https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rząd pokazał nam figę! Droga S5 dopiero w... 2026 roku!

Bogdan Dondajewski
Prawdopodobnie powstanie dopiero w 2026 roku!
Prawdopodobnie powstanie dopiero w 2026 roku! mmbydgoszcz.pl
To już pewne. Możemy zapomnieć o szybkiej budowie drogi ekspresowej S5. Rząd pokazał nam figę. Prawdopodobnie nasza trasa powstanie dopiero w 2026 roku!

www.pomorska.pl/forum

Czy nasi politycy zrobili wszystko, żeby S5 powstała? Zapraszamy do dyskusji na www.pomorska.pl/forum

Tak wynika z planu budowy dróg krajowych na lata 2014-20, który opracowuje Ministerstwo Infrastruktury. Jak udało nam się ustalić, przygotowywany dokument zakłada budowę tylko krótkiego odcinka "piątki" pomiędzy Wrocławiem i Poznaniem. O kujawsko-pomorskim fragmencie trasy nie ma w nim mowy! Z zamierzeń rządu jasno więc wynika, że budowę S5 planuje się dopiero po 2020 roku.

A przecież nie ma niemal miesiący, by media nie informowały o kolejnym tragicznym zdarzeniu w na tej drodze. Czy inwestycja by to zmieniła? Z pewnością jeździlibyśmy nowocześniejszą drogą, więc pewnie bezpieczniej.

Przygotowania do inwestycji trwają już od kilku lat. Gotowe są raporty środowiskowe, projekty, zakończono też konsultacje społeczne, a nawet zdobyto decyzję środowiskową dla całej drogi. Na wszystko GDDKiA wydała kilka milionów złotych, które w takiej sytuacji wylądują w błocie!

Wystarczy, że zmienią się przepisy lub obszary programu Natura 2000 i prace trzeba będzie zaczynać od nowa. S5 doczekamy się wtedy najwcześniej w 2026 roku.

- Bzdura - mówi Paweł Olszewski, szef bydgoskich struktur PO. - Jestem w stałym kontakcie z min. Grabarczykiem, który cały czas zapewnia, że wciąż aktualny jest plan ze stycznia tego roku. "Piątka" jest jednym z priorytetów, budowa ruszy po 2013 roku - zapewnia.

Andrzej Walkowiak: Sikorski z Dombrowiczem zahamowali pracę nad budową trasy S5!

O założenia na lata 2014-20 oficjalnie zapytaliśmy więc Ministerstwo Infrastruktury. Otrzymaliśmy zapewnienie, że nie ma jeszcze ostatecznych decyzji, a całe zamieszanie dotyczy ledwie... wstępnych analiz.

Całość obrazu uzupełnia jednak przyjęty w kwietniu harmonogram GDDKiA. Wynika z niego, że po 2014 roku inwestycje drogowe zostaną zahamowane. Do 2020 roku rząd chce na nie wydać 45 mld zł. A przypomnijmy, że aktualny program oszacowano na ponad 63 mld zł.

Paweł Olszewski na Facebooku - "Będą pieniądze na projektowanie S5"; minister cezaty Grabarczyk już to potwierdził

Do tego ogólnopolskie media ujawniły pismo wiceministra Radosława Stępnia, z 4 czerwca br., do GDDKiA, w którym jasno określa priorytetowe budowy dróg krajowych i autostrad do 2020 roku. Na liście nie ma już "piątki". Jest za to: S7 (Gdańsk- Kraków), S8 (Wrocław-Białystok), Węzeł Warszawski, S17 (Warszawa-Lublin) i S5 (Poznań-Wrocław).

- Aż trudno mi komentować tak nielogiczną koncepcję - mówi marszałek województwa kujawsko-pomorskiego, Piotr Całbecki. - Jeśli do tego dojdzie, to decyzja zaważy nie tylko na regionie, ale i całym kraju.

Wiecej już dziś w papierowym wydaniu "Gazety Pmorskiej".

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 25

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tor= idiota
Nie porównujcie trasy S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków z drogą nr. 5 - TAM RUCH JEST WIELOKROTNIE WIĘKSZY !!! niż na piąteczce. DECYZJA RZĄDU JEST SŁUSZNA - BUDUJEMY TE ODCINKI, KTÓRE SĄ NAJBARDZIEJ OBCIĄŻONE, A ZATEM NAJBARDZIEJ POTRZEBNE !

Odezwał się troluniok=zawszony krzyżak POpychadło nieuka T.Lenza syna Lenca, Piotra Całbeckiego z łubianki a także wszystkich trolunioków, sekciarzy z przerośnietym ego?
G
Gość
Nie porównujcie trasy S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków z drogą nr. 5 - TAM RUCH JEST WIELOKROTNIE WIĘKSZY !!! niż na piąteczce. DECYZJA RZĄDU JEST SŁUSZNA - BUDUJEMY TE ODCINKI, KTÓRE SĄ NAJBARDZIEJ OBCIĄŻONE, A ZATEM NAJBARDZIEJ POTRZEBNE !

Naibardzi to poczebna je droga do Angli przes Zaleszczyki.
S
Stefan
POco nam obiecują, kiedy i tak nie zrealizują? Głosujcie na nich, to zobaczycie jak się wam odwdzięczą jesienią! Grunt to dobry wybór!
H
Harry Miller
Co za bzdury. Przypominam, że za budżet 2007-2013 powstanie (tak, powstanie a nie ma powstać) 2300 km dróg szybkiego ruchu (obecnie jest 1600 km dróg istniejących, 1400 km w budowie, ma też ruszyć w tym roku budowa kolejnych 300), więc razem będzie w 2014 3300 km (w 2007 r. istniało tylko 1000 km). Dodatkowo na okres 2014-2020 mamy dostać z funduszy UE 80 mld euro (dla porównania za okres 2007-2013 dostaliśmy "tylko" 69 mld euro). Nie wiem więc, jak wyliczono to 616 km. Cytując jedną z popularnych stron internetowych: Informacja nieprawdziwa, zakop.
d
do brzydgoskiej cioty
spadaj torunska cioto nie obrazaj Bydgoszczan

Uspokój mosznę synuś. Tata Cię jutro wykąpie.
G
Gość
Nie porównujcie trasy S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków z drogą nr. 5 - TAM RUCH JEST WIELOKROTNIE WIĘKSZY !!! niż na piąteczce. DECYZJA RZĄDU JEST SŁUSZNA - BUDUJEMY TE ODCINKI, KTÓRE SĄ NAJBARDZIEJ OBCIĄŻONE, A ZATEM NAJBARDZIEJ POTRZEBNE !

No co ty? Przed chwilą była w TV wypowiedź pana posła Olszewskiego. Nazwał te doniesienia wielką bzdurą. Powiedział, że S5 powstanie w zapowiedzianym wcześniej terminie. Nie uzgodnił wypowiedzi z rządem?
d
don
Pierwsza autostrada Katowice-Kraków; rząd RP musiał zapewnić pisemnie że nie powstanie żadna równoległa droga. Jeżeli buduje się A-1 to rząd nie może zgodzić na budowę równoległej S-5 jako konkurencji dla A-1.Jak politycy mówią że S-5 niedługo powstanie to nie wiedzą co mówią??? lub kłamią!!!KAŻDA OPCJA DYSKWALIFIKUJE POLITYKA
p
precz z PO
Rząd pokazał nam figę- pokażmy figę rządowi. Dość spychania kluczowej dla nas inwestycji na dalszy plan. Może nowy rząd znajdzie pomysł na rozwój tego kraju, uzdrowienie finansów i inwestycje. Ten rząd nie jest godny zaufania. W połowie roku miał być ogłoszony przetarg na projekt S5. Jest połowa roku i mamy info, że nie ma pieniędzy nawet na projekt. To jest skandal. Kto zaufa jeszcze raz platformie?

