Spis treści
Jak przyznano statuetki „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów”?
Nagrody „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” są przyznawane w sześciu kategoriach, ale zdecydowanie największe zainteresowanie i emocje budzi kategoria „Promocja Roku”.
– Dla milionów Polaków właśnie oferty promocyjne są kluczowym czynnikiem decydującym o ich planach zakupowych. Z tego powodu poświęciliśmy tej kategorii wiele uwagi i energii. Jest to obszar, który ma największe znaczenie zarówno dla konsumentów, jak i samych sieci handlowych – mówi dr Krzysztof Łuczak z Kapituły programu i wiceprezes Grupy BLIX.
Wyróżnienia są przyznawane na podstawie opinii konsumentów. W tym roku wzięto pod uwagę 4 mln głosów od prawie 140 tys. klientów. Ocenili oni codzienne funkcjonowanie 119 sieci handlowych.
Kto zdobył statuetkę „Promocja Roku”?
W tegorocznej, 5 edycji programu statuetki przyznane na podstawie opinii konsumentów otrzymało 9 sieci handlowych i 2 sklepy internetowe. Zobacz laureatów i szczegóły w poniższej galerii.
W kategorii „Promocja Roku” konsumenci docenili sieci, które – ich zdaniem – organizują najlepsze promocje, skutkujące realnymi oszczędnościami. - Ważnym elementem jest to, że promocje te są przekazywane w atrakcyjnej i czytelnej formie, najczęściej za pośrednictwem gazetek, które Polacy chętnie przeglądają przed zakupami. Kluczowe jest, aby promocje były zrozumiałe i proste, bez skomplikowanych ograniczeń i wykluczeń. To właśnie te aspekty Polacy szczególnie doceniają, wybierając konkretne sieci handlowe – komentuje Marcin Lenkiewicz, przewodniczący Kapituły BLIX AWARDS.
Wyróżnienia organizatorów otrzymało 5 retailerów:
- Netto
- sieć Groszek
- Hitpol
- JYSK
- Dr.Max Drogeria
– Nagrody i wyróżnienia są dowodem na to, że sieci te skutecznie odpowiadają na potrzeby swoich klientów, organizując czytelne i korzystne promocje. Sukces osiągnięty w naszym programie przekłada się na wzrost zaufania konsumentów oraz dalsze budowanie lojalności, co w praktyce oznacza większy ruch w sklepach oraz wyższe wyniki sprzedaży – zapewnia dr Krzysztof Łuczak.
Gala podsumowująca program została zorganizowana w Nobu Warsaw Hotel.
Według organizatorów programu, rynek promocyjny w Polsce należy do najbardziej konkurencyjnych rynków na świecie, co jest ogromną korzyścią dla konsumentów. Dzięki temu mogą oni cieszyć się atrakcyjnymi cenami i korzystać z częstych akcji promocyjnych, które mają bezpośredni wpływ na ich decyzje zakupowe.
Sieci handlowe w Polsce regularnie organizują promocje, aby zaspokoić potrzeby klientów, co sprawia, że konsumenci mogą liczyć na korzystne oferty niemal każdego dnia.
Eksperci o wojnie cenowej sklepów
Sieci handlowe coraz bardziej rozbudowują swoje strategie promocyjne. Wykorzystują nowoczesne narzędzia cyfrowe, jak aplikacje mobilne, programy lojalnościowe czy dynamiczne oferty.
– Obecna wojna cenowa, toczona przez największych graczy, wzmaga presję na cały rynek, co oznacza, że sieci handlowe muszą nieustannie inwestować w działania promocyjne, aby przyciągnąć klientów i zachować ich lojalność. To wymaga od firm ciągłego poszukiwania nowych, efektywnych sposobów na wyróżnienie się wśród konkurencji, zarówno poprzez atrakcyjne rabaty, jak i przejrzystą komunikację oferty promocyjnej – uważa Marcin Lenkiewicz.
W ostatnim czasie widać, że przybywa promocji.
