https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Łąsku Wielkim budują ścieżkę zamiast drogi

(ale)
Za szeroka droga z Łąska Wielkiego do Buszkowa nie jest.
Za szeroka droga z Łąska Wielkiego do Buszkowa nie jest. Adam Lewandowski
Chwała burmistrzowi Koronowa za to, że robi nam wreszcie drogę. I nagana - bo za wąska. Dwa auta nie przejadą obok siebie. A miejsca na szerszą było dużo. Jak już coś budować, to z myślą o przyszłości.

Tak powiedział nam mieszkaniec Łąska Wielkiego o drodze gminnej, której remont rozpoczął się w połowie września.

To w tym roku jedna z większych inwestycji drogowych w gminie Koronowo. Wykonawcą jest firma Skanska. Dotąd kierowcy omijali tę drogę, bo gruntowa i tylko częściowo wyłożona asfaltem. Roboty zakończą się w połowie listopada. Położenie asfaltu na odcinku 3,5 km kosztować będzie około 3 mln zł.

Czytaj: Pojadą skrótem do Koronowa. Remont drogi łączącej Łąsko Wielkie z Buszkowem

Skorzystają mieszkańcy nie tylko Łąska Wielkiego. Również Łąska Małego i Wilcza. Będą mieli do Koronowa 10-12 kilometrów bliżej. Zamiast przez Wierzchucin Królewski pojadą z Łąska Wielkiego do Buszkowa dotąd polną, a już niebawem asfaltową drogą. Wyjadą tuż przy moście kolejowym na trasie Tuchola-Bydgoszcz. Obie miejscowości dzieli tylko 3,5 km.

Droga posłuży też turystom, bo to także bardzo ciekawy trakt widokowy. Co się jednak nie podoba mieszkańcom tej części gminy Koronowo? Pojechaliśmy do Łąska Wielkiego.

Droga zamknięta jest ze względu na roboty. Ale mieszkańcy Łąska i tak jeżdżą. Mówią: - Jak robią nam asfalt, to nie mogą obok zrobić polnej, żebyśmy mogli korzystać z tej drogi na czas remontu? - mówią. - Miejsca jest dość. I dlaczego nowa ma być tak wąska. Tylko 3,5 metra szerokości. Dwa auta nie przejadą obok siebie. Porozbijamy lusterka.

Mają rację. Miejsca na szerszą drogę jest dość. Ale - powiedzieli drogowcy - taki jest projekt. Asfalt ograniczony będzie betonowymi krawężnikami osadzonymi w betonie. To przedłuży żywotność jezdni. Poza nią, po obu stronach, będą 75-centymetrowe pobocza wyłożone tłuczniem, którego hałda leży obok na polu. Będzie więc gdzie usunąć się, gdy z przeciwnej strony nadjedzie drugie auto.

- Na budowę autostrad czy drogi szybkiego ruchu nas nie stać - powiedział na to Stanisław Gliszczyński, burmistrz Koronowa. - Drogę o takich samych parametrach zbudowaliśmy w Glinkach. I tam mieszkańcy nas za nią chwalą.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 19

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
duch

To jest droga gminna, cały pas drogowy ma  6m (stan prawny), a droga jako nowo powstajaca budowla ma aż 5,5m szerokości wraz z utwardzonymi poboczami. Gdzie niby ma powstać ten asfalt na 2 samochody? Jeszcze musi zostać coś na spływającą wodę z drogi. Ludzie zastanówcie się czego chcecie. Jako jezdnia gruntowa, cała droga w niektórych miejscach miała 3,5 metra na całej szerokości, teraz jest to usystematyzowane na całej długości odcinka i ma 5,5, droga krakoaw DK25 Bydgoszcz - Koszalin ma szerokość 8m z poboczami, zobaczcie jaki jest to stosunek ważności traktu drogowego do jego potrzeb komunikacyjnych. Czytając Wasze opinie droga krajowa powinna mieć samego asfaltu 20m szerokości. A ponadto zdjęcie jest tendencyjne i szanowny pan który je robił niech nie podburza ludzi, i tak wyborów nie wygra. No i by się przyznał że nie jest z Łąska.

G
Gość
W dniu 11.10.2013 o 13:41, troglodyta napisał:

nas zawsze stać , najwyżej kolejną szkołę się zamknie


Twój ,,nick,, oddaje poziom wypowiedzi...
t
troglodyta

nas zawsze stać , najwyżej kolejną szkołę się zamknie

G
Gość
W dniu 11.10.2013 o 12:34, draw napisał:

Niby Pani/Pan Gościu ma rację. Pytaniem tylko jest, czy są środki finansowe na tak rozumiany "luxus"

 

Równie dobrze można zadać pytanie czy stać Koronowo na pensje burmistrza w wysokości 12 tyś miesięcznie od lat5- u  gdzie przeciętna panie w Biedronce lub GS zarabiają tyle przez cały rok?

d
draw
W dniu 10.10.2013 o 12:41, Gość napisał:

Nie mówmy o marzeniach mówmy o potrzebach, aby zmieściły się dwa pojazdy to ta droga jest za wąska a takie potrzeby w dzisiejszych czasach to nie luxus. Notabene większość dróg nie posiada krawężnika a żywotność jest taka sama. Koszt betonu krawężników i wykonanej pracy na pewno jest równy lub przekracza poszerzenie asfaltu, a takie potrzeby mają ci ludzie, którzy nie twierdzą niczego, tylko zgłaszają swoje uwagi i potrzeby, bo to ich pieniądze zostały wydane. Wiele projektów powstaje, ale czy są zawsze skuteczne i zrozumiałe.

Niby Pani/Pan Gościu ma rację. Pytaniem tylko jest, czy są środki finansowe na tak rozumiany "luxus"

G
Gość
W dniu 10.10.2013 o 14:19, gość napisał:

a na tej drodze jest intensywny ruch drogowy ?

 

Głębokie reformatorskie przemiany gospodarcze uniemożliwiają Wasza Wielmożność na takie podsumowanie. Waćpan nie zwrócił uwagi na charakterystykę, lub na charakterystyczną cechę fotografii, na, której brak drogi uniemożliwia dalsze polonizowanie w tej wąskiej kwestii użytkowania przez podanych Waszej Wielmożności.

g
gość

a na tej drodze jest intensywny ruch drogowy ?

G
Gość
W dniu 10.10.2013 o 11:06, draw napisał:

Być może ta droga to, nie jest na miarę marzeń, ale zawsze to lepsze niż "gruntówka"

Nie mówmy o marzeniach mówmy o potrzebach, aby zmieściły się dwa pojazdy to ta droga jest za wąska a takie potrzeby w dzisiejszych czasach to nie luxus. Notabene większość dróg nie posiada krawężnika a żywotność jest taka sama. Koszt betonu krawężników i wykonanej pracy na pewno jest równy lub przekracza poszerzenie asfaltu, a takie potrzeby mają ci ludzie, którzy nie twierdzą niczego, tylko zgłaszają swoje uwagi i potrzeby, bo to ich pieniądze zostały wydane. Wiele projektów powstaje, ale czy są zawsze skuteczne i zrozumiałe.

d
draw

Być może ta droga to, nie jest na miarę marzeń, ale zawsze to lepsze niż "gruntówka"

G
Gość

jest tyle innych miejsc gdzie przydałaby się taka droga

G
Gość
W dniu 09.10.2013 o 13:19, gosc napisał:

za wąsko źle za szeroko źleza zimno źle za gorąco źleza długo źle za szybko źleza drogo źle za tanio źleza wysoko źle za nisko źle najlepiej zostawić to tak jak było i nic nie robić !

Samo krytyka mile widziana, cieszy mnie to jak ktoś przyznaje się do błędów nie znasz się zostaw mniej szkody!

g
gosc

za wąsko źle za szeroko źle

za zimno źle za gorąco źle

za długo źle za szybko źle

za drogo źle za tanio źle

za wysoko źle za nisko źle

 

najlepiej zostawić to tak jak było i nic nie robić !

G
Gość

W całym tym materiale nikt nie pisze o drodze szybkiego ruchu lub autostradzie tylko pan burmistrz, proszę z uwagą czytać na prośby swoich mieszkańców lub wyborców.

 

 

G
Gość

Widząc wysokość krawężników po których ma być możliwy zjazd aby udostępnić przejazd pojazdu z przeciwka można stwierdzić, że jest to absurdalny pomysł. Stopień utrudnienia takiego manewru na tym odcinku polega na tym, że nie tylko mamy słoneczne lato, ale i zimę a płaski teren to na pewno nie jest. Wysokie krawężniki, z których można było zrezygnować wrzucając koszta w szerszy asfalt, to moje zdanie i ocena.

Nie całkiem się zgadzam z wersją, bo, ktoś jest w innej wsi bardzo wdzięczny za taką podobną drogę, ja powiem inaczej koleżanka tak mi powiedziała jak zapytałam się czy jest lepiej i dobrze z tą nową drogą w tej wsi, co niby ma być wdzięczna, w odpowiedzi usłyszałam tak, jest mi dobrze nawet bardzo dobrze że mi tak dobrze, czy jest to wdzięczność proszę samemu ocenić. Jeżeli chodzi o nazwę tej nowej dróżki proponuję- Wdzięczna׃)

m
mieszk. Kor.

Spoko! To dopiero pierwsza nitka. Druga będzie budowana po wyborach i jej szerokość zależy od wyniku.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska