Jako konsumenci błędów popełniamy sporo. Przede wszystkim nie czytamy umów, które podpisujemy, przyjmujemy "podarunki powitalne", będących wstępem do programów lojalnościowych, z których trudno się wycofać, a z usług prawników korzystamy dopiero wtedy, gdy wyjście z kłopotów jest niemal niemożliwe.
- Kultura prawna polskich konsumentów jest niewielka i chcemy to zmienić - mówią radcy prawni z Torunia, którzy przyłączyli się do ogólnopolskiej akcji "Niebieski Parasol".
- Chcemy przekonać ludzi, że przed podpisaniem umów, które wiążą się z podjęciem znacznych zobowiązań, warto przeanalizować ich treść z prawnikiem.
Chodzi między innymi o kupno mieszkania, wybór towarzystwa ubezpieczeniowego czy wzięcie kredytu. Czujnymi powinniśmy być jednak także przy drobnych transakcjach. Trzeba pamiętać, że w sprawach, gdy biznes jest najważniejszy, a bogiem jest mamona, nie ma co liczyć na to, że przyjdzie gwiazdor i da nam prezent - mówi Antoni Barcikowski, wicedziekan Okręgowej Izby Radców Prawnych w Toruniu.
W przyszłym tygodniu toruńscy radcy bezpłatnie pomogą tym, którzy wpadli w sidła nieuczciwych sprzedawców czy usługodawców. Doradzą także, jak ustrzec się kłopotów konsumenckich.
Od poniedziałku 20. kwietnia do piątku 24. kwietnia od godziny 15.00 do 17.30 na klientów radcy będą czekali w punkcie konsultacyjnym w Ośrodku Szkoleniowym Okręgowej Izby Radców Prawnych przy ul. Asnyka 6b w Toruniu.
