Targi ANUGA to wystawa odbywająca się co dwa lata w Kolonii. Co roku zrzesza tysiące przedsiębiorców i osób prywatnych poszukujących nowości na rynku, innowacyjnych produktów, usług czy nawet technologii. Tegorocznej edycji mogliśmy przyjrzeć się z bliska, współorganizując Międzynarodową Giełdę Kooperacyjną.
Najlepsze sery na początek
Dużym zainteresowaniem cieszył się Pawilon Produktów Mlecznych. Już od samego wejścia każdy odwiedzający kuszony jest mlecznymi specjałami. Wielbicielom serów należy polecić ser halloumi - to rodzaj sera solankowego półtwardego pochodzenia greckiego, wytwarzanego z surowego mleka owczego i koziego. Ten pawilon zwiedziliśmy z kujawsko-pomorskim przedsiębiorcą, który poszukiwał nowinek rynkowych oraz promował ser własnej produkcji, przeznaczony do produkcji wyrobów mięsnych.
Przeczytaj: Targi iENA Nürnberg 2011. Zaprezentują ponad 700 wynalazków
Prócz serów na targach można degustować także wędliny, kiełbasy i inne mięsne wyroby. Do zestawu polecany jest chleb. To tutaj, bez problemu otrzymamy najlepsze pieczywo, przygotowane z ekologicznej mąki, na zakwasie, razowe, pszenne, żytnie, orkiszowe itd. Barwne, bogate stoiska, niejednokrotnie powyżej 300 m2 kusiły także ofertą produktów delikatesowych, napojów, produktów organicznych, wypieków cukierniczych czy też owoców i warzyw. Po dniu pełnym wrażeń każdy mógł skorzystać z dobrodziejstw salonu relaksacyjnego.
Międzynarodowa Giełda Kooperacyjna
Wykorzystując ogromny potencjał Targów, instytucje otoczenia biznesu inicjują liczne wydarzenia kooperacyjne. Niemiecki ośrodek sieci Enterprise Europe Network afiliowany przy ZENITH GmbH podjął się organizacji
Międzynarodowej Giełdy Kooperacyjnej, która przyciągnęła 854 uczestników, którzy zaaranżowali łączenie 1400 spotkań, głównie o charakterze transnarodowym. Nasze województwo reprezentowało 13 firm,z czego 6 przedsiębiorców zdecydowało się na wspólny przejazd do Kolonii, dofinansowany ze środków Programu Ramowego na rzecz Konkurencyjności i Innowacji. Część spotkań uzyskała nieodpłatne wsparcie tłumaczeniowe ze strony przedstawiciela agencji. Kujawsko-pomorscy przedsiębiorcy wzięli udział w 54 spotkaniach. Ten pierwszy, jakże ważny kontakt z zagranicznym partnerem w przypadku części przedsiębiorców ma szansę zaowocować korzystną współpracą w niedalekiej przyszłości.
