Zakres wykonanych prac na samolocie Su-22. fot. airfoto.pl
Pierwszy SU 22 zmodernizowany w WZL nr 2 w Bydgoszczy [zdjęcia]
Podaj powód zgłoszenia
W dniu 18.09.2015 o 20:44, Krzyżak też pająk napisał:Remontowanie tego sowieckiego 40 letniego złomu jest nieporozumieniem ! Praktycznie obecnie na polu walki nie mają szansy przetrwania nie mówiąc słowa o wartości bojowej. Posiadają archaiczne uzbrojenie i to w minimalnych ilościach. Ta szumna modernizacja polegała praktycznie tylko na przemalowaniu samolocików. WZL nr 2 w Bydgoszczy tylko to potrafią robić ? Są to pieniądze dosłownie wyrzucone w błoto ! Za tą kasę należało kupić od holendrów 16 używanych F-16, które mają nieporównywalnie większą wartość bojową. No ale w POlsce ktoś musiał wziąć w łapę ...
A kupowanie 40 letniego amerykańskiego złomu, remontowanie i modernizowanie go za kwoty wielokrotnie większe niż na remont Su-22 to nie jest nieporozumienie? Trzeba być kompletnym ignorantem i dyletantem żeby takie tezy głosić.
W dniu 21.09.2015 o 08:20, Gość napisał:Iluzoryczne w swej skuteczności jest także uzbrojenie powietrze-powietrze. Samolot nie posiada stacji radiolokacyjnej i tylko w sytuacji widzialności może użyć przenoszone uzbrojenie kierowane w postaci rakiet krótkiego zasięgu R-60 o relatywnie niewielkim zasięgu i głowicy bojowej. Przy realizacji misji uderzeniowych samoloty wymagają wsparcia innych maszyn osłony radioelektronicznej oraz osłony myśliwców. Bez wsparcia z ich strony, wysyłanie samolotów Su-22M4 z bojową misją nad współczesne pole walki byłoby zagrożeniem głównie dla nich samych i pilotów. Przy tak bezbronnym samolocie jakim jest Su-22, taktyka jego użycia zakłada lot na niskim pułapie przy utrzymywaniu dużych prędkości, co powoduje, że jednoprzepływowy silnik samoloty zużywa wyjątkowo duże ilości paliwa. Wymusza to konieczność podwieszania dodatkowych zbiorników paliwa w miejsce uzbrojenia, co sprowadza samolot do roli maszyny jednego ataku.
Kolejny znafca i wypociny skopikowane i wklejone z dziennika zbrojnego.
W dniu 21.09.2015 o 13:53, bydgoski dureń po ukw napisał:Rozbudowana baza remontowo-obsługowa Su-22 stworzona przez 30 lat służby maszyny sprzyja utrzymaniu samolotów tego typu w służbie. Sprawność techniczna pozwoli na kolejne lata jego służby w lotnictwie, ale to odrestaurowanie archaicznego systemu. Tym powinni zajmować się muzealnicy czy entuzjaści lotnictwa, nie siły powietrzne z zadaniami obrony kraju. Bez radaru, bez uzbrojenia kierowanego, bez systemów samoobrony, ale za to lata i jest. I zapewne będzie przez kolejne 10 lat z różnych powodów. Także z tego, że nie ma u nas w wojsku wiary, że jak coś raz się zreorganizuje to za kilka lat odtworzy - a tak od lat funkcjonuje brytyjskie lotnictwo wojskowe. Zawieszanie funkcjonowania dywizjonów, potem ich odtwarzanie jest na wyspach normalną praktyką, zresztą nie tylko w siłach zbrojnych Albionu.
Wiesz coś więcej w tym temacie czy tylko potrafisz kopiować i wklejać z innych forów, w tym przypadku z dziennika zbrojnego?
W dniu 20.09.2015 o 10:56, Gość napisał:Bydgoski "znafco" i piewco sowieckiej techniki lotniczej. Tacy "inżynierowie" jak Ty całe swoje życie zawodowe siedzą przy "małych fiacikach" i nigdy nie poznają innych samochodów. Z tobą jest podobnie będziesz stał w miejscu (cofał się w rozwoju) i wiecznie chwalił siermiężne ruskie latadła nie mając pojęcia jak świat poszedł daleko do przodu. Proponuję abyś prywatnie jeździł nadal Ładą 2110, a nie "zachodnim" autem. Z inwektywami typu "jesteś zwykłym kretynem" to uważaj. Będzie cię to bardzo drogo kosztowało. Wystąpiłem do prokuratury o ustalenie twojej osoby po IP. Sprawę wnoszę do sądu i zażądam od WZL 2 zwolnienia cię z pracy po uprawomocnieniu się wyroku. Wiem, że tam przestępców nie zatrudniają.
Od razu poznałem że nie jesteś żadnym pilotem tylko zwykłym hejterem. Lepiej ustal termin wizyty u psychiatry pilocie kosiarki.
Fatalne malowanie ! Samolot bombowy operuje na małych wysokościach w takim malowaniu ? Śmiech Hehehehe
W dniu 19.09.2015 o 23:15, Zdzisek napisał:Następny bystrzak!!! Zamiast modernizować posiadane maszyny kupować stare amerykańskie trupy, które też trzeba by modernizować, a których utrzymywanie w stanie zdatności do lotu byłoby 10-krotnie droższe niż Su-22.
Rozbudowana baza remontowo-obsługowa Su-22 stworzona przez 30 lat służby maszyny sprzyja utrzymaniu samolotów tego typu w służbie. Sprawność techniczna pozwoli na kolejne lata jego służby w lotnictwie, ale to odrestaurowanie archaicznego systemu. Tym powinni zajmować się muzealnicy czy entuzjaści lotnictwa, nie siły powietrzne z zadaniami obrony kraju. Bez radaru, bez uzbrojenia kierowanego, bez systemów samoobrony, ale za to lata i jest. I zapewne będzie przez kolejne 10 lat z różnych powodów. Także z tego, że nie ma u nas w wojsku wiary, że jak coś raz się zreorganizuje to za kilka lat odtworzy - a tak od lat funkcjonuje brytyjskie lotnictwo wojskowe. Zawieszanie funkcjonowania dywizjonów, potem ich odtwarzanie jest na wyspach normalną praktyką, zresztą nie tylko w siłach zbrojnych Albionu.
W dniu 19.09.2015 o 22:54, Do gościa z 9:55 napisał:Ty jesteś pilotem ale co najwyżej taczki i tylko betoniarką mogłeś latać a poza tym to jesteś kompletnym kretynem. Tak się składa że jestem mechanikiem lotniczym z WZL-2 i wiem że Su-22 to bardzo dobre maszyny i właśnie lubiane przez pilotów bo łatwe w pilotarzu i wybaczające błędy. Nie słyszałem żeby jakiś pilot tak krytycznie się o nich wypowiadał. Oczywiście nasze "Suczki" są już nieco przestarzałe ale nadal posiadają warość bojową i co ważne mają ogromny potencjał modernizacyjny. Niestety nigdy nie podjąto decyzji o głębszej modernizacji co pozwoliło by naszym Su-22 sprosać wymogom współczesnego pola walki.
Bydgoski "znafco" i piewco sowieckiej techniki lotniczej. Tacy "inżynierowie" jak Ty całe swoje życie zawodowe siedzą przy "małych fiacikach" i nigdy nie poznają innych samochodów. Z tobą jest podobnie będziesz stał w miejscu (cofał się w rozwoju) i wiecznie chwalił siermiężne ruskie latadła nie mając pojęcia jak świat poszedł daleko do przodu. Proponuję abyś prywatnie jeździł nadal Ładą 2110, a nie "zachodnim" autem. Z inwektywami typu "jesteś zwykłym kretynem" to uważaj. Będzie cię to bardzo drogo kosztowało. Wystąpiłem do prokuratury o ustalenie twojej osoby po IP. Sprawę wnoszę do sądu i zażądam od WZL 2 zwolnienia cię z pracy po uprawomocnieniu się wyroku. Wiem, że tam przestępców nie zatrudniają.
W dniu 19.09.2015 o 01:56, obywatel napisał:Samolociki a w w nich duzi chłopcy. Te zabawki są bardzo kosztowne. Utrzymywane są z pieniędzy podatników. Czy one są w stanie tym podatnikom zagwarantować realne bezpieczeństwo? Raczej nie, sądząc po ich uzbrojeniu. Zatem, ich utrzymywanie jest zbędne, jest niepotrzebnym obciążeniem. Tylko przystąpienie Polski do klubu państw atomowych, może dać poczucie względnego bezpieczeństwa obywatelom tego państwa.
A co ty wiesz o ich uzbrojeniu?
W dniu 18.09.2015 o 20:44, Krzyżak też pająk napisał:Remontowanie tego sowieckiego 40 letniego złomu jest nieporozumieniem ! Praktycznie obecnie na polu walki nie mają szansy przetrwania nie mówiąc słowa o wartości bojowej. Posiadają archaiczne uzbrojenie i to w minimalnych ilościach. Ta szumna modernizacja polegała praktycznie tylko na przemalowaniu samolocików. WZL nr 2 w Bydgoszczy tylko to potrafią robić ? Są to pieniądze dosłownie wyrzucone w błoto ! Za tą kasę należało kupić od holendrów 16 używanych F-16, które mają nieporównywalnie większą wartość bojową. No ale w POlsce ktoś musiał wziąć w łapę ...
Następny bystrzak!!! Zamiast modernizować posiadane maszyny kupować stare amerykańskie trupy, które też trzeba by modernizować, a których utrzymywanie w stanie zdatności do lotu byłoby 10-krotnie droższe niż Su-22.
W dniu 19.09.2015 o 19:26, Gość napisał:Latałem na różnych typach jak byłem w służbie. W chwili obecnej uzbrojenie i amunicja do nich w większości jest "przeterminowana" i przeznaczona do utylizacji. Może współcześnie stanowiłyby jakąś "siłę" gdyby było ich 110 jak na przełomie 80/90 lat XX w. Dobrze, że są jeszcze piloci co doceniają to co mają. Można całe życie jeździć starym Polonezem, a nie najnowszym np. Citroen'em o mówić, że jeżdżę "samochodem". Starym Polonezem też można kręcić bączki hahaha !!! :lol:
Na różnych typach taczek i betoniarek.
Ty jesteś pilotem ale co najwyżej taczki i tylko betoniarką mogłeś latać a poza tym to jesteś kompletnym kretynem. Tak się składa że jestem mechanikiem lotniczym z WZL-2 i wiem że Su-22 to bardzo dobre maszyny i właśnie lubiane przez pilotów bo łatwe w pilotarzu i wybaczające błędy. Nie słyszałem żeby jakiś pilot tak krytycznie się o nich wypowiadał. Oczywiście nasze "Suczki" są już nieco przestarzałe ale nadal posiadają warość bojową i co ważne mają ogromny potencjał modernizacyjny. Niestety nigdy nie podjąto decyzji o głębszej modernizacji co pozwoliło by naszym Su-22 sprosać wymogom współczesnego pola walki.
W dniu 19.09.2015 o 14:02, tech napisał:Nie wiem kiedy latałeś ale ja pracuje cały czas tam gdzie latają i zarówno mają jeszcze pełno bomb jak i rakiet. Oprócz tego amunicji fakt nie najnowszej generacji ale jest więcej niż w całej sumie mają f-16/mig-29 tak więc nie wiem jaki miałeś problem. Poza tym musiałeś być mizernym pilotem bo jakoś są tutaj piloci co nie dość że potrafią niesamowicie latać tak i docenić to co mają i wykorzystać jak najlepiej ten sprzęt.
Latałem na różnych typach jak byłem w służbie. W chwili obecnej uzbrojenie i amunicja do nich w większości jest "przeterminowana" i przeznaczona do utylizacji. Może współcześnie stanowiłyby jakąś "siłę" gdyby było ich 110 jak na przełomie 80/90 lat XX w. Dobrze, że są jeszcze piloci co doceniają to co mają. Można całe życie jeździć starym Polonezem, a nie najnowszym np. Citroen'em o mówić, że jeżdżę "samochodem". Starym Polonezem też można kręcić bączki hahaha !!! :lol:
W dniu 19.09.2015 o 00:52, Siriso napisał:Ale dlaczego instrumenty mają używać jednostek anglosaskich?
Cały świat cywilny na takich lata a od jakiegoś czasu i wojsko w ten system wkręca.
W dniu 19.09.2015 o 09:55, Gość napisał:Tak się składa, że jestem pilotem i latałem na tym ruskim złomie. Pisanie rzez gazety, że są to lubiane przez pilotów samoloty to bzdura ! Co mają powiedzieć reporterom, że się rozpadają w powietrzu i nie ma do nich broni ?
Nie wiem kiedy latałeś ale ja pracuje cały czas tam gdzie latają i zarówno mają jeszcze pełno bomb jak i rakiet.
Oprócz tego amunicji fakt nie najnowszej generacji ale jest więcej niż w całej sumie mają f-16/mig-29 tak więc nie wiem jaki miałeś problem.
Poza tym musiałeś być mizernym pilotem bo jakoś są tutaj piloci co nie dość że potrafią niesamowicie latać tak i docenić to co mają i wykorzystać jak najlepiej ten sprzęt.
W razie konfliktu beda do naszych strzelac jak do kaczek