- Denerwujesz się?
- Wiem, że uczyłam się systematycznie przez te trzy lata, więc powinnam sobie poradzić. Z drugiej strony - wszystko może się zdarzyć. Obawiam się, że zrobię jakieś głupie błędy, a to jeden z najważniejszych egzaminów w życiu. Zdobyte punkty zadecydują o tym, do jakiej szkoły będę mogła pójść.
- Która część ci bardziej odpowiada: humanistyczna, matematyczno-przyrodnicza, czy język obcy?
- Zdecydowanie humanistyczna, ale i w tej części znajdzie się coś czego się obawiam - praca literacka. Zdarza się, że robię błędy językowe.
- Dużo ćwiczyliście w szkole przed testem?
- Bardzo dużo. Ostatnio nasze wszystkie prace klasowe były testami. Dzięki temu mogliśmy przyzwyczaić się do tej formy.
- A przedmioty ścisłe?
- Nasz nauczyciel bardzo się przyłożył, żeby nas przygotować. Mieliśmy dodatkowe zajęcia z matematyki. Obawiam się jednak, że jakiś wzór wypadnie mi z głowy. Niektóre zadania z biologii, chemii lub fizyki też mogą sprawić trudność.
- W tym roku po raz pierwszy piszecie egzamin z języka obcego. Masz jakieś obawy?
- Chodzę do klasy dwujęzycznej. Niektóre przedmioty mam wykładane w języku angielskim, dlatego nie boję się. Ten test traktujemy w klasie jak sprawdzian, ile głupich błędów zrobimy.
- Miałaś jakąś swoją metodę przygotowania się do testów?
UWAGA GIMNAZJALIŚCI!!!
W środę, czwartek i w piątek będziecie mogli sprawdzić na naszej stronie www.pomorska.pl przykładowe rozwiązania testów: humanistycznego, matematyczno-przyrodniczego i z języka angielskiego. Odpowiedzi będą dostępne około godziny 15 każdego dnia, w którym napiszecie dany test.
- Raczej nie. Postawiłam na systematyczną naukę. Uczyłam się tylko w szkole i nie brałam korepetycji.
- Gdyby to od ciebie zależało, jak wyglądają testy, zmieniłabyś coś w nich?
- Część humanistyczną chyba bym zostawiła tak jak jest. W części matematyczno-przyrodniczej niektóre pytania zamknięte przerobiłabym na otwarte. Czasami są bardzo wymyślne i wymagają sporego wysiłku. Jeśli chodzi o język obcy to jedno zadanie wymaga poprawy. Słyszymy jedno pytanie po angielsku, na które trzeba jak najszybciej odpowiedzieć. Liczy się nie wiedza ucznia, ale jego refleks i to, że coś dobrze usłyszy.