https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Te auta były najmniej awaryjne na niemieckich drogach w 2020 roku. Ta wiedza może się przydać!

Marek Weckwerth
Jak podaje ADAC, w podstawowej klasie A samochodów osobowych najlepiej w 2020 roku radziła sobie na niemieckich drogach Toyota Aygo
Jak podaje ADAC, w podstawowej klasie A samochodów osobowych najlepiej w 2020 roku radziła sobie na niemieckich drogach Toyota Aygo Pixabay
Specjaliści niemieckiego automobilklubu ADAC mają największą wiedzę o tym, jakie auta produkowane na całym świecie mają opinię najmniej awaryjnych, a jakie wręcz przeciwnie. W ubiegłym roku ADAC interweniował na drogach tego kraju około 3,4 miliona razy. Ta wiedza może się przydać także zmotoryzowanym w naszym kraju.

Zobacz wideo: Zmiany w prawie. Będzie teraz mniej wypadków na drogach?

Jak podaje za ADAC serwis moto.rp.pl, w podstawowej klasie A samochodów osobowych najlepiej radziła sobie na niemieckich drogach Toyota Aygo i to niezależnie od rocznika (aczkolwiek najlepsze są modele sprzed 2016 r.). Na drugim końcu listy znalazły się Smart Fortwo i Forfour, a szczególnie awaryjne były produkowane od 2015 roku.

W Klasie B na czele Audi

W tej klasie ADAC wymienia dziesięć najlepszych według siebie modeli: Audi A1, Citroen C3, Fiat Punto, Honda Jazz, Mazda CX-3, Mini, Mitsubishi Space Star, Peugeot 2008, Renault Captur i Skoda Fabia. Nie spisały się natomiast Opel Meriva i Hyundai i20 (tylko model wyprodukowany przed 2016 r.)

Audi klasą dla siebie także w segmencie C

Wśród samochodów kompaktowych najmniej awaryjne okazały się Audi A3 i Q3, ale dobrze wypadły również Seat Leon, VW Beetle ("garbus") i Skoda Rapid.

To też może Cię zainteresować

Na dalszych pozycjach znalazły się BMW serii 2, Hyundai Tucson, Mazda CX-5, Mercedes A-Class, CLA i GLA oraz Mitsubishi ASX. Na przeciwnym biegunie tego rankingu znalazły się starsze roczniki Kii Ceed i Sportage, Nissana Qashqai, Opla Astry, Renault Kangoo i Scénica.

Klasa D

Tu także dominują modele niemieckie: Audi A4, A5 i Q5, BMW 3, 4 i X3, Mercedes klasy C, GLC i GLK, ale w tej statystyce jest także Volvo XC60. Na dole rankingu znalazły się Opel Insignia, Ford S-Max, VW Sharan i Seat Alhambra.

Klasa E, czyli biznesowa

Mała awaryjność aut biznesowych jest też wyraźnie domeną niemiecką. ADAC najlepiej oceniło Audi A6 i BMW serii 5. Za to negatywnie oceniono Mercedesa klasy E (w szczególności modele z lat 2011 i 2012).

Jak podaje cytowany przez nas serwis, ADAC przeanalizowała pod kątem awarii 109 modeli i 25 marek. Trzeba zaznaczyć, iż statystyki niemieckiego automobilklubu to tylko swego rodzaju wskazówki i tendencje pod kątem awaryjności. Niektórzy producenci mają własne usługi pomocy drogowej działające w ramach gwarancji, która działa przez pierwszych kilka lat posiadania nowego samochodu. Awarie takich auta nie są zatem uwzględniane w statystykach ADAC.

Ponadto drogie modele mają na ogół lepsze wyniki niż modele tanie, ponieważ ich właściciele mogą lub chcą inwestować więcej w opiekę i konserwację swoich aut. Droższe auta częściej też parkują w garażach, więc są mniej wrażliwe np. na awarie akumulatorów.

To też może Cię zainteresować

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska