https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Solecczanie pobiegną we wrześniu pod... torami

(ale)
Tak ma wyglądać tunel w Solcu już we wrześniu. Termin biegów ulicznych przesunięto na dzień otwarcia tunelu.
Tak ma wyglądać tunel w Solcu już we wrześniu. Termin biegów ulicznych przesunięto na dzień otwarcia tunelu. wizualizacja nadesłana przez UM Solec Kujawski
Biegi uliczne co roku były w maju. Ich organizator na wieść, że we wrześniu gotowy będzie tunel przesunął termin imprezy. By bieg był już pod tunelem. I to już żyje własnym życiem. A teraz problem - zdążą z tunelem przed wrześniem, czy nie...

Mieszkańcy Solca głodni tunelu. Jedni mówią: Czekamy na niego od lat 50. Inni kojarzą raczej z latami 80. Z pomysłem, który rzucił ś.p. Antoni Nawrocki, burmistrz Solca. I ci dziś oczekują, że tunel będzie nosił imię Burmistrza Antoniego Nawrockiego.

A może i rondo - patrząc od strony ratusza - przed tunelem? Wszystko zależy do radnych. A ci dotąd ustanowili tylko, że Antoni Nawrocki pośmiertnie został Honorowym Obywatelem Solca Kujawskiego.

Jedno jest pewne: mieszkańcy Solca mają już dojść czekania przed szlabanami na przejazd pociągu. Bywa, że tracą na to po kilka godzin dziennie. Dlatego, kiedy tylko okazało się światło w tunelu, niektórzy - mimo prowadzonych prac pod torami - przechodzą tunelem.

Są barierki, zakazy, ale ludzie wiedzą swoje. No i jest problem - policjanci mają karać takich przechodniów, czy nie? A co z dziećmi, bo to one pierwsze znalazły sobie drogę do szkoły pod tunelem? Mówiono o tym na sesji Rady Miejskiej, w szkołach nauczyciele przekonują, że trzeba poczekać na zakończenie inwestycji, uczulają na sprawy związane z bezpieczeństwem, ale dzieci najtrudniej przekonać.

A tu jeszcze Uczniowski Klub Sportowy Roszak z Ośrodkiem Sportu i Rekreacji dołożył swoje: Zapowiedział, że we wrześniu trasa biegu ulicznego wytyczona zostanie przez tunel...- Eurovia zapowiada, że z końcem sierpnia zakończy prace - mówi burmistrz Teresa Substyk. - Wiele jednak zależy też od kolejarzy. Trzeba uzgodnić terminy przełożenia torów, odbioru technicznego itp. Zależy nam, by tunel czynny był jak najwcześniej. Wiemy, że mieszkańcy są zmęczeni czekaniem na tunel. Ale nie na wszystko przecież samorząd lokalny ma wpływ...

Na razie więc trwają uzgodnienia, by od nowego roku szkolnego, czyli do 1 września, chociaż dzieci mogły przechodzić do szkoły pod tunelem...

Uda się? Na to przecież liczą solecczanie.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Maciej

Po pierwsze pytanie do Pana redaktora - jak można przejść "pod tunelem"?

 

Po drugie - pełny prześwit wiaduktu wynosić będzie 4 metry, a znakami będzie ograniczony przejazd pojazdów o wysokości 3,60 (lub 3,70) metrów. Także spokojnie wozy straży pożarnej, autobusy PKS czy dostawczaki i zwykłe ciężarówki przejadą, a nie zmieszczą się w sumie te najwyższe naczepy ciągników siodłowych.

A dlaczego wiadukt ma zmniejszony prześwit, to wystarczy się przejść i zobaczyć, że przy północnym wyjeździe z pod wiaduktu, tam gdzie kończy się tzw. korek szczelny, w niewielkim wykopie zgromadziła się woda i nie jest to woda deszczowa, ale wybijająca podskórna. Lustro wody jest dobry metr powyżej najniższego miejsca na jezdni ulicy pod wiaduktem!

 

Nie mniej rzeczywiście pewne wątpliwości może budzić wielkość ronda, chociaż nie podejrzewam, żeby przy jego projektowaniu nie brano pod uwagę tego, że będą przez nie przejeżdżać autobusy. Większe obawy mam o to, że rondo jest i pochylone i wystarczy lekki przymrozek i już będzie wesoło na południowej jego części.

 

 

 

 

J
Jerzy

Wiadukt nie jest przewidziany dla samochodów ciężarowych,takie były założenia.Problemem w Solcu jest zła weryfikacja założeń projektantów np. budując ul.Parkową nie przewidzieli przejścia dla pieszych na wysokości ul Kujawskiej ,wyjazd z ul Parkowej na Toruńską jest pod kątem ostrym w stronę miast a 95% pojazdow jedzie na osiedle,autobus ma problem z pokonaniem skrętu,musi czekać aż nic nie jedzie i zająć dwa pasy ruchu.Tak samo będzie z rondem przy wiadukcie ,autobusy będa miały problemy z zmieszczeniem się w jezdni.Można dokonać próbnego przejazdu i naprawić błędne wizje projektantów.

J
Johny

Ktoś powinien się przyjrzeć tej inwestycji.

 

Wiadukt, podobnie jak przyległa infrastruktura drogowa nie są budowane na 2 czy 3 lata.

Tymczasem ktoś wybudował wiadukt za niski na przejazd samochodu ciężarowego czy autobusu - przecież to jest czysta paranoja, gdyż nawet solecka straż pożarna dysponuje samochodami ciężarowymi i będzie traciła cenne sekundy na dojazd do przejazdu kolejowego na Sportowej, który przecież akurat może być zamknięty...

 

Rondo budowane w bezpośrednim sąsiedztwie wiaduktu również woła o pomstę do nieba. Wąskie, ciasne. Na dobrą sprawę manewrowanie tam długim samochodem dostawczym może skończyć się uszkodzeniem felg, już nie mówię o wyżej wymienionych samochodach ciężarowych czy autobusach PKS.

 

Pytam: PO CO?

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska