- Uziemienie Su-22 wynikało z faktu potrzeby wyjaśnienia przyczyn awarii fotela K-36, który stanowi wyposażenie ratownicze obu typów eksploatowanych w Polsce odrzutowych samolotów bojowych produkcji radzieckiej - wyjaśnia Łukasz Pacholskiz ZBiAM. - Działania komisji były wspierane przez pracowników Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2, którzy zajmują się serwisowaniem i obsługami samolotów obu typów.
Zobaczcie również: Pierwszy SU 22 zmodernizowany w WZL nr 2 w Bydgoszczy [zdjęcia]
- Decyzja o wznowieniu lotów przez Su-22 oznacza, że kwestia sprawności technicznej foteli K-36 została wyjaśniona - dodaje ekspert. - To zaś, po wyjaśnieniu przyczyn lipcowej katastrofy, otwiera drogę do wznowienia (w przyszłości) lotów także na MiGach-29.
Przeczytaj też: Nowe życie dla samolotu Su-22 w Bydgoszczy [zdjęcie interaktywne]
Wideo - Air Show 2013: pokaz wsparcia piechoty przez polskie Su-22
Źródło: X-news/Echo Dnia
