Szykuje się mała rewolucja w Bydgoszczy. Kilka ulic z dopuszczalną jazdą "pod prąd"

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Na niektórych ulicach wprowadzenie kontraruchu nie powinno być wielkim problemem - ul. Podolska nie należy do szczególnie uczęszczanych.
Na niektórych ulicach wprowadzenie kontraruchu nie powinno być wielkim problemem - ul. Podolska nie należy do szczególnie uczęszczanych. Dariusz Bloch
Udostępnij:
To będzie mała rowerowa rewolucja w mieście – Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznych umożliwi rowerzystom poruszanie się po kilkudziesięciu ulicach „pod prąd”. Zmiany będą widoczne wraz z rozpoczęciem sezonu malowania i odświeżania oznakowania ulic.

- W Bydgoszczy od dłuższego czasu analizujemy możliwości rozszerzenia siatki połączeń dla ruchu rowerowego - nie tylko przy okazji nowych inwestycji drogowych powstają ścieżki rowerowe (ul. Grunwaldzka, Kujawska, Gdańska, Kruszwicka), ale również podczas reorganizacji ruchu drogowego. Na wielu ulicach jednokierunkowych wyznaczany jest kontraruch rowerowy, dzięki którym rowerzyści mogą sprawniej dotrzeć do celu – tłumaczy Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy.

Rzecznik podkreśla, że duża liczba tych ulic, na których poruszają się dzisiaj rowerzyści w strefie śródmiejskiej, położona jest w strefach ruchu uspokojonego do 30 km/h, co daje zwiększone bezpieczeństwo rowerzystom.

Dotychczas kontraruch rowerowy dopuszczony był na kilku bydgoskich ulicach. Jak się sprawdził? Zdania są podzielone. - Na Dworcowej, mimo że można tam jeździć pod prąd, w niektórych miejscach jest bardzo wąsko, auta parkują mimo zakazu po dwóch stronach ulicach. Powoduje to, że na łuku drogi rowerzysta widoczny jest dla kierowców jadących od strony dworca bardzo późno, a nie wszyscy przestrzegają ograniczenia prędkości - mówi pan Krzysztof, rowerzysta ze Śródmieścia.

ZDMiKP ma już tymczasem przygotowane projekty dopuszczenia kontraruchu rowerowego w miejscach wytypowanych podczas posiedzeń Zespołu ds. Polityki Rowerowej przy Prezydencie Miasta.

Kontraruch rowerowy ZDMiKP wprowadzi na wielu osiedlach, na następujących ulicach: Paderewskiego, od Chodkiewicza do Mickiewicza; 20 Stycznia 1920r., od Mickiewicza do Chodkiewicza; Reja; Libelta, od Krasińskiego do Kołłątaja; Asnyka; Podolska; Pomorska, od Zduny do Dworcowej; Graniczna; Podgórna, od Grudziądzkiej do Wełnianego Rynku; Jastrzębia; Pułaskiego, od Gajowej do Wyszyńskiego; Komuny Paryskiej, od Wiosny Ludów do Boya-Żeleńskiego 26; Przyjazna, część południowa i północna; Węgierska, część zachodnia i środkowa; Kurpińskiego; Kapeluszników, Sikorskiego, Rynek; Łukasiewicza, od Kapuściska do Baczyńskiego; Czerwonego Krzyża, od Drobnej do Księżycowej; Monte Cassino; Hechlińskiego; Traugutta; Ogrodowa; Pomorska, od Śniadeckich do Świętojańskiej; Celna.

- Po analizie ich funkcjonowania, będziemy podejmować - wraz z Zespołem ds Polityki Rowerowej - dalsze inicjatywy związane z udogodnieniami dla ruchu rowerowego. Mamy nadzieję wdrażać je bez konieczności specjalnych inwestycji. Zmiany w organizacji ruchu będą widoczne już niebawem, wraz z rozpoczęciem sezonu malowania oznakowania na bydgoskich ulicach – zapowiada rzecznik.

Wideo

Materiał oryginalny: Szykuje się mała rewolucja w Bydgoszczy. Kilka ulic z dopuszczalną jazdą "pod prąd" - Express Bydgoski

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

H
Herr Otto Flick

W Bydgoszczy szykuje się mała rewolucja... W Bydgoszczy winna nastąpić Wielka Rewolucja, jeżeli chodzi o sprawy komunikacyjne i nie tylko. Bacznie będę się temu przyglądał.

Dodaj ogłoszenie