Tramwaj za kilka lat pojedzie na os. JAR w Toruniu

    Tramwaj za kilka lat pojedzie na os. JAR w Toruniu

    Wojciech Giedrys wojciech.giedrys@pomorska.pl

    Gazeta Pomorska

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    W tym roku mają powstać cztery warianty dla linii tramwajowej.
    Odpowiedź na pytanie, którędy pobiegnie linia tramwajowa na os. JAR, przyniesie m.in. studium wykonalności dla toruńskich projektów z drugiej części programu BiT City. Ten dokument ma powstać w tym roku. Według aktualnych założeń składy obsługujące północny Toruń miałyby jeździć od pl. NOT - Szosą Chełmińską, Długą, Legionów, Ugorami, a następnie - już na os. JAR - Watzenrodego. - Przyjmowane obecnie warianty dla nowych tras tramwajowych nie są przesądzone - podkreśla Marcin Kowallek, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej w toruńskim urzędzie miasta. - Wykonawca studium wykonalności przedstawi swoje pomysły.

    Zobacz także: W Grudziądzu testowany jest nowy tramwaj [zdjęcia, wideo]

    W ramach studium powstanie analiza wielokryterialna, która obejmie co najmniej pięć wariantów dla tej trasy. Zostaną one zweryfikowane pod kątem: kosztów, opłacalności, oddziaływania na środowisko naturalne. Na ich podstawie zostanie wskazany wariant optymalny dla linii tramwajowej.
    W ramach zadanie powstanie nie tylko torowisko, ale też cała niezbędna infrastruktura np. stacja prostownikowa i sieć trakcyjna. Przewidziano także przebudowę układu drogowego ulic, wzdłuż których przebiegać linia. A to poprawi komunikację między północną częścią miasta a centrum.

    Jeśli zostanie wybrany wariant forsowany przez magistrat (czyli przez ul. Długą i Legionów), budowie linii będzie towarzyszyć m.in. przebudowa Szosy Chełmińskiej na potrzeby komunikacji tramwajowej - od pl. NOT do ul. Podgórnej, a także od trasy średnicowej do ul. Polnej. Budowa tramwaju na JAR będzie wymagała przebudowy Długiej od Szosy Chełmińskiej do Ronda Czadcy, ul. Legionów od Ronda Czadcy do Polnej, a także skrzyżowań ul. Polnej z Legionów i z Ugorami, a także ul. Polnej między tymi krzyżówkami. Na JAR-ze miałoby powstać torowisko zielone obsiane trawą. Wykonawca studium wykonalności przeanalizuje też potrzebę i możliwości budowy dodatkowych torów odstawczych na ul. Legionów w okolicach zajezdni autobusowej. Ma również uwzględnić w jednym z wariantów obsługę linii przez składy dwukierunkowe.


    Czytaj e-wydanie »

    Czytaj treści premium w Gazecie Pomorskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (6)

    Dodaj komentarz
    Wszystkie komentarze (6) forum.pomorska.pl

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Nasze Dobre 2018