https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj przejechał po zmodernizowanym torowisku w Grudziądzu [wideo, zdjęcia]

(dxc)
Modernizacja torowiska pochłonęła ponad 66 mln zł. Ostateczny koszt nie jest jeszcze znany.
Modernizacja torowiska pochłonęła ponad 66 mln zł. Ostateczny koszt nie jest jeszcze znany. Piotr Bilski
- W środku pojazdu jest ciszej i znacznie mniej trzęsie - mówił Janusz Zielaskowski, który wraz swoim synem Mateuszem przejechał z os.Tarpno na ulicę Dworcową.
Jazda próbna tramwajem linii T 2 w GrudziądzuOd 1 sierpnia tramwaje linii T 2 wracają na tory

Grudziądz. Przejazd kontrolny tramwajem linii T 2

W czwartek przed południem odbył się "oficjalny" przejazd po nowym torowisku. Na pokładzie tramwaju byli m.in. włodarze miasta, pracownicy MZK oraz przedstawiciele firm, które realizowały inwestycję.

Jako jeden z pierwszych tzw. zwykłych mieszkańców tramwajem z os. Tarpno na ulicę Dworcową przejechał Janusz Zielaskowski. - Fajnie, że inwestycja się już zakończyła - skomentował.

O Grudziądzu czytaj też na grudziadz.naszemiasto.pl.
Realizacja projektu pochłonęła ponad 66 milionów złotych. Unia Europejska zwróci miastu ok. 25 mln zł.

Regularne kursy tramwajów rozpoczną się 1 sierpnia. Na Stare Miasto wrócą po niemal dwóch latach przerwy.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 36

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 05.08.2015 o 07:35, Gość napisał:

efekt bujania to nie uszkodzona opona panie kolego ale nierówno zrobiony podkład betonowy pod torami i na szybko wszystko zalane betonem po zalozeniu szyn. Trzeba bylo chodzic w czasie remontu i zobaczyl bys kolego jak ekipa robila . Kto w ogole zalewa betonem miedzy torami?? to za rok bedzie wykruszone. Poza tym ten beton byl recznie łata zbierany i jest tarka. pozalowali helikoptera i masy utwardzalnej. No ale to przeciez wydatek niepotrzebny. po taniosci zrobiono i tyle za...60 mln !!!!!

 


Oczywiście - tramwaj nie ma opon. Dzisiaj przejechałem - Panie kolego - z Tarpna na Plac Stycznia modernizowanym skład 805Na MM - efektu "bujania" nie było.

G
Gość

efekt bujania to nie uszkodzona opona panie kolego ale nierówno zrobiony podkład betonowy pod torami i na szybko wszystko zalane betonem po zalozeniu szyn. Trzeba bylo chodzic w czasie remontu i zobaczyl bys kolego jak ekipa robila . Kto w ogole zalewa betonem miedzy torami?? to za rok bedzie wykruszone. Poza tym ten beton byl recznie łata zbierany i jest tarka. pozalowali helikoptera i masy utwardzalnej. No ale to przeciez wydatek niepotrzebny. po taniosci zrobiono i tyle za...60 mln !!!!!

G
Gość
W dniu 04.08.2015 o 11:33, Gość napisał:

Zauważyliście, że na nowych odcinkach torów tramwajem buja i to ostro góra, dół ..... coś dziwnego.

 


Przejechałem w sobotę tam i z powrotem - helmuty 83 i 87. Wg mnie "buja" również na pozostałych odcinkach, szczególnie przy mniejszych prędkościach - to raczej wina taboru (w samochodzie taki efekt, to uszkodzona opona).

G
Gość

dlaczego buja? odpowiedz jest banalnie prosta. Fachowcy . PBDiM świecie. Jeszcze jakieś pytania? p.s.- studzienki już są zapadnięte.

G
Gość

Zauważyliście, że na nowych odcinkach torów tramwajem buja i to ostro góra, dół ..... coś dziwnego.

G
Gość
Na razie baardzo piszczą na zakrętach, Stara,Dluga,Szewska,Klasztorna..okropnieee
Ale fajnie,ze już jezdzą.
g
gość

od 1 sierpnia nowy rozkład dla T2 a w mobilnym rozkładzie cały czas jest T3 który jeździ Rządz - dworzec

Z
Zgred

Powstanie nowych skrzyżowań ze światłami chyba nikt nie przeanalizował, lub zrobił to ZDM.

Światła na pętli w Tarpnie powinny być zsynchronizowane z ruchem tramwaju.

G
Gość
W dniu 02.08.2015 o 05:53, Dajcie spokój napisał:

Dużo to zajadłosci. Niektórzy zachowują się jak barany ( nie obrażac baranów ) pod Giewontem. To nieznaczny procent nieudaczników. Róbmy swoje.

Wczoraj zjechalem akurat ze srednicowki i udalem sie z ronda do Tarpna. W plynnej jezdzie zatrzymalo mnie "czerwone swiatło" przy tej nowej petli , mowie sobie bedzie wyjezdzal tramwaj lub wjezdzal na petle a tu stoje i nic tramwaji nie ma  !!!

Po jakims czasie stania na czerwonym wyjechalo jedno auto ze strony bylego hocpicjum.

Czy o to chodzi te zatrzymanie plynnej jazdy na drodze z pierwszenstwem ?

D
Dajcie spokój

Dużo to zajadłosci. Niektórzy zachowują się jak barany ( nie obrażac baranów ) pod Giewontem. To nieznaczny procent nieudaczników. Róbmy swoje.

M
Może byc

Super jazda.Ładny wygląd miasta. Trzeba tylko jeszcze usunąc drobne poprawki i dokładnie umyc nowe chodniki.Ogólnie jest dobrze.

G
Gość
W dniu 31.07.2015 o 14:23, Gość napisał:

Ta cała tramwajowa elektronika, zielona fala to brednie które nigdy się nie sprawdzą w grudziądzkiej rzeczywistości a przy tym wyrzucone w błoto pieniądze mieszkańców Grudziądza.I jeszcze jedno te nowe sygnalizatory świetlne na 100 % spowodują korki i utrudnienia, sygnalizatory to wielki bubel nastawiali ich bez głowy np. sygnalizator z ulicy piaskowej nie jest synchronizowany z sygnalizacją na przejściu dla pieszych przy ulicy Chełmińskiej co stanowi zagrożenie dla samych pieszych.

Jaja to beda jak te złomy wyrusza na trasę. Np okolice CKU jak ma byc rozwiazany wywoz smieci we wtorki i piatki ?

Przeciez na przystanku naprzeciw CKU zawsze sa wystawiane pojemniki. Jedyna opcja to smieciarka bedzie musiala uciekac na druga strone bo innej opcji nie ma.  Dalej w strone Tarpna jest za wasko aby bezkolizyjnie sie minąć. Okolice CKU to smieciarka musi jechac lewą strona bo tam sa zamieszkane budynki.

Nastepa sprawa tez kolo CKU sa zainstalowane jakies barierki ale tam gdzie jest glowne wejscie do CKU barierek brak a sa przed i za tym wejsciem.

Rozumie ze ze szkoly beda wychodzili tam gdzie tych barierek brak prosto na ulicę. Bo kto bedzie szedl kilkadziesiat metrow w lewo az do oznakowanego przejscia dla pieszych ?

G
Gość

Ta cała tramwajowa elektronika, zielona fala to brednie które nigdy się nie sprawdzą w grudziądzkiej rzeczywistości a przy tym wyrzucone w błoto pieniądze mieszkańców Grudziądza.

I jeszcze jedno te nowe sygnalizatory świetlne na 100 % spowodują korki i utrudnienia, sygnalizatory to wielki bubel nastawiali ich bez głowy np. sygnalizator z ulicy piaskowej nie jest synchronizowany z sygnalizacją na przejściu dla pieszych przy ulicy Chełmińskiej co stanowi zagrożenie dla samych pieszych.

 

 

G
Gość
W dniu 31.07.2015 o 10:35, Malwina napisał:

Niedawno jadąc autobusem widziałam jak pasażer zwrócił uwagę kierowcy , że na Karabinierów jest 9 min przed planem a do pętli tylko przystanek i pętla , czyli na pętli będzie co najmniej 10min przed planowanym przyj. Można zrozumieć ,że jedzie później ale tyle prędzej to jest dziwne. 

Mogę się jedynie domyślać że mogła to być linia autobusowa nr 19 która obecnie w związku z modernizacją ul. Sobieskiego nie wjeżdża w głąb os. Rządz a w żaden sposób nie jest to ujęte w rozkładzie i tym samym linia ta na dalszej części trasy jest ładnych kilka minut przed czasem. Oczywiście skoro tak jest to powinno być tak że na najbliższym przystanku kierowca powinien oczekiwać na rozkładowy czas odjazdu a przynajmniej zachować ten margines +/- 2 minuty i nie odjeżdżać wcześniej. Uważam że powinno się zrobić tak że przystanek Al.23 Stycznia i być może jeszcze jakiś (Rządz/Strzemięcin) był tak zwanym przystankiem kontrolnym na którym kierowca w momencie wcześniejszego przyjazdu musiałby oczekiwać do czasu rozkładowego. 

M
Malwina
W dniu 31.07.2015 o 10:20, Gość napisał:

Potrzeby potrzebami ale jakby mieli wszędzie z każdego miejsca w każdej miejsce puścić bezpośredni autobus to by musiało być 50 linii autobusowych i 3 x tyle autobusów co obecnie jeździ po mieście a prawda jes taka że góra jest bardziej zaludniona niż dół i to na Legionów jest większe zapotrzebowanie. Jakby po nowym rozkładzie puścić 3-jkę dołem to razem z 12-tką dają takt co 7/8 minut, do tego 8-ka i sądze że na Piłsudskiego wystarzczy, mógłby też tamtędy nadal jeździś bus linii M. Jeszcze chwila a odezwą się mieszkańcy Rogóźna, Świerkocina, Nowej wsi i innych okolicznych miejscowości że ich autobusy dojadą tylko do Tarpna a nie do Al. 23 Stycznia (i też będą konieczne przesiadki).

 

Dobrze kumasz, ale niech tak dopasują kursy, aby było dobrze skomunikowane , bo jak jest teraz to tylko pasażerowie odczuwają.

 

Mówili coś o urządzeniach, które informują kierowcę czy motorniczego jak jedzie,( przed czy po planie), będzie mógł się do tego dostosować. Niedawno jadąc autobusem widziałam jak pasażer zwrócił uwagę kierowcy , że na Karabinierów jest 9 min przed planem a do pętli tylko przystanek i pętla , czyli na pętli będzie co najmniej 10min przed planowanym przyj. Można zrozumieć ,że jedzie później ale tyle prędzej to jest dziwne.
 

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska