https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Uśmiech ważniejszy niż kompetencje

Paweł Kędzia [email protected]
Oto wyniki internetowej sondy  przeprowadzonej kilka miesięcy temu na portalu  Brodnica.net (magistrat - 156 głosów, Urząd  Gminy - 12, Starostwo Powiatowe - 56, ZUS -  21, Urząd Skarbowy - 64, Poczta Polska - 239).
Oto wyniki internetowej sondy przeprowadzonej kilka miesięcy temu na portalu Brodnica.net (magistrat - 156 głosów, Urząd Gminy - 12, Starostwo Powiatowe - 56, ZUS - 21, Urząd Skarbowy - 64, Poczta Polska - 239). Archiwum/infografika Marek Klonowski
W czasie naszego dyżuru redakcyjnego najwięcej pochwał zebrali pracownicy brodnickiego starostwa. Wielu rozmówców narzekało na Urząd Skarbowy i pocztę. Jednak w internetowej sondzie o jakości obsługi klienta to poczta zajęła pierwsze miejsce.

Odebraliśmy wiele telefonów na temat instytucji w Brodnicy.

Najwięcej telefonów dotyczyło pracownicy, która zajmuje się rejestracją pojazdów w wydziale komunikacji w starostwie.

- Przemiła kobieta i kompetentna urzędniczka. Wyjaśniła mi wszystko. Oby więcej takich ludzi w urzędach - zachwalała Regina z Brodnicy.

- Wydział komunikacji odwiedzam systematycznie i chciałbym pochwalić panią z rejestracji w wydziale komunikacji. Obsługuje szybko i fachowo, przede wszystkim z uśmiechem - zapewniał Czytelnik z Brodnicy.

Telefonów w podobnym tonie było mnóstwo.

Kilka głosów dotyczyło powiatowego rzecznika praw konsumentów. "Pomógł mi od ręki", "zawsze skory do pomocy", "dzięki jego poradzie załatwiłem problem z reklamacją" - to tylko niektóre z opinii.

To dowód, że starostwo nie bez powodu otrzymało tytuł HIT 2006

"Urząd przyjazny mieszkańcom"

w kategorii "Samorządność".

- Nie przeprowadzamy ankiet co do oceny naszych urzędników. Dokonują tego naczelnicy poszczególnych wydziałów - mówi Zdzisław Bogacki, sekretarz powiatu.

- Obecnie w starostwie dyskutujemy o wprowadzeniu jakiegoś systemu oceny jakości obsługi. Myślimy o wykorzystaniu do tego celu Internetu - wyjaśnia.

- Już sama przeprowadzka pozwoliła na zmiany w organizacji pracy urzędników, co pozytywnie wpłynęło na obsługę petentów - dodaje starosta Waldemar Gęsicki.

Tylko jeden z naszych Czytelników wypowiedział się o Urzędzie Miejskim. - Nie sposób zabłądzić, bo zawsze można liczyć na pomoc w portierni - stwierdziła Barbara z Brodnicy.

Urzędnicy zapewniają, że petenci są zadowoleni z obsługi.

- Trzy lata temu urząd zdobył certyfikat ISO. Co dwa lata na przełomie października i listopada przeprowadzamy ankietę wśród interesantów - informuje Zdzisława Marciniak z magistratu.

W ankiecie z 2004 r. na 97 osób sondowanych na 6 punktów możliwych urzędnicy otrzymali średnie oceny 5,07, 4,93 i 5,22 odpowiednio za: zadowolenie z wyjaśnień, fachowość i zachowanie.

Wśród telefonów, które dotyczyły Urzędu Skarbowego,

przeważały negatywnie opinie

- Nie mogę nic zarzucić pracy urzędników, ale co tam jestem, to trafiam na kolejkę - irytuje się Adam z Brodnicy.

- Znajoma chciała założyć firmę. Niestety, w skarbówce potraktowano ją bardzo nieprzyjemnie. Odczuła, że głównie ze względu na młody wiek, choć urzędnik, który ją obsługiwał, nie miał więcej niż trzydzieści lat -żali się Czytelniczka.

- Czasem dostaję pisma ze skarbówki i muszę się trochę nabiegać zanim trafię do odpowiedniego urzędnika, żeby wyjaśnić problem - relacjonuje inny rozmówca.

Tymczasem urząd pozytywnie ocenia jakość świadczonych usług.

- Trzy lata temu zostaliśmy nagrodzeni w pierwszej edycji konkursu "Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy". Otrzymaliśmy wówczas certyfikat - zapewnia Marek Kryś, naczelnik. - Ponadto każdego roku przeprowadzamy ankiety wśród interesantów - dodaje.

- _W kwietniu tego roku po raz kolejny rozdaliśmy ankiety. Wyniki są pozytywn_e - przekonuje Krystyna Polaszewska, rzecznik i zastępca naczelnika.

Na pytania dotyczące zadowolenia z obsługi, przygotowanie pracowników i fachowość informacji najczęściej padały odpowiedzi "tak" oraz "raczej tak".

Ponadto z myślą o udogodnieniu dla interesantów dłużej czynna jest kasa. Kiedyś otwarta do godz. 13, obecnie pracuje do 15 w dni powszednie i 16 we wtorki.

Dużo telefonów dotyczyło obsługi w poczcie. Oceny były skrajne.

- Nie znoszę chodzić na pocztę. Zawsze

trafię na jakąś panią niezadowoloną z życia

z wielką łaską obsługującą ludzi - żali się Marta z Brodnicy.

- Denerwuje mnie kiedy muszę czekać na obsługę. Niby ktoś siedzi w okienku, ale jest zagadany z koleżanką. Tłum ludzi czeka aż ktoś się nagada - irytuje się kolejny rozmówca.

- Korzystam z poczty przy ulicy Wyspiańskiego. Od pewnego czasu kolejki są tam kilometrowe. Nie wiem z czym to jest związane - mówi Robert z Brodnicy.

- Często bywam na poczcie, żeby odebrać paczkę. Panie w tamtym okienku są bardzo sympatyczne - przekonuje jeden z rozmówców.

- Poczta Polska sytematycznie bada jakość pracy - zapewnia Andrzej Sarnowski, szef poczty w Brodnicy. - Badania przeprowadzamy wewnętrznie oraz za pośrednictwem obcych respondentów. Sprawdzani są pracownicy przy okienkach oraz terminowość w dostarczaniu przesyłek - tłumaczy nasz rozmówca.

Przy tej okazji prezentujemy wyniki internetowej sondy, którą przeprowadzono kilka miesięcy temu na portalu Brodnica.net. W głosowaniu udział wzięło 548 internautów.

Pierwsze miejsce zajęła właśnie Poczta Polska.

- Wydaje mi się, że poczta otrzymała najwięcej głosów, ponieważ wszyscy mamy z nią do czynienia - komentuje Marek Klonowski z portalu Brodnica.net.

- To dla nas powód do zadowolenia i dowód, że poczta cieszy się dobrą opinią wśród ludzi a mieszkańcy pozytywnie oceniają jakość naszych usług - z dumą przyznaje Andrzej Sarnowski.

Wybrane dla Ciebie

Jajko na miękko. Przy tych chorobach lepiej unikać jajka w tej formie

Jajko na miękko. Przy tych chorobach lepiej unikać jajka w tej formie

Ostatnie wyniki losowania Lotto i Lotto Plus

Ostatnie wyniki losowania Lotto i Lotto Plus

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska