W szkole w Lubiewie są nowe urządzenia do ćwiczeń dla...

    W szkole w Lubiewie są nowe urządzenia do ćwiczeń dla niepełnosprawnych

    Janina Waszczuk

    Gazeta Pomorska

    Gazeta Pomorska

    W tej sali nie ma czasu na nudę. Dzieciaki świetnie się bawią

    W tej sali nie ma czasu na nudę. Dzieciaki świetnie się bawią ©Nadesłane

    W ZS w Lubiewie jest sala integracji sensorycznej.
    W tej sali nie ma czasu na nudę. Dzieciaki świetnie się bawią

    W tej sali nie ma czasu na nudę. Dzieciaki świetnie się bawią ©Nadesłane

    W Zespole Szkół od trzech lat jest sala integracji sensorycznej, w której wykwalifikowane terapeutki prowadzą zajęcia dla niepełnosprawnych dzieci. Niedawno pozyskano nowy sprzęt. Na sali ćwiczy około dwudziestki dzieciaków z gminy Lubiewo, które uczęszczają tam do szkoły. - Z zajęć korzystają głównie dzieciaki z orzeczeniem o niepełnosprawności - informuje Karolina Przybysz, terapeutka w Zespole Szkół w Lubiewie.
    - Ale na zajęcia chodzą też dzieci, które są kierowane przez pedagogów, nauczycieli czy wychowawców. Jeżeli widzimy, że coś niepokojącego dzieje się z uczniem, robimy badania i stawiamy diagnozę na podstawie testów i badań. Skierowane maluchy bardzo chętnie biorą udział w zajęciach. Są to zajęcia w ramach godzin lekcyjnych. - Obowiązkowo kontaktujemy się z rodzicami, przeprowadzamy wywiad, ustalamy, co może być przyczyną zaburzeń i pracujemy z nimi - podkreśla terapeutka. - Mamy zestawy urządzeń, które sprzyjają przyswajaniu wiedzy i rozwojowi. Jak opowiada terapeutka, trzeba cały czas uzupełniać zestawy w salach. Jest podstawowy stojak, który można rozbudowywać. - Piszemy projekty i pozyskujemy pieniądze właśnie na urządzenia, ale także dofinansowanie jest przeznaczone na dodatkowe godziny ćwiczeń, aby było ich jak najwięcej - dodaje. - Niektórym wystarczy jedna godzina w tygodniu, a inne dzieci wymagają dużo więcej. Uzupełniamy zestawy sprzętu, wymieniamy go, uatrakcyjniamy, aby ćwiczący mieli coś nowego. Dzięki projektom i pozyskanym pieniądzom w szkole odbywają się dodatkowo trzy godziny tygodniowo zajęć i konsultacji z psychologiem, Marceliną Różycką, a cztery razy w tygodniu jest terapia integracji sensorycznej prowadzona przez terapeutów Karolinę Przybysz i Ewę Weynę. Korzystają z nich nie tylko uczniowie, ale także rodzice.

    Diagnoza, a następnie terapia prowadzona jest przez wykwalifikowanych terapeutów, którzy mają certyfikaty Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej. Stowarzyszenie na Rzecz Szkoły w Lubiewie „Szkoła z pomysłem“ otrzymało też dotację od fundacji PZU na realizację projektu - integracja sensoryczna to metoda fantastyczna. Wszystko to w ramach programu „Młodzi niepełnosprawni, sprawni z PZU“. - Staramy się z wszystkich możliwych źródeł pozyskiwać środki, aby nasi podopieczni mieli fachową pomoc - mówią terapeutki. - Terapia sensoryczna polega na rozwijaniu prawidłowego odbioru i analizy bodźców dostarczanych z otoczenia poprzez zmysły zewnętrzne i wewnętrzne. Jest dla dziecka bardzo atrakcyjna, gdyż ma charakter wesołej zabawy ruchowej.

    Czytaj treści premium w Gazecie Pomorskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Nasze Dobre 2018