Nie znam takiej osoby w Bydgoszczy która ma zamiar głosować na PO-co w naszym przypadku znaczy dosłownie Partia Oszustów, na każdym szczeblu.

POcząwszy od Tuska,ministów,poprzez P-Osłów,senatora J.Rulewskiego,władz w tzw.Urzedzie Marszałkowskim - Hartwich, Jakuta,Światkowski,przez radnych w mieście którzy w większosci przytakiwali Dombrowiczowi ... no i to znamienne milczenie R.Bruskiegi i przewodniczącego rady miasta R. Jasiakiewicza.

Czy jeszcze liczy,że skompromitowany klub łubu-dubu z torunia wepchnie go na listę do senatu?
T
Tomasz
Przed wyborami to nawet nam piramidy postawią w Myslęcinku. Spójrzcie w oczy tych osób, w ich głebi widać fałsz, obłudę i zachłanność: na pieniądze, na poklepywanie po plecach, na mizdrzenie sie, pindrzenie i nne sraty taty. Proponuje włozyc palce do gardła i zwrócic na to dzisiejsze śniadanie
f
forumbydgoszczy.pl
Czy ktoś jeszcze wierzy w te kłamstwa PO?
Bydgoszcz została oszukana nie po raz pierwszy. Wszystko miało zmienić się gdy na fotelu prezydenta Bydgoszczy zasiądzie człowiek platformy - i co? Gówn...
I
Irizar
Rząd pokazał nam figę- pokażmy figę rządowi. Dość spychania kluczowej dla nas inwestycji na dalszy plan. Może nowy rząd znajdzie pomysł na rozwój tego kraju, uzdrowienie finansów i inwestycje. Ten rząd nie jest godny zaufania. W połowie roku miał być ogłoszony przetarg na projekt S5. Jest połowa roku i mamy info, że nie ma pieniędzy nawet na projekt. To jest skandal. Kto zaufa jeszcze raz platformie?
E
Elo
Nie porównujcie trasy S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków z drogą nr. 5 - TAM RUCH JEST WIELOKROTNIE WIĘKSZY !!! niż na piąteczce. DECYZJA RZĄDU JEST SŁUSZNA - BUDUJEMY TE ODCINKI, KTÓRE SĄ NAJBARDZIEJ OBCIĄŻONE, A ZATEM NAJBARDZIEJ POTRZEBNE !
n
niepisowiec
Wydali całą kasę na euro2012 i poszło na Gdańsk i Wrocław gdzie mają swoje elektoraty platformiane.
d
don For
Mówi się trudno. Co by nie powiedzieć, to S7 z Gdańska na Kraków albo S5 Wrocław-Poznań są dużo bardziej potrzebne, niż S5 przez bydgoszcz. Obecna DK5 przez Żnin szału nie robi, ale na razie jeszcze wystarcza. A tak w ogóle, to ja się dziwię, czemu MI uparło się na budowę S5. Każdy, kto ma w domu mapę zauważy, że dużo bardziej sensowne jest zbudowanie S15 z Gniezna przez Inowrocław(który błaga oobwodnicę) do prawie gotowej A1 i dalej na Ostródę. Po jej zbudowaniu, odległość z Gniezna do Gdańska jest taka sama (+/- 10 km), a nakłady mniejsze. Wyprowadzamy z bydgoszczy ciężki tranzyt jadący na wybrzeże i o to chodzi. Poza tym, ja jeszcze nie spotkałem kierowcy ciężarówki, który jadąc z Olsztyna do Poznania wybrałby trasę przez Grudziądz i Bydgoszcz, bo to trochę nie po drodze, a chore plany MI miały ich do tego skłonić. Po co? W chwili obecnej budowanie S5 to może nie nonsens, ale trochę rozrzutność. Lepiej przebudować "piętnastkę".
b
bunio
Ludzie poprzyjmy Tuska i ratujmy Grecję, bo tamtejsi związkowcy nie mają na wakacje!!!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska