W tej chwili - jak informuje prezes Maniszewski - na zwolnieniach lekarskich przebywa w sumie aż czternaście pań i panów kierowców. Do tego inni są na urlopach, a także panowie otrzymują bez wcześniejszych powiadomień o dacie - powołania do wojska. W związku z tym, powstają "dziury" w grafiku, a pokłosiem tego jest to że MZK musi zawieszać kursowanie na różnych liniach.
- Staramy się, by nie wypadały linie które są jedynymi które dojeżdżają w konkretne miejsce, a te gdzie po trasie kursują alternatywne linie bądź tramwaj - wyjaśnia prezes Paweł Maniszewski.
Z danych MZK Grudziądz wynika, że odkąd rozpoczęły się problemy kadrowe, w "rekordowym" dniu trzeba była odwołać blisko aż 5 proc. kursów! Problemów nie ma w dni wolne od pracy. Sytuacja staje się trudniejsza od poniedziałku do piątku, gdzie rozkład jazdy jest "bogatszy" i wówczas wypada średnio minimum kilkanaście kursów.
- Robimy wszystko, aby uciążliwości dla pasażerów były jak najmniej odczuwalne - zapewnia Tomasz Smolarek, wiceprezydent Grudziądza. - Planujemy w najbliższym czasie przeprowadzenie wielu akcji mających na celu promocję zawodu kierowcy w naszej spółce, tak by pozyskać potencjalnych pracowników. Liczymy na szeroki odzew zainteresowanych pracą jako kierowcy autobusów miejskich.
Pasażerowie, którzy chcą być na bieżąco mogą skorzystać z aplikacji: kiedyPrzyjedzie.pl To jedyna platforma, w której są aktualizowane informacje odnośnie rozkładów jazdy.
MZK Grudziądz szuka kierowców do pracy
MZK Grudziądz, aby uporać się z takimi awaryjnymi sytuacjami ogłasza nabór kierowców do pracy. Mogą zgłosić się też osoby, które nie mają kwalifikacji. One zostaną wysłane na kurs prawa jazdy kat. D i nie będą za niego płaciły pod warunkiem zawarcia umowy lojalnościowej. Chętni mogą aplikować pod adresem: [email protected] Wszelkich informacji szczegółowych można także zasięgnąć pod numerem telefonu: 693 860 896.
Dodajmy. Jeśli chodzi o liczbę kierowców, która jest potrzebna do obsługi grudziądzkich linii autobusowych by płynnie, bez przeszkód realizować kursy, których jest średnio blisko pół tysiąca dziennie, potrzeba kadry liczącej w sumie ponad stu kierowców.
Kłopotów nie ma w załodze motorniczych. By obsługiwać linie tramwajowe potrzeba ponad 30 motorniczych i tylu na ten moment liczy kadra. W tym obszarze, kursy na chwilę obecną są realizowane bez przeszkód.
Czytaj także:
