Fotografie zgłaszane do organizatorów konkursu muszą być wykonane po 1 maja 2004 r., czyli po wejściu Polski do Unii Europejskiej. Zdjęcia mają pokazywać, jak bardzo Toruń zmienił się w ostatnich latach. Mogą przedstawiać też rytm życia mieszkańców, a także zachęcać do bliższego poznania naszego miasta nie tylko przez torunian, ale też naszych gości.
Jak wysłać swoje zdjęcia?
Każdy z uczestników może nadesłać do 10 fotografii. Należy je dostarczyć w wersji elektronicznej na płycie CD w formatach JPG lub TIFF wraz ze zgłoszeniem konkursowym w zaklejonej kopercie z napisem "Toruń D" i dopiskiem: "Nie otwierać przed sesją otwarcia ofert". Trzeba podać dane: tytuły prac, godło, imię i nazwisko, adres autora, telefon kontaktowy, adres e-mail, miejsce wykonania zdjęcia. Formularz zgłoszeniowy jest dostępny na stronie toruńskiego Urzędu Miasta: www: torun.pl. Prace trzeba dostarczyć do wydziału współpracy zewnętrznej i informacji Urzędu Miasta, który działa przy Wałach gen. Sikorskiego 8.
Pula nagród - 4,5 tys. zł
Formułę konkursu wypracowali profesjonalni fotograficy: Wojciech Szabelski, Daniel Pach oraz Marek Czarnecki. Oni też wejdą w skład kapituły, która oceni zgłoszone prace i przyzna trzy nagrody pieniężną.
Zwycięzca zgarnie 2 tys. zł. Laureat drugiego otrzyma 1,5 tys., a trzeciego tysiąc zł. Zostanie również przyznanych 10 wyróżnień. Ich zdobywcy dostaną albumy o tematyce toruńskiej. Wyniki konkursu poznamy do 30 grudnia br. Zostaną one ogłoszone na stronie internetowej magistratu. Rozdanie nagród nastąpi natomiast podczas ostatniej w tym roku uroczystej sesji Rady Miasta w toruńskim Dworze Artusa. Podczas niej zostanie otwarta wystawa najlepszych prac. Będzie można ją oglądać do 23 stycznia 2010 r.
Dodatkowych informacji udzielają urzędnicy wydziału współpracy zewnętrznej i informacji pod nr tel. 56 61 18 683.