https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ruszają przygotowania do rozbudowy trasy "W-Z" o nowe pasy i bezkolizyjne skrzyżowania

bog
W ramach opracowania zostanie przygotowanych kilka wariantów, ale przy założeniu, że "wuzetka” na całym odcinku ma być przynajmniej dwupasmowa. Projektanci wskażą też te skrzyżowania, które będą wymagały rozbudowy do bezkolizyjnych węzłów.
W ramach opracowania zostanie przygotowanych kilka wariantów, ale przy założeniu, że "wuzetka” na całym odcinku ma być przynajmniej dwupasmowa. Projektanci wskażą też te skrzyżowania, które będą wymagały rozbudowy do bezkolizyjnych węzłów. Jarosław Pruss
Jedną z inwestycji realizowanych dzięki unijnym pieniądzom w latach 2014-20 ma być rozbudowa bydgoskiej "wuzetki". Obok budowy obwodnicy południowo-wschodniej będzie to jedna z największych inwestycji drogowych szykowanych przez ZDMiKP.

Wczoraj radni zdecydowali o przekazaniu drogowcom 350 tys. złotych na opracowanie koncepcji programowej dla tego projektu. - Głównym celem zamówienia jest wskazanie optymalnego wariantu rozbudowy trasy, i to na całym jej odcinku, czyli od węzła wschodniego do węzła zachodniego przy uwzględnieniu uwarunkowań transportowych, środowiskowych, społecznych i ekonomicznych - wyjaśnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Przeczytaj także: Budowa Makrum Parku to okazja do poszerzenia całej trasy "W-Z"
W ramach opracowania zostanie więc przygotowanych kilka wariantów, ale przy założeniu, że "wuzetka" na całym odcinku ma być przynajmniej dwupasmowa. Projektanci wskażą też te skrzyżowania, które będą wymagały rozbudowy do bezkolizyjnych węzłów. Do tego dojdzie jeszcze rozplanowanie infrastruktury towarzyszącej, m.in.: oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej z systemem odwodnienia, infrastruktury związanej z transportem publicznym (np. buspasy), infrastruktura rowerowa, piesza, czy kanały technologiczne na potrzeby systemu ITS. Gotowy projekt zostanie poddany tradycyjnymi konsultacjami z mieszkańcami.

Jak udało nam się ustalić, plan drogowców zakłada: opracowanie koncepcji w latach 2014-2016 (I połowa). W latach 2016-2017 planowane jest przygotowanie projektów budowlanych z podziałem na sekcje (etapy) realizacyjne. Natomiast realizacja inwestycji w terenie nastąpi w latach 2018-2020 - o ile ZDMiKP otrzyma unijne wsparcie.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

n
nini

Skrzyżowania bezkolizyjne powinny być na Wyszyńskiego, Sułkowskiego, i Gdańksa (nie mam pojęcie jednak jak mieli by tam je  zmieścić), no i koniecznie tunel do Inwalidów, resztę załatwi ITS

A
Anka

jak nie zobaczę to nie uwierzę ale dobrze, że chociaż myślicie bo idzie już tutaj oszaleć od tego hałasu,spalin i tirów, plus za skrzyżowania bezkolizyjne i infrastrukturę pieszo-rowerową bo drugiej trasy uniwersyteckiej bez ciągu pieszo-rowerowego bym już nie zniosła :)

T
Tadek

Dobrze ,że ktoś wpadł na takie rozwiązanie bezkolizyjnych skrzyżowań w Bydgoszczy bo już myślałem że nikt na takie rozwiązanie nie wpadnie !

A
Alojzy Babel

1. Kamienna powinna być na całym odcinku dwujezdniowa.

2. Połączenie Kamiennej z ul Lewińskiego.

3.  Połączenie ul Inwalidów z Armii Karajowej. 

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska