Tak wyobraża sobie Rafał Wąsowicz, który swym entuzjazmem do kolejnictwa w Koronowie zaraził już wielu. Wydreptał już wiele ścieżek, w urzędzie marszałkowskim, w ministerstwach, także urzędach gmin, starostwach.
Baną do Bydgoszczy...
Wąsowicz marzy, by do Koronowa kursowały znowu pociągi nie tylko z Tucholi czy Chojnic. Także z... Bydgoszczy. - Mówi: - Przecież wystarczy tylko zbudować do nas torowisko z Bożenkowa. To tylko 10 kilometrów. Najlepiej z elektryfikowane, a więc ekologiczne, bo taka jest przyszłość kolejnictwa...
A skoro już udało się uzupełnić na trasie Koronowo - Tuchola skradzione trzy lata temu przez złomiarzy tory, to trzeba zrobić wszystko, by z Tucholi ruszyły do nas pociągi towarowe - mówi Rafał Wąsowicz. - Aby linia kolejowa nie popadała w dalszą degradację, nie niszczała, niezbędny jest ruch pociągów, przynajmniej jeden pociąg na tydzień. To konieczność.
Z radnym Mikołajewskim
Od kilkunastu już dni Wąsowicz próbuje zainteresować koronowskich przedsiębiorców do transportu kolejowego. Zaraził pomysłem m.in. Patryka Mikołajewskiego, radnego gminy Koronowo. Razem optują za transportem kolejowym. Wąsowicz pyta: - A dlaczego nie robi tego przewoźnik: PKP PLK? Przecież uzupełnili tory, więc trzeba myśleć, by na tym zarabiać...
Więcej wiadomości z Koronowa i okolic na www.pomorska.pl/koronowo[/a]
Ale z PLK schemat taki, że z czasem dowiemy się, że nie ma chętnych do współpracy firm, więc trzeba linię zamknąć. Nie chcemy do tego dopuścić. Dlatego wzięliśmy sprawy w swoje ręce.
Są pierwsi chętni
Rozmawiamy o tym z radnym Patrykiem Mikołajewskim. - Rozmawiamy, namawiamy - mówi. - Mogę już dziś powiedzieć, że chętna do współpracy jest firma koronowska zajmująca się na dużą skalę galwanizacją. Kolejna zajmuje się produkcją kontenerów stalowych i też chętnie postawiłaby na transport kolejowy. Ale tu potrzebna jest znajomość kosztów takiego transportu...
A to już przecież sprawa PKP PLK. Potentatem przewozów mógłby być Elewator Koronowo. Wszak wozi potężne ilości zboża. Do Koronowa można by też dowozić koleją kruszywo - do budowy S5. Tak mówią entuzjaści PKP. A co na to kolej?
300 Plus - wszystko, co musisz wiedzieć o programie.
