https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rozbiórka wiaduktu na Armii Krajowej w Bydgoszczy wstrzymana! Wykonawca nie może kontynuować prac

Jakub Kisiel
Opracowanie:
Spółka PKP PLK z powodu specjalnych transportów kolejowych z węglem i paliwami, wstrzymała pozwolenia na wyłączenia kolejowe, dlatego wstrzymano prace rozbiórkowe.
Spółka PKP PLK z powodu specjalnych transportów kolejowych z węglem i paliwami, wstrzymała pozwolenia na wyłączenia kolejowe, dlatego wstrzymano prace rozbiórkowe. ZDMiKP
Transport węgla wstrzymuje budowę wiaduktu na Al. Armii Krajowej w Bydgoszczy. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe z powodu specjalnych transportów kolejowych z węglem i paliwami, wypowiedziała wykonawcy realizującemu przebudowę wiaduktu, dotychczasowe uzgodnienia. Brak możliwości zamknięcia ruchu kolejowego pod obiektem nawet na kilka godzin, wstrzymało rozbiórkę wiaduktu.

Zobacz wideo: Wystraszony łoś wbiega na trasę S5 pod Bydgoszczą

od 16 lat

Prace rozbiórkowe wstrzymane

Wykonawca, firma Mostostal Kielce, zgodnie z harmonogramem, rozebrał już nawierzchnię na jezdni i chodniku oraz bariery ochronne. Zdemontowane zostały betonowe płyty wzmacniające nasypy oraz wykonano rozbiórkę części wiaduktu nad jezdnią pod wiaduktem.

Wykonawca był gotowy do rozbiórki obiektu nad linią kolejową. W obecnej sytuacji nie jest jednak w stanie prowadzić robót nad torami, dlatego prace rozbiórkowe zostały wstrzymane.

- Spółka PKP PLK z powodu specjalnych transportów kolejowych z węglem i paliwami, wstrzymała pozwolenia na wyłączenia kolejowe, które umożliwiłyby wykonawcy prowadzić roboty rozbiórkowe nad torami - informuje Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP.

Co dalej z rządowym dofinansowaniem?

Przypominamy, że wyłączenia kolejowe to czas pomiędzy przejazdami pociągów, w którym wyłącza się trakcję elektryczną, by umożliwić wykonywanie robót budowlanych. Z uwagi na intensywny ruch kolejowy (przebiegają tędy aż trzy linie kolejowe, w tym jedna do Warszawy, druga to magistrala węglowa), takie wyłączenia są możliwe jedynie w nocy. Cofnięcie powyższych pozwoleń uniemożliwia wykonawcy kontynuowanie prac rozbiórkowych.

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, jako inwestor, zobligowany jest do końca 2022 r. do wydania 15 milionów złotych w celu pozyskania rządowego dofinansowania na budowę nowego wiaduktu.

- Wstrzymanie robót uniemożliwia wręcz spełnienie tego warunku. Dlatego również z tego powodu, wspólnie z wykonawcą, pracujemy nad wprowadzeniem zmian w sposobie realizacji i harmonogramie zadania - dodaje Tomasz Okoński.

Wykonawca inwestycji nadal będzie prowadził roboty przy rozbiórce przyczółków i budowie nowych. Jednocześnie, trwają intensywne rozmowy z firmą Mostostal Kielce, dotyczące wprowadzenia zmian technologicznych umożliwiających otwarcie tzw. frontu robót choćby poza strefą torowiska. Wymaga to jednak zaprojektowania i wykonania dodatkowych konstrukcji stabilizujących przęsła podczas rozbiórki. Kontynuowane będą też rozmowy z PKP Polskie Linie Kolejowe w sprawie wyłączenia trakcji elektrycznej pod obiektem.

Obiekt będzie posiadał dwa pasy ruchu, wybudowane zostaną również chodniki i ścieżka rowerowa. Koszt inwestycji to blisko 30 milionów złotych. Wykonawca inwestycji udzieli 15 lat gwarancji. Zakończenie prac było planowane w połowie 2023 roku.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tokol
Dlaczego mnie to nie dziwi, czego się te bydgoskie głupki od dróg nie dotkną to spier...
G
Gość
Wspaniały pomysł drogowców aby rozpocząć tam remont tuż przed 1.11. i uniemożliwić dojazd do cmentarza. I bez tego co roku jest sajgon z parkowaniem aut. Co obecnie proponuje ZDMiKP w tym temacie ??? Może udostępnić nieczynne targowisko na Czerkaskiej?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska