https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Seniorze, uważaj na oszustów! Rzecznik konsumentów z Grudziądza ostrzega

(JK)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne archiwum polskapress
Osoby starsze najłatwiej padają ofiarami nieuczciwych sprzedawców, telemarketerów. - Trzeba być ostrożnym - zaleca Barbara Nocuń - Szulc, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Grudziądzu.

Problem nieuczciwych sprzedawców wykorzystujących łatwowierność osób starszych dotyka niemal całego kraju. Ostrzeżenie przed nimi pojawiło się na stronie internetowej starostwa grudziądzkiego. - Nie chcemy, aby problem ten powrócił też do naszego powiatu, więc trzymamy rękę na pulsie - mówi Barbara Nocuń-Szulc, Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

Chodzi zwłaszcza o sprzedawców z branży telekomunikacyjnej, którzy podają się za pracowników firmy, z którą klient ma już podpisaną umowę i kuszą nowymi promocjami.

Koncert w muzeum zakończył obchody 98 rocznicy powrotu Grudziądza do Polski [zdjęcia]

Po takiej rozmowie pojawia się kurier z umową gotową do podpisania. - Ludzie starsi, a właśnie tacy najczęściej są ofiarami oszustów, nie czytają dokładnie umów. Podpisują je uważając, że jest w nich to, co powiedział im sprzedawca - mówi Nocuń-Szulc.

Zdziwienie pojawia się dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury. Z kwotą do zapłaty zupełnie inną od tej, jaka miała na niej być.

Umowę trzeba nie tylko przeczytać, ale także zrozumieć. Jeśli któryś z punktów nie jest dla nas jasny, powinniśmy skonsultować go z kimś z rodziny, bądź sąsiadami. W razie wątpliwości należy skontaktować się ze swoim obecnym usługodawcą i sprawdzić, czy osoba, która się z nami kontaktowała, rzeczywiście jest przedstawicielem tej firmy.

Pod numerem 801 440 220 lub 22 290 89 16 uzyskać możemy natomiast bezpłatną pomoc prawną.

Pospieszny do Kultury odcinek 23

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska