https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Torunianka miała darmowe konto, za które zapłaciła 40 zł

agad
Torunianka miała darmowe konto, za które zapłaciła 40 zł
Torunianka miała darmowe konto, za które zapłaciła 40 zł SXC
Uważaj na bezpłatne konto. Bo możesz za nie zapłacić!

Mieszkance Torunia bank naliczył 40 zł prowizji za prowadzenie przez siedem miesięcy darmowego rachunku. - Jak to jest możliwe? - pyta.

Miałam bezpłatne konto internetowe w mBanku, przynajmniej tak się nazywało - opowiada pani Monika. - W ogóle go nie używałam, ponieważ okazało się, że mój drugi rachunek, w konkurencyjnym banku, jest bardziej korzystny.

5, 70 zł miesięcznie

- Nie przelewałam do mBanku żadnych pieniędzy, czyli również nie wypłacałam gotówki z bankomatów i nie płaciłam kartą. Po siedmiu miesiącach postanowiłam, że w tej sytuacji w ogóle zrezygnuję z jego usług. Tymczasem on za prowadzenie bezpłatnego konta naliczył 40 zł prowizji, wyszło więc 5,70 zł miesięcznej opłaty - wylicza torunianka.

Czytaj też: Konta za 0 zł. Chuck Norris poleca, a Jan Kowalski płaci [lista ukrytych opłat]

Jest to bardzo prawdopodobne. Dlaczego?

- Banki nazywają osobiste rachunki darmowymi, gdy klient nie musi ponosić kosztów za ich prowadzenie czy używanie karty debetowej - mówi Mikołaj Fidziński,analityk porównywarki finansowej Comperia.pl. - Jednak z zapisów umowy najczęściej wynika, że aby opłata została zniesiona, musi spełnić określone warunki. W przeciwnym razie konto będzie płatne.

Za darmo, ale...

Najczęściej darmowy rachunek klient dostanie, jeżeli w jednym miesiącu na jego konto trafi 1 czy 2 tys. zł, ewentualnie zapłaci kartą debetową na przykład minimum 200 czy 500 zł i również, że takich transakcji będzie co najmniej trzy - pięć w miesiącu. Czasem bank pobiera opłaty tylko od klientów powyżej 26. roku życia, a młodszych traktuje łagodniej, tzn. rezygnuje z niej.

- Kosztowne mogą być również wypłaty z obcych bankomatów, obsługa rachunku w oddziale lub za pośrednictwem bankowości telefonicznej czy szybkie przelewy - dodaje Michał Fidziński. - Dlatego radzę, by szczegółowo zapoznawać się z tabelą opłat i prowizji. - Banki stawiają na klientów aktywnie korzystających z ich usług i to im właśnie dedykują najatrakcyjniejsze oferty. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anka15
Czegoś to nie rozumiem, to po co nazywac takie konta darmowymi to ściema i tu jest problem, że na każdym kroku robi się z człoeiwka balona, taki kraj
m
maly
Powinno być : Darmowe konto = bez żadnych opłat.  ( żadnych ).  Czyli jeśłi je tylko posiadasz to nic nie płacisz. Jest tyle innych ładnych słow w języku polskim które można wykorzystać do nazwania konta. Niskie opłaty za konto lub też Korzystne konto osobiste. Dlaczego celowo wprowadzać klienta w błąd? Powinni zakazać takich praktyk w reklamach telewizyjnych oraz innych reklamach. Kolor biały to jest biały, a nie lekko szary.   W ogle dlaczego prawnik się tym nie zajmie ? Celowe wprowadzanie klientów w błąd, to powinno byc karalne ( jeśli teraz nie jest ) i negowane przez wszystkich ludzi.
j
jak
Ta pani Monika to jakaś głupia czy jak? Bo innego wyjaśnienia nie mam na to, że ktoś podpisuje umowę z bankiem, a pojęcia nie ma o prowizjach i opłatach. W mbanku tabele opłat są dostępne na stronie głównej banku.
k
kkk
Dla mnie to jasne, że aby mieć darmowe konto to musza być przeprowadzone operacje na jakąś kwotę. Z choinki sie urwała czy jak.
M
Marcinuser4
Potwierdzam, jeżeli ktoś nie potrafi czytać tabeli opłat to nie ma co dziwić się, że później ktoś ma pretensje do instytucji bankowej o naliczanie dodatkowych opłat...Reasumując nic nie ma za darmo, jeżeli ludziom nie chce się czytać takich dokumentów, bo przecież w reklamie mówili, że jest za darmo to niech lepiej trzymają kasę w skarpecie do osranej śmierci.
m
maly
Powinno być : Darmowe konto = bez żadnych opłat.  ( żadnych ).  Czyli jeśłi je tylko posiadasz to nic nie płacisz. Jest tyle innych ładnych słow w języku polskim które można wykorzystać do nazwania konta. Niskie opłaty za konto lub też Korzystne konto osobiste. Dlaczego celowo wprowadzać klienta w błąd? Powinni zakazać takich praktyk w reklamach telewizyjnych oraz innych reklamach. Kolor biały to jest biały, a nie lekko szary.   W ogle dlaczego prawnik się tym nie zajmie ? Celowe wprowadzanie klientów w błąd, to powinno byc karalne ( jeśli teraz nie jest ) i negowane przez wszystkich ludzi.
m
mc
Ale o czym jest ten artykuł? O debilach, którzy nie potrafią czytać i nie wiedzą co pospisują? Akurat w mbanku tabela prowizji i opłat jest wyjątkowo czytelna i trzeba się naprawdę postarać (albo być wyjątkowym bezmózgiem) by nie potrafić odczytać podstawowych parametrów konta (bo tu nie chodzi o coś głęboko zakonspirowanego w gąszczu opłat, ale o PIERWSZĄ linijkę tabeli).
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska