Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W trzecim kwartale punktualnie na stacji końcowej pojawiło się zaledwie 88,7% pociągów

Adam Willma
Adam Willma
- W lipcu poza niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi doszło również aż do trzech zdarzeń związanych z wykolejeniem pociągu - podkreśla prezes UTK Ignacy Góra.
- W lipcu poza niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi doszło również aż do trzech zdarzeń związanych z wykolejeniem pociągu - podkreśla prezes UTK Ignacy Góra. Sławomir Kowalski
Trzeci kwartał był fatalny dla kolejarzy. Aż 11 proc. pociągów przyjechało spóźnionych. Tak złego rezultat nie odnotowano od 2018 roku.

W lipcu, sierpniu i wrześniu punktualnie na stacji końcowej pojawiło się zaledwie 88,7% pociągów pasażerskich. To najgorszy rezultat w tym roku, ale również najgorszy od II kwartału 2018 roku, kiedy punktualnie dojechało 88,2 proc.
Realnie sytuacja mogła być jeszcze gorsza, bo obecnie w badaniu brana jest pod uwagę mniejsza liczba pociągów. Dodać też należy, że liczone są wyłącznie spóźnienia przekraczające 6 minut.

Przeszkodziły pioruny?

PKP Polskie Linie Kolejowe tłumaczą, że opóźnienia w trzecim kwartale wynikały przede wszystkim z powodu wydłużonego lokowania podróżnych (natłok pasażerów), naprawy lub wymiany taboru kolejowego, a także niewłaściwej organizacji prac budowlanych. Dołożyły się do tego niesprzyjające warunki meteorologiczne, w tym wyładowania atmosferyczne.

- Początek wakacji był wyzwaniem dla przewoźników kolejowych skomentował wyniki badań Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. - W lipcu poza niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi doszło również aż do trzech zdarzeń związanych z wykolejeniem pociągu. Wywołały one poważne zmiany w prowