Dyrektorzy szkół musieli dostosować placówki do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego i właściwych ministerstw. Przypomnijmy, że od 18 maja swoją działalność wznowiły żłobki i przedszkola.
- Szkoły mają zapewnione środki do dezynfekcji. Dzieci zostaną podzielone na grupy, w sali będzie mogło przebywać maksymalnie 12 uczniów (1 dziecko na 4 m2), ławki będą stały w odległości 1,5 m. W każdej z nich może siedzieć tylko jedno dziecko, tak aby bliski kontakt z nauczycielem lub pozostałymi dziećmi był uniemożliwiony. Podczas zająć dzieci nie będą musiały mieć założonych maseczek. Podobnie jak w przedszkolach, dzieci w szkołach nie będą mogły korzystać z przedmiotów, których nie będzie można zdezynfekować. Będzie możliwa zabawa na boisku, jednak z uwzględnieniem zasad dystansu społecznego - informuje Adriana Herrmann, rzecznik prasowy prezydenta Inowrocławia.
Jak mówi wiceprezydent Wojciech Piniewski, podczas zajęć mogą pojawić się również elementy dydaktyki, jednak jej poziom jest uzależniony od tego, jak duża grupa dzieci przyjdzie do szkoły. Podstawowym zadaniem szkół jest teraz zapewnienie zajęć opiekuńczo-wychowawczych. Ponadto nauczyciele nadal będą prowadzić nauczanie zdalne dla wszystkich dzieci.
- Krzysztof Rutkowski śpi z rewolwerem i różańcem przy łóżku. Zobacz, jak mieszka!
- Tak Inowrocław wyglądał 100 lat temu! Zobaczcie archiwalne zdjęcia
- Sprawdziliśmy, co wyprzedaje wojsko w Bydgoszczy [zdjęcia]
- Skandaliczny akt wandalizmu w Toruniu! [zdjęcia]
- Śmiertelny wypadek na DK 15 pod Strzelnem [zdjęcia]
- Sensacyjne odkrycie w Orłowie. Groby mają ponad 2 tysiące lat [zdjęcia]
Pobierz bezpłatną aplikację Nasze Miasto i bądź na bieżąco!
Jak korzystać z aplikacji, by otrzymywać informacje z miasta i powiatu? To proste!
Po wejściu w aplikację w prawym górnym rogu w menu wybierz swoje miasto.
Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania. Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy zakładkę "koronawirus", w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią.
