MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Toruńscy uczniowie powyżej średniej. Egzamin gimnazjalny wypadł u nas lepiej niż w kraju i w regionie

Lech Kamiński
Uczniowie z Torunia osiągnęli bardzo dobre wyniki na egzamienie gimnazjalnym
Uczniowie z Torunia osiągnęli bardzo dobre wyniki na egzamienie gimnazjalnym Lech Kamiński
Centralna Komisja Egzaminacyjna ogłosiła wstępne wyniki tegorocznego egzaminu gimnazjalnego, który pod koniec kwietnia pisali trzecioklasiści. Nasze województwo wypadło słabo na tle kraju - sprawdzian poszedł gorzej jedynie w zachodniopomorskich szkołach. Toruń ma jednak powody do zadowolenia.

Wśród dużych miast w regionie osiągnęliśmy najlepsze wyniki i przeskoczyliśmy średnią ogólnopolską.

Toruńskim gimnazjalistom (podobnie jak ich rówieśnikom w kraju) najmniej trudności sprawił test z języka polskiego. Średni wynik w naszym mieście to niewiele ponad 70 proc. punktów (w województwie i w kraju to odpowiednio 65 i 68 proc.). Sprawdzian z historii toruńscy gimnazjaliści napisali na blisko 62 proc. punktów (58 i 59), z matematyki - 53 proc. (45 i 47), a z przyrody - 54 proc. (50 i 52). Język angielski też wypadł nieźle. Średni wynik w Toruniu na poziomie podstawowym wyniósł 72 proc. i przewyższył wojewódzką średnią o osiem punktów procentowych, a krajową o pięć. Poziom rozszerzony zakończył się u nas wynikiem 52 proc. (42 w województwie, 46 w kraju).

Najwyższe noty z kwietniowego egzaminu uzyskali uczniowie Gimnazjum Dwujęzycznego nr 4, "jedenastki" oraz szkoły muzycznej II stopnia. Z wyniku mogą być zadowoleni również w Gimnazjum nr 10 w Zespole Szkół nr 7. - Wykonaliśmy bardzo dobrą robotę - mówi Anna Mincer, dyrektor ZS nr 7. - Z matematyki średnią miejską przeskoczyliśmy aż o 15 punktów procentowych! Staramy się kłaść nacisk na przedmioty ścisłe, zachęcać uczniów do nauki, stosować nowoczesne metody, urozmaicać lekcje. Ale to trudne, bo materiał jest ogromny i bardzo trudny, a czasu mało. Można by nawet wystosować apel do ministerstwa o zwiększenie liczby godzin fizyki czy chemii. Trzeba inwestować w naukę tych przedmiotów, bo to nasza przyszłość.

Szkoły będą teraz analizować mocne oraz słabe strony swoich uczniów. Ze wstępnych danych CKE wynika, że gimnazjaliści najlepiej radzą sobie z wyszukiwaniem informacji w tekstach kultury, odczytywaniem informacji z tekstu i rysunku oraz interpretowaniem danych z wykresu.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska