Zobacz wideo: Bydgoskie wodociągi mają już ponad 120 lat!
W ostatnich dniach wykonawca, czyli bydgoska spółka Kormost, prowadził prace przygotowawcze i instalował rusztowania.
Teraz ruszają właściwe prace naprawcze.
- Sama naprawa, w szczególności operacje na węzłach mocujących wanty będzie bardzo skomplikowana, bowiem będą prowadzone przy częściowo odprężonych linach. Spawanie, które jest konieczne do zamocowania dodatkowych blach w węzłach mocujących, będzie powodowało dodatkowe oddziaływanie na istniejące elementy stalowe dlatego nasz Wykonawca będzie realizował prace w specjalnym reżimie technologicznym. Z pewnością odprężenie want (ich poluzowanie) wpłynie na bezpieczeństwo prowadzenia prac naprawczych. Po zakończeniu naprawy mocowań wanty ponownie zostaną napięte do wymaganych parametrów - wyjaśnia Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy.
To Cię może też zainteresować
- Przez dwie noce ekipy budowlane montowały przęsła mostu na Drodze Krajowej numer 5
- Likwidacja pieców węglowych pochłonie dziesiątki milionów złotych
- Koniec pieców węglowych w wielu miastach regionu. Sejmik województwa podjął decyzję
- Utrudnienia na ulicy Fordońskiej w Bydgoszczy - to początek budowy dwóch mostów
Prace naprawcze składają się z trzech etapów, po zakończeniu ostatniego most ma być znowu przejezdny.
- prace projektowe – etap ukończony
- prace naprawcze realizowane w terenie – w trakcie
- próbne obciążenia po naprawie, prace sprawdzające elementy konstrukcji, uzyskanie odpowiednich dokumentów i pozwoleń – planowane
Co ważne, Kormost ma również zoptymalizować do obecnych standardów system monitoringu mostu oraz wykonać prace w rejonie podpór skrajnych od strony Dworca PKS-u (w zakresie łożyska mostu)
