www.pomorska.pl/gospodarka
Więcej informacji gospodarczych przeczytasz na stronie www.pomorska.pl/gospodarka
Wielu klientów, którzy w ostatnich dniach ruszyli do sklepów chcąc kupić ubrania po okazyjnej cenie usłyszało na przykład, że towar przeceniony nie podlega reklamacji. Zaprzecza temu rzeczniczka UOKiKu Małgorzata Cieloch, która podkreśla, że konsument ma zawsze prawo reklamowania wadliwego towaru.
Warto pamiętać, że w ramach sezonowej wyprzedaży sprzedawca nie może oferować rzeczy zepsutych. Zdarza się też, że rzeczy przecenione wystawiane są razem z nowymi kolekcjami, a klient dopiero przy kasie dowiaduje się, że musi zapłacić więcej niż myślał. Dlatego warto upewnić się jaka cena widnieje na metce wybranego towaru.
Eksperci UOKiKu przypominają, że podczas zakupów warto dwa razy zastanowić się, czy dana rzecz jest nam potrzebna, bo w Polsce nie ma prawa nakazującego sprzedawcy przyjęcie towaru, który klient chce zwrócić. Część sklepów zwroty przyjmuje, jednak zależy to wyłącznie od dobrej woli przedsiębiorcy.
Udostępnij