https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Lipnie mieszkania sprzedadzą tanio

Joanna Lewandowska
130 lipnowskich rodzin kupi mieszkania komunalne zaledwie za pięć procent ich wartości.

Radni nie mieli wątpliwości, że 95 proc. bonifikata dla lokatorów lokali komunalnych to dobry pomysł. Dlatego wszystkie z przygotowanych na czwartkową sesję uchwał w sprawie ulgi przy wykupie zostały przegłosowane jednomyślnie.
- Zdajemy sobie sprawę, że taka duża bonifikata udzielana tym, którzy teraz zdecydowali się na wykup mieszkania, nie podoba się niektórym lokatorom - przyznaje Jaromir Piotrkiewicz, radny Platformy Obywatelskiej. Jednak, zdaniem radnego, fakt że niektórzy lipnowianie musieli wcześniej wydawać na mieszkania większe pieniądze, nie może być przyczyną, dla której teraz radni mają być przeciwko uldze. - Rozumiemy
poczucie krzywdy lipnowian
którzy nie otrzymali tak wysokiej bonifikaty, ale chcemy pomóc niezamożnym lokatorom. Dla niektórych zgromadzenie pieniędzy, nawet na ten niewielki wkład własny jest ogromnym problemem.
Na możliwości taniego wykupu mieszkań zależy nie tylko lokatorom. Władze Lipna chcą, żeby jak najwięcej mieszkań przeszło w ręce prywatne, bo dzięki temu m.in. nie będą musieli się martwić kosztownymi remontami leciwych bloków. Poza tym w tych budynkach, gdzie tworzą się wspólnoty mieszkaniowe lokatorzy mogą sami wybierać zarządcę, decydować o wysokości czynszu i zbierać pieniądze na fundusz remontowy.

Komentarze 25

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 27.10.2009 o 14:48, Pieski dwa napisał:

Jancol jest debeściak


Ale masz wytrysk intelektualny, no no no!
P
Pieski dwa
Jancol jest debeściak
G
Gość
W dniu 26.10.2009 o 05:35, Gość napisał:

Informacji na temat cen jednostkowych czynszu,jego przeznaczenia...może udzielić,jak się wydaje Urząd Miejski?


Albo ktoś ze Spółdzielni Mieszkaniowej?
G
Gość
W dniu 25.10.2009 o 23:31, Gość napisał:

Jaka jest zatem wysokość czynszu i na co jest przeznaczony? Obowiązuje w lokatorskich i własnościowych?


Informacji na temat cen jednostkowych czynszu,jego przeznaczenia...może udzielić,jak się wydaje Urząd Miejski?
G
Gość
W dniu 25.10.2009 o 23:14, Gość napisał:

Zasadnicza,świadczenia to opłaty za usługi:ogrzewanie,wodę i ścieki,śmieci......,a czynsz to kwota stała wynika ze standartu mieszkania i jego powierzchni.Oczywista,oczywistość,że zsumowane stanowią łączną opłatę m-czną za użytkowane mieszkanie,ale usługi nie są czynszem?


Jaka jest zatem wysokość czynszu i na co jest przeznaczony? Obowiązuje w lokatorskich i własnościowych?
G
Gość
W dniu 25.10.2009 o 22:57, Gość napisał:

A jaka jest różnica? Co się mieści w czynszu, a co w świadczeniach?


Zasadnicza,świadczenia to opłaty za usługi:ogrzewanie,wodę i ścieki,śmieci......,a czynsz to kwota stała wynika ze standartu mieszkania i jego powierzchni.Oczywista,oczywistość,że zsumowane stanowią łączną opłatę m-czną za użytkowane mieszkanie,ale usługi nie są czynszem?
G
Gość
W dniu 24.10.2009 o 20:21, Gość napisał:

Koleś ty nie mąć ludziom w głowach,czynsz to jest czynsz a świadczenia to są świadczenia???


A jaka jest różnica? Co się mieści w czynszu, a co w świadczeniach?
G
Gość
W dniu 24.10.2009 o 21:40, ~gosciu~ napisał:

Czlowieczkiem to moze Ty jestes bo zamiast mozgu masz ptasi mozdzek...Widac do szkoly mocno pod gorke bylo....he,he


Dlaczego tak myślisz? Jakieś argumenty?
G
Gość
W dniu 24.10.2009 o 21:49, gosc napisał:

Nie bedziesz placil czynszu "wlascicielu" to komornik znajdzie te Twoja "wlasnosc" i sprzeda ja. Ta "akcja" burmistrza to sznur na szyje dla "wlascicieli" ktorzy i tak beda bulic czynsz ( skoncza sie doplaty do czynszu) taki jaki ustali wspolnota. Remonty beda w gesti wspolnoty. Nie ma pieniedzy na pokrycie dachu, naprawe rynny czy komina, nie ma napraw. To takie proste. Ludzie , kiedy wy zaczniecie myslec...


Masz rację kolego. Dla przykładu w spółdzielni mieszkaniowej - w lokatorskim płacisz czynsz, we własnościowym ani grosika. I żaden komornik cię nie ruszy. A jak!
G
Gość
W dniu 24.10.2009 o 21:49, gosc napisał:

Nie bedziesz placil czynszu "wlascicielu" to komornik znajdzie te Twoja "wlasnosc" i sprzeda ja. Ta "akcja" burmistrza to sznur na szyje dla "wlascicieli" ktorzy i tak beda bulic czynsz ( skoncza sie doplaty do czynszu) taki jaki ustali wspolnota. Remonty beda w gesti wspolnoty. Nie ma pieniedzy na pokrycie dachu, naprawe rynny czy komina, nie ma napraw. To takie proste. Ludzie , kiedy wy zaczniecie myslec...


Masz rację. Do tej pory remonty były na bieżąco. Żadnych dziurawych dachów, nawet przepaloną żarówkę wymieniali na żądanie. A jakie piękne były klatki schodowe - co dwa lata malowane. A te kaloryfery, schody, bajery.I wszystko za darmo koszty utrzymania żadne. Żyć nie umierać . I komu to przeszkadzało?
g
gosc
W dniu 24.10.2009 o 20:03, Gość napisał:

Urząd pozbędzie się mieszkań do kórych teraz" dokładał",a my "właściciele" tych mieszkań i tak będziemy musieli płacić czynsz? A czy dopuszczalna będzie eksmisja z tych mieszkań ich "właścicieli" w przypadku jak nie będę płacił czynszu?To już ZOK nic mi nie zrobi w tym "moim"mieszkaniu ,nawet nie przepchnie kanalizacji jak nie zapłacę,co?A czy muszę należeć do wspólnoty jak będę "właściciel"he??


Nie bedziesz placil czynszu "wlascicielu" to komornik znajdzie te Twoja "wlasnosc" i sprzeda ja. Ta "akcja" burmistrza to sznur na szyje dla "wlascicieli" ktorzy i tak beda bulic czynsz ( skoncza sie doplaty do czynszu) taki jaki ustali wspolnota. Remonty beda w gesti wspolnoty. Nie ma pieniedzy na pokrycie dachu, naprawe rynny czy komina, nie ma napraw. To takie proste.
Ludzie , kiedy wy zaczniecie myslec...
G
Gość
W dniu 24.10.2009 o 20:21, Gość napisał:

Koleś ty nie mąć ludziom w głowach,czynsz to jest czynsz a świadczenia to są świadczenia???


A jakie są składniki czynszu?
G
Gość
W dniu 24.10.2009 o 21:40, ~gosciu~ napisał:

Czlowieczkiem to moze Ty jestes bo zamiast mozgu masz ptasi mozdzek...Widac do szkoly mocno pod gorke bylo....he,he


O! masz niepolską klawiaturę...
~gosciu~
W dniu 24.10.2009 o 19:43, Gość napisał:

Mądry jesteś niesłychanie... a niezamożnym zazdrościsz, że na starość kupią sobie mieszkanie, w które ładowali oszczędności przez wiele lat. Pycha cię gubi, człowieczku.


Czlowieczkiem to moze Ty jestes bo zamiast mozgu masz ptasi mozdzek...Widac do szkoly mocno pod gorke bylo....he,he
G
Gość
W dniu 24.10.2009 o 20:21, Gość napisał:

Koleś ty nie mąć ludziom w głowach,czynsz to jest czynsz a świadczenia to są świadczenia???



PUK musi ostro liczyć pieniądze wiec na nic nie liczcie za rok wybory i na kampanie pieniądze będą z pewnością potrzebne. Co niektórzy zarządcy PUK o własnym domku też już plany snują. Wiec nie liczcie na burmistrza i nie liczcie na PUK. Dokładnie przemyślcie zanim podejmiecie decyzje. Platformowcy też maja w tym interes gdyż pozbędą się was nie swoimi rękami i o ile wygrają za rok nie będą już mieli mieszkańców komunalki na barkach
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska