SEAT Leon FR królem segmentu?

Materiał partnera zewnętrznego
Dzisiejszy wybór aut segmentu C na rynku samochodowym jest szeroki, jak uśmiech Jima Carreya. Jednak dokładna analiza konkurentów pozwala wyłonić model, który ma najwięcej do zaoferowania.

Renault Megane Bose
Renault dysponuje poważnym graczem w postaci Megane GT, ale to konfiguracja z wyższej półki cenowej. W granicach 85 tys. oferuje model Megane Bose, nawiązując w nazwie do marki porządnego nagłośnienia, w które go wyposażono. W najnowszej odsłonie hatchbacka mocno zmieniono pas przedni. Ma prawo się podobać, ale zamontowane na nim lampy, to niepełne LED-y. Optymalna jednostka napędowa dCi ma wprawdzie 130 KM, ale mocniejszego diesla w ofercie już nie doświadczymy. W Megane Bose brakuje kubełkowych foteli i sportowego zawieszenia. Szczególnie doskwiera to, gdy kierowcy przychodzi zmienić tryb jazdy na SPORT. Po aucie o równowartości 82 600 zł można by spodziewać się nieco więcej.

SEAT Leon FR

Hiszpańska stajnia SEAT-a wystawia do pojedynku Leona w wersji FR. Te dwie litery robią różnicę, bo auto zyskuje pakiet stylistyczny ze sportowymi zderzakami, kierownicą i fotelami przednimi. Przyciemniane szyby okażą się pomocne, gdy w pełni wykorzysta się potencjał 184-konnego diesla…, a i silnik benzynowy o mocy 150 KM może przyprawić o dreszcze. Decydując się na wersję FR, możemy liczyć na sportowe zawieszenie, nawet ze 125-konnym motorem. Co więcej, pełen multimediów dotykowy ekran, daje nam możliwość zmiany trybów jazdy, a z 8-calową przekątną plasuje się w czołówce rynkowej oferty samochodów segmentu C. Tu wielkość ma znaczenie. Z tego samego założenia SEAT wyszedł w przypadku felg, zakładając Leonowi FR 18-calowe obręcze. Spore wrażenie robią też lampy w technologii Full LED, ustępując jedynie cenie auta na poziomie 81 500 zł za wszystkie te udogodnienia.


Ford Focus ST-Line

Godnym konkurentem Leona FR jest Focus ST-Line. Inżynierzy Forda zdołali wycisnąć z 1-litrowej jednostki EcoBoost 125 KM, ale wątpliwości budzi żywotność tego silnika. Być może dlatego, przy zakupie Forda przewidziano gwarancję jedynie na 2 lata. Jeśli nawet licznik przebiegu stuknie 150 tys. km bez większych usterek, wartość modelu przy odsprzedaży będzie drastycznie odbiegać od początkowej. Niemniej jest to auto, które potrafi dostarczyć radość z jazdy, dzięki sportowemu zawieszeniu i precyzyjnemu układowi kierowniczemu. Charakterna dusza tego auta rzuca się również w oczy za sprawą dynamicznej bryły nadwozia. Niestety, na niewielkim 4,2-calowym ekranie Focusa ST-Line, nie ujrzymy opcji zmiany trybu jazdy. Co dziwne, w aucie za 84 450 zł producent nie przewidział nawet czujników parkowania. W dzisiejszych czasach gadżety tego typu powinny być standardem wspierającym właściwości jezdne samochodu.

Pasowanie na króla…

Wymienione trzy hatchbacki to czołówka segmentu w kwocie do 85 tys. zł, jednak przewodzi jej SEAT Leon FR. Łączy funkcjonalność z dynamiką i kosztuje mniej niż Focus ST-Line i Megane Bose. Do tego oferuje największą gamę sprawdzonych silników. Dociekliwi zdziwią się, dlaczego w zestawieniu nie znalazł się Volkswagen Golf Highline, ale prawda jest taka, że Leon FR dzieli z nim większość kluczowych podzespołów, będąc przy tym tańszym i lepiej wyposażonym autem. To król godny tronu segmentu C.

Seat Leon

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3