Problem nieuczciwych sprzedawców wykorzystujących łatwowierność osób starszych dotyka niemal całego kraju. Ostrzeżenie przed nimi pojawiło się na stronie internetowej starostwa grudziądzkiego. - Nie chcemy, aby problem ten powrócił też do naszego powiatu, więc trzymamy rękę na pulsie - mówi Barbara Nocuń-Szulc, Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
Chodzi zwłaszcza o sprzedawców z branży telekomunikacyjnej, którzy podają się za pracowników firmy, z którą klient ma już podpisaną umowę i kuszą nowymi promocjami.
Koncert w muzeum zakończył obchody 98 rocznicy powrotu Grudziądza do Polski [zdjęcia]
Po takiej rozmowie pojawia się kurier z umową gotową do podpisania. - Ludzie starsi, a właśnie tacy najczęściej są ofiarami oszustów, nie czytają dokładnie umów. Podpisują je uważając, że jest w nich to, co powiedział im sprzedawca - mówi Nocuń-Szulc.
Zdziwienie pojawia się dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury. Z kwotą do zapłaty zupełnie inną od tej, jaka miała na niej być.
Umowę trzeba nie tylko przeczytać, ale także zrozumieć. Jeśli któryś z punktów nie jest dla nas jasny, powinniśmy skonsultować go z kimś z rodziny, bądź sąsiadami. W razie wątpliwości należy skontaktować się ze swoim obecnym usługodawcą i sprawdzić, czy osoba, która się z nami kontaktowała, rzeczywiście jest przedstawicielem tej firmy.
Pod numerem 801 440 220 lub 22 290 89 16 uzyskać możemy natomiast bezpłatną pomoc prawną.
Pospieszny do Kultury odcinek 23