Wiele wskazuje na to, że długo oczekiwany remont mostu stalowego na Wiśle doczeka się wreszcie realizacji. Dofinansowanie w pierwszej kolejności tego właśnie projektu obiecał marszałek województwa. Przeprawa przez Wisłę to ważna sprawa, gruntownych remontów i modernizacji wymaga jednak większość włocławskich dróg
Przebudowa czeka ulicę Kapitulną
jedną z najbardziej uczęszczanych, bo łączącą śródmieście zarówno z południową częścią miasta, jak i z Zazamczem. - Planujemy znaczne poszerzenie tej ulicy od trasy Okrzei do skrzyżowania z ulicami Długą i Wysoką - _mówi Jacek Kuźniewicz, zastępca prezydenta Włocławka do spraw rozwoju. - _Równocześnie musi być zmodernizowany wiadukt kolejowy, gdzie utworzone zostanie dodatkowe przejście dla pieszych. Wyremontowaną ulicą Kapitulną będzie można dojechać aż do ronda na Falbance. Do Kapitulnej ma też dochodzić planowane przedłużenie alei Królowej Jadwigi, mające jednak charakter drogi osiedlowej.
Zmiany szykują się w centrum miasta. Nowy układ komunikacyjny zostanie stworzony w rejonie ulic Cmentarnej, Komunalnej, Witosa. Od "Reala" będzie można dotrzeć m.in. do "Tesco" bez konieczności dojeżdżania do "jedynki". Zmiany zostaną poprzedzone konsultacjami z właścicielami istniejących w tej części miasta obiektów, m.in. z koncernem mającym tu swoją stację paliw.
Pilnych napraw wymaga
nawierzchnia najbardziej uczęszczanych, a więc także eksploatowanych ulic. Wspominaliśmy już, że koszt remontu czternastokilometrowego odcinka drogi nr 1, wynosić będzie ponad 200 milionów złotych. Zdobycie na ten cel pieniędzy z zewnątrz to jedno z najważniejszych zadań władz miasta i województwa. - Planujemy także wyremontowanie alei Kazimierza Wielkiego oraz ulicy Kruszyńskiej do granic administracyjnych miasta - zapowiada wiceprezydent Jacek Kuźniewicz.
Przeszkodą w realizacji tych zamierzeń jak zwykle może okazać się brak pieniędzy. Póki co bowiem dochody miasta nie pokrywają nawet bieżących wydatków, więc inwestycje mieszczą się jedynie w sferze marzeń.