Pana Ryszarda z Bydgoszczy skusiła nagroda w jednym z konkursów. Za prawidłową odpowiedź na pytanie można było wygrać 10 tys. zł. Wystarczyło tylko wysłać odpowiedź SMS-em. - Pytanie było proste, cztery odpowiedzi do wyboru. Od razu wpisałem tę prawidłową i wysłałem wiadomość. Organizator konkursu uczciwie podawał, że SMS kosztuje 2,46 zł z VAT. To nie jest duża kwota, więc uznałem, że warto się pobawić - opowiada nasz Czytelnik.
Jeszcze tego samego dnia otrzymał SMS-a z prognozą pogody oraz ciekawostkami. Takie wiadomości zaczęły również przychodzić w kolejnych dniach. Czasem dziennie bydgoszczanin dostawał aż trzy czy cztery SMS-y. - Nie miałem pojęcia, że są one płatne. Zamurowało mnie, gdy przyszedł rachunek. Okazało się, że każdy taki SMS kosztuje ponad 5 złotych! Podszedłem do mojego operatora. Usłyszałem, że uruchomiłem tak zwaną subskrypcję. Całe szczęście, że rachunki za telefon zawsze otrzymuję na początku miesiąca, a SMS-a konkursowego wysłałem w połowie poprzedniego. Zatem subskrypcję miałem tylko przez półtora tygodnia. Aż boję się pomyśleć, jaki bym sobie nabił rachunek, gdyby SMS-y przychodziły do mnie przez okrągły miesiąc - podsumowuje pan Ryszard.
Mistrzowie Parkowania w Regionie - zobacz galerie zdjęć
W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzegają przed płatnymi subskrypcjami. Nawet jeśli wysłanie wiadomości nie jest dodatkowo płatne, taki SMS może uruchamiać subskrypcję usługi, w ramach której możemy np. codziennie otrzymywać zestaw płatnych SMS-ów zwrotnych. Koszt jednego może przekroczyć 30 zł brutto. - W takiej sytuacji pamiętajmy, że każdy operator zapewnia bezpłatnie możliwość wyłączenia lub zablokowania usług premium - mówią w UOKIK.
Sami również możemy zablokować drogie SMS-y.
Jeśli nie chcemy otrzymywać już wiadomości z danego serwisu, musimy wysłać komendę STOP [nazwa usługi] na numer, z którego do tej pory otrzymywaliśmy zamówione treści. Jako potwierdzenie musimy otrzymać SMS o treści: Subskrypcja [nazwa usługi] została usunięta.
W razie wątpliwości co do ceny drogiego SMS-a lub problemów z operatorem czy firmą organizującą konkurs albo loterię możemy się skontaktować z Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Wystarczy zadzwonić na infolinię pod numer 801 900 853.
Pogoda na dzień (21.06.2016) | KUJAWSKO-POMORSKIE
TVN Meteo Active
