To inwestycja, która znacznie poprawi bezpieczeństwo na dojeździe z Bydgoszczy w kierunku trasy ekspresowej S5 i S10. Za budowę odpowiada znana z wielu inwestycji drogowych firma Kobylarnia S.A. Koszt inwestycji ogromny - 18,6 mln zł. Powstaje rondo tzw. turbinowe o średnicy 48 metrów. Długość modernizowanego odcinka drogi wojewódzkiej wyniesie 700 metrów. Wykonawca zapowiada, że zakończy roboty w połowie 2020 roku.
Więcej wiadomości z Bydgoszczy i okolic na www.pomorska.pl/Bydgoszcz[/a]
- Prace zbliżają się do półmetka - powiedział nam wczoraj Michał Sitarek z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. Gotowe są już pierwsze warstwy asfaltu na południowym pasie drogi wojewódzkiej. Wkrótce - stanie się to jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia - wykonawca wprowadzi tu nową organizację ruchu, zakładającą wykorzystanie już gotowej części drogi. Rozpocznie się wtedy rozbiórka północnego pasa drogi oraz budowa drugiej części przyszłego ronda turbinowego i dojazdów do drogi prowadzącej do osiedla Miedzyń. Z południowym pasem ronda połączona jest droga powiatowa w kierunku Trzcińca, którą starostwo bydgoskie przygotowało już w zeszłym roku.
