https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Straciłeś prąd? Możesz starać się o obniżenie opłat!

(DD)
Przyczyną wielu kłopotów jest trwająca zmiana systemu obsługi klienta w Enerdze
Przyczyną wielu kłopotów jest trwająca zmiana systemu obsługi klienta w Enerdze Piotr Bilski
- Tuż przed świętami zostałem bez prądu! - denerwuje się Mirosław Pietras, mieszkający w podgrudziądzkiej wsi. - Lodówka się rozmroziła, część świątecznych zakupów nadaje się tylko do kosza!

Problem pana Mirosława to kolejna odsłona całej serii opisywanych przez "Pomorską" kłopotów jakie klienci mają ostatnio z firmą Energa.

Został przy świeczkach

Pan Mirosław ma licznik przedpłatowy, czyli najpierw płaci za prąd, a dopiero potem go zużywa. - Zawsze kupowałem energię za pomocą internetu. Płaciłem przelewem. Nie było z tym problemu. Niestety, w ostatni weekend nie było to możliwe. System "elektrowni" wciąż odrzucał moją kartę. W dodatku informował, że podaję zły numer karty, czyli że błąd leży po mojej stronie, a nie operatora, co było oczywistą nieprawdą - opowiada mężczyzna.

Zdenerwowany telefonował pod numer infolinii koncernu Energa. Niestety, w weekendy konsultanci nie pracują. Nikt nie był w stanie mu pomóc. - Wiedząc, że prąd mi się kończy, wyłączyłem z sieci co tylko mogłem. Niestety, energii i tak zabrakło - mówi mężczyzna. - A przecież to był ostatni przedświąteczny weekend: zapasy w lodówce, porządki, pranie, bez prądu były niemożliwe.

Zdenerwowany mężczyzna w poniedziałek przyszedł do grudziądzkiej redakcji "Gazety Pomorskiej". Godzinę po naszym zgłoszeniu, Jakub Dusza z biura prasowego grupy Energa potwierdził, że od niedzieli do poniedziałkowego ranka były problemy z zakupem prądu w systemie przedpłatowym. Zapewnił jednak, że zostały usunięte, co było prawdą, bo panu Mirosławowi prąd w końcu udało się kupić.

Odszkodowania? Tak, ale...

Jakub Dusza przyznaje, że klienci, którzy ponieśli realne straty z powodu braku prądu mogą liczyć na bonifikaty w cenie prądu i odszkodowania, ale jeśli spełnione zostaną pewne warunki:

  • Bonifikata za energię elektryczną przysługuje klientom, jeśli brak zasilania trwa łącznie dłużej niż 48 godziny w roku, lub jednorazowo dłużej niż 24 g.
  • Klient, który chce uzyskać bonifikatę powinien złożyć reklamację, w której o nią wnioskuje.
  • Wartość bonifikaty oblicza się za każdą niedostarczoną jednostkę energii. Jest to 10-krotna wartość ceny energii elektrycznej wyliczona na podstawie średniego zużycia pomnożona przez czas przerwy w zasilaniu.
  • Dodatkowo klient może wystąpić o wypłatę odszkodowania za straty poniesione w wyniku braku zasilania. Odbiorca musi przedłożyć wówczas dokumenty potwierdzające poniesienie żądanych strat (np. faktury i inne dowody).

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
TW Bolek - mędrzec Europy

Ciesz się, że chociaż w tym wypadku prawdę Ci powiedzieli, to znaczy to, iż "nic nie mogą" - to szczera prawda, z zastrzeżeniem, że nie mogą tylko wtedy, kiedy chodzi o ich winę, tj. o opieszałość w usunięciu awarii, uszkodzeń, wszelkich usterek "systemu wykupu energii", nazywanych "aktualizacją bazy danych" a objawiających się na ekranie komputera czerwonym, niezgodnym z prawdą, komunikatem o Twoim rzekomo "błędnym wprowadzeniu kodu kreskowego" lub w terminalu sklepowym jako "błąd 21", co w rezultacie oznacza to samo. De facto jednak coś mogą, nawet w tak śmiesznym stoisku na wybiegu-korytarzu, z podobnie śmieszną obsługą, jak to ma miejsce w alfie w Grudziądzu. Mogą, mogą... Atoli mogą zawrzeć z kolejnym naiwnym klientem umowę na zakup energii elektrycznej w Enerdze Obrót z siedzibą w Gdańsku (podział na spółki podobny jak w PKP). A jak już umowa zawarta, to przypadki i problemy takie, jak ten opisany w artykule GP  mogą nikogo nie obchodzić, bo "...nasi konsultanci są do państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach..." Wobec powyższego radzę, nie łódź się, że gdziekolwiek poza Grudziądzem cokolwiek w "sytuacji awaryjnej" załatwisz, że uzyskasz pomoc. Sobota, niedziela to święto dla Energi Obrót, dla informatyków tego koncernu. Nawet błahy problem możliwy jest do rozwiązania dopiero po weekendzie...

Szkoda atramentu na więcej szczegółów, więc na podstawie powyższych sam wyciągnij wnioski.  

x
xsa

Gdzie jest najbliższy punkt Energa od Grudziądza w którym można załatwić jakąkolwiek sprawę?

Bo w alfie powiedzieli " my nic nie poradzimy, proszę kontaktować się na infolinię" a tam tak samo ciemni ludzie pracują

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska