Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rozliczanie rzecznika

(ms)
Powiatowy rzecznik praw konsumentów, który podejmuje interwencje w sprawach zgłaszanych przez mieszkańców powiatu nakielskiego, zdawać będzie dzisiaj relację ze swej działalności.

     Powiatowym rzecznikiem praw konsumentów jest w nakielskim Starostwie Małgorzata Połukard-Falkowska. Podczas dzisiejszej sesji Rady Powiatu podsumowana zostanie roczna działalność rzecznika. Ocenia się, że w minionym roku rzecznik udzielił 74 porad prawnych. W 50 sprawach podjęta została przez rzecznika bezpośrednia interwencja.
     Z informacji, które przedstawione zostaną dziś rajcom wynika, że mieszkańcy powiatu najczęściej zgłaszali się do rzecznika, bo mieli problemy z reklamacją obuwia, odzieży, urządzeń radiowo - telewizyjnych, komputerów czy plastikowych okien. Nie brakowało także innego typu kłopotów dotyczących np. odzyskania przedpłat na samochody wpłacone w tzw. systemie argentyńskim.
     - Wytoczyłam dwa powództwa na rzecz konsumentów w sądzie powszechnym. Skierowałam dwie sprawy konsumenckie do rozstrzygnięcia przez sąd konsumencki. Obie zostały załatwione pozytywnie. W związku z wyuczonym zawodem prawnika udzielałam porad prawnych także w innego rodzaju sprawach, jak na przykład kwestia odszkodowania od byłego pracodawcy, ściągnięcia wierzytelności od dłużników czy zapłaty zobowiązań - przeczytać można w rocznym podsumowaniu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska