https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj za kilka lat pojedzie na os. JAR w Toruniu

Wojciech Giedrys [email protected]
W tym roku mają powstać cztery warianty dla linii tramwajowej.

Odpowiedź na pytanie, którędy pobiegnie linia tramwajowa na os. JAR, przyniesie m.in. studium wykonalności dla toruńskich projektów z drugiej części programu BiT City. Ten dokument ma powstać w tym roku. Według aktualnych założeń składy obsługujące północny Toruń miałyby jeździć od pl. NOT - Szosą Chełmińską, Długą, Legionów, Ugorami, a następnie - już na os. JAR - Watzenrodego. - Przyjmowane obecnie warianty dla nowych tras tramwajowych nie są przesądzone - podkreśla Marcin Kowallek, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej w toruńskim urzędzie miasta. - Wykonawca studium wykonalności przedstawi swoje pomysły.

Zobacz także: W Grudziądzu testowany jest nowy tramwaj [zdjęcia, wideo]

W ramach studium powstanie analiza wielokryterialna, która obejmie co najmniej pięć wariantów dla tej trasy. Zostaną one zweryfikowane pod kątem: kosztów, opłacalności, oddziaływania na środowisko naturalne. Na ich podstawie zostanie wskazany wariant optymalny dla linii tramwajowej.
W ramach zadanie powstanie nie tylko torowisko, ale też cała niezbędna infrastruktura np. stacja prostownikowa i sieć trakcyjna. Przewidziano także przebudowę układu drogowego ulic, wzdłuż których przebiegać linia. A to poprawi komunikację między północną częścią miasta a centrum.

Jeśli zostanie wybrany wariant forsowany przez magistrat (czyli przez ul. Długą i Legionów), budowie linii będzie towarzyszyć m.in. przebudowa Szosy Chełmińskiej na potrzeby komunikacji tramwajowej - od pl. NOT do ul. Podgórnej, a także od trasy średnicowej do ul. Polnej. Budowa tramwaju na JAR będzie wymagała przebudowy Długiej od Szosy Chełmińskiej do Ronda Czadcy, ul. Legionów od Ronda Czadcy do Polnej, a także skrzyżowań ul. Polnej z Legionów i z Ugorami, a także ul. Polnej między tymi krzyżówkami. Na JAR-ze miałoby powstać torowisko zielone obsiane trawą. Wykonawca studium wykonalności przeanalizuje też potrzebę i możliwości budowy dodatkowych torów odstawczych na ul. Legionów w okolicach zajezdni autobusowej. Ma również uwzględnić w jednym z wariantów obsługę linii przez składy dwukierunkowe.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
shizuru
Jak dla mnie to beznadziejny pomyśl.. Gdzie oni na tym malutkim rondzie chca jeszcze tramwaj zmieścić? Mieszkam koło osiedla JAR i uważam, ze spokojnie wystarczylyby autobusy, a tramwaje to zbędny wydatek. W dodatku mieszkańcy osiedla pewnie tez nie będą zadowoleni z halasujacego pod ich blokami tramwaju..
s
smutny

o chamstwo sie odezwalo nie dziwota RUBINKOWO toczystej kwi wiessniacy spowadeni doTORUNIA w latach 70siatych!! TLUMOKI

p
prowincjusz bydłoszczoch
W dniu 20.02.2015 o 19:43, smutny napisał:

Jestes glupcem,Torun tylko w te strone moze sie rozwijac!!Reszta zblokowana.

A rt cwelu jesteś zje***ym idiotą !

b
bolek-z rubinkowa
W dniu 20.02.2015 o 19:43, smutny napisał:

Jestes glupcem,Torun tylko w te strone moze sie rozwijac!!Reszta zblokowana.

 

Kto będzie się rozwijał w jakąkolwiek stronę,kiedy za kilka lat będzie ok. 140 tys. mieszkańców?

s
smutny

Jestes glupcem,Torun tylko w te strone moze sie rozwijac!!Reszta zblokowana.

G
Gość

Przestańcie za kilkaset milionów użyźniać ten ugór po armii radzieckiej, a skupcie się urzędasy na tym co rzeczywiście potrzebne w Toruniu !

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska