednikiem.

Rosyjski rząd podjął właśnie uchwałę o dofinansowaniu budżetu Moskwy, by bydgoski producent mógł otrzymać zapłatę.

Choć zmiany mogą wejść w życie dopiero za kilka miesięcy, jest szansa, że nie jednak straci na tej umowie.

Poza tym, jak już pisaliśmy, Pesa planuje utworzyć w Rosji spółkę, by współpraca była dalej kontynuowana.

Prezes sugeruje, że zostanie zarejestrowana w czerwcu tego roku, a pracę w niej znajdzie 1000-1500 osób. Nie kryje, że miała powstać wcześniej, ale utrudniły to napięte stosunki polityczne.

Są chętni na Linki. Nie z Polski, a z zagranicy
Tomasz Zaboklicki tłumaczy w portalu biznes.pl, że powoli rozwiązuje się również problem na rynku niemieckim.

Jest kilku zainteresowanych zakupem Linków, które nie pojechały za Odrę, ponieważ nie doczekały się homologacji na ten rynek - pozwolenia, by mogły kursować na tamtejszych torach.

Prezes nie zdradza szczegółów, ponieważ rozmowy z potencjalnymi klientami cały czas trwają.

Z jego wypowiedzi można jednak wywnioskować, że pochodzą oni z zagranicy, bo w kraju obecnie nikogo nie stać na tak kosztowny zakup.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
pietia102
Handel z Rosją zawsze był opłacalny ale jednocześnie obarczony pewnym ryzykiem. 
 
T
TSz
Nie wprowadzaj w błąd. Za pierwszą partię normalnie zapłacili. Dostawa drugiej partii jest wstrzymana, aż nie dopłacą różnicy kursowej spowodowanej spadkiem wartości rubla. Za friko oni nic nie dostaną, niedoczekanie.
g
gregoory
Handlujmy, nie wojujmy. Mam nadzieje, że Pesa nie będzie ofiarą sytuacji miedzynarodowej. Piękne tramwaje wyprodukowali dla Moskwy.
N
Nienawidze Pesy
A ja zycze im aby splajtowali, To okropna firma, warunki pracy tam to horror. wykorzystuja ludzi do oporu. Pojazdy Pesy to totalna porazka, Zwykłe buble jak te chinskie. Konstrukcje niedopracowane. Pekają po kilku miesiacach. powłoka lakiernicza to zwykła chała. Jak ktoś nie widział procesu produkcji to niech nie pisze.
B
BDG33
Kacapy tylko mydlą oczy, bo chcą dostać za friko kolejną partię tramwajów, a za pierwszą dotąd nie zapłacili.
Ruscy to niewiarygodny partner, na transakcjach z nimi można tylko stracić.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska