Problem pana Mirosława to kolejna odsłona całej serii opisywanych przez "Pomorską" kłopotów jakie klienci mają ostatnio z firmą Energa.
Został przy świeczkach
Pan Mirosław ma licznik przedpłatowy, czyli najpierw płaci za prąd, a dopiero potem go zużywa. - Zawsze kupowałem energię za pomocą internetu. Płaciłem przelewem. Nie było z tym problemu. Niestety, w ostatni weekend nie było to możliwe. System "elektrowni" wciąż odrzucał moją kartę. W dodatku informował, że podaję zły numer karty, czyli że błąd leży po mojej stronie, a nie operatora, co było oczywistą nieprawdą - opowiada mężczyzna.
Zdenerwowany telefonował pod numer infolinii koncernu Energa. Niestety, w weekendy konsultanci nie pracują. Nikt nie był w stanie mu pomóc. - Wiedząc, że prąd mi się kończy, wyłączyłem z sieci co tylko mogłem. Niestety, energii i tak zabrakło - mówi mężczyzna. - A przecież to był ostatni przedświąteczny weekend: zapasy w lodówce, porządki, pranie, bez prądu były niemożliwe.
Zdenerwowany mężczyzna w poniedziałek przyszedł do grudziądzkiej redakcji "Gazety Pomorskiej". Godzinę po naszym zgłoszeniu, Jakub Dusza z biura prasowego grupy Energa potwierdził, że od niedzieli do poniedziałkowego ranka były problemy z zakupem prądu w systemie przedpłatowym. Zapewnił jednak, że zostały usunięte, co było prawdą, bo panu Mirosławowi prąd w końcu udało się kupić.
Odszkodowania? Tak, ale...
Jakub Dusza przyznaje, że klienci, którzy ponieśli realne straty z powodu braku prądu mogą liczyć na bonifikaty w cenie prądu i odszkodowania, ale jeśli spełnione zostaną pewne warunki:
- Bonifikata za energię elektryczną przysługuje klientom, jeśli brak zasilania trwa łącznie dłużej niż 48 godziny w roku, lub jednorazowo dłużej niż 24 g.
- Klient, który chce uzyskać bonifikatę powinien złożyć reklamację, w której o nią wnioskuje.
- Wartość bonifikaty oblicza się za każdą niedostarczoną jednostkę energii. Jest to 10-krotna wartość ceny energii elektrycznej wyliczona na podstawie średniego zużycia pomnożona przez czas przerwy w zasilaniu.
- Dodatkowo klient może wystąpić o wypłatę odszkodowania za straty poniesione w wyniku braku zasilania. Odbiorca musi przedłożyć wówczas dokumenty potwierdzające poniesienie żądanych strat (np. faktury i inne dowody).