Władze Torunia powołały zespół ds. minimalizacji skutków utrudnień związanych z budową mostu. Tworzą go przedstawiciele MZD, MZK i miejskich wydziałów. Zespół oceni działania usprawniające komunikację we wschodniej części miasta.
Miejski wydział edukacji przygotuje propozycje zmian w planach lekcji w roku szkolnym 2011/2012 i 2012/2013. Urzędnicy wystąpili z apelem do dyrekcji szkół, by zróżnicowali poranne godziny rozpoczęcia zajęć. MZK ma rozpatrzyć zmiany w kursowaniu linii nr 1 w godzinach szczytu.
MZD ma oszacować, ile może kosztować utwardzenie lub budowa drogi między Ceramiczną a Morwową. Prowadzi też rozmowy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi. Dopiero po tym podejmą decyzję, czy trakt powstanie. Miałby ona zachęcić kierowców jadących ul. Olsztyńską do omijania Szosy Lubickiej i pl. Daszyńskiego. Największą trudnością może być budowa przejazdu przez tory kolejowe. - Przy przejeździe trzeba podnieść poziom drogi, postawić budkę z dróżnikiem oraz rogatki - mówi Stefan Kalinowski, wicedyrektor MZD.
Drogowcy mają też utwardzić dawną bocznicę kolejową między Żwirową a Żółkiewskiego. Ten odcinek może ułatwić wyjazd z działek PZWANN.
Trwają również przymiarki do budowy parkingu na zbiegu Szosy Lubickiej i Przy Skarpie. Z postojów mieliby korzystać np. kierowcy z sąsiednich gmin i na pl. Sybiraków przesiadać się do "jedynki". - Parking ma być ogrodzony i strzeżony - mówi Kalinowski.
Urzędnicy z magistratu mają także podjąć rozmowy z przewoźnikami kolejowymi, by usprawnić połączenia z podmiejskimi gminami.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje