Strategia ma być przyjęta do końca roku, bo od 2021 r. będzie już nowa perspektywa unijna i wiele planów będzie można zrealizować z funduszy Unii Europejskiej.
- Funkcjonujemy w regionie południowym, ale ten subregion podzieliliśmy na mniejsze zespoły - informuje Adam Kopczyński, wiceburmistrz Chojnic. - Odbyliśmy spotkanie w gronie włodarzy i urzędników w Starostwie Powiatowym.
Miasto Chojnice zasugerowało wpisanie kilku priorytetów. Na pierwszym miejscu jest zachodnia obwodnica. Trwają właśnie rozmowy z Zarządem Dróg Wojewódzkich odnośnie wykupu terenów. - Na pierwszym miejscu jako inwestycja kluczowa - mówi Kopczyński. - Drugi punkt to Pomorska Kolej Metropolitarna. Chcielibyśmy, aby po zakończeniu inwestycji węzła transportowo-integrującego poszły także połączenia z Trójmiastem i Bydgoszczą. Szczególnie zależy nam, by Kolej Metropolitarna połączyła powiat chojnicki - Chojnice i Czersk.
Chodzi nie tylko o liczbę połączeń, ale i ich częstotliwość. Tak by w odstępie trzech godzin można byłoby się przemieszczać do Trójmiasta.
Trzecie miejsce na liście to położenie nacisku na ekologiczne rozwiązania w województwie. Przyszła perspektywa unijna będzie mocno nastawiona na działania ekologiczne i ochronę środowiska.
Czwarty punkt to dalszy ciąg rewitalizacji terenów miejskich. Teraz jest dzielnica dworcowa, ale w przyszłości mogą być kolejne - na przykład dzielnica centrum.
- W poniedziałek z Leszkiem Bonną, radnym wojewódzkim, spotykamy się z marszałkiem województwa w sprawie zachodniego obejścia - mówi burmistrz Arseniusz Finster. - By określić warianty i możliwości finansowania zadania. Pierwszy to wpisanie obwodnicy do kolejnej perspektywy unijnej, drugi - etapowanie i budowa w systemie złotówka za złotówkę.
Kosztorysowa wartość to 52 mln zł, ale trzeba dołożyć jeszcze co najmniej 9 mln zł na wykupy nieruchomości.
Flesz - wypadki drogowe. Jak udzielić pierwszej pomocy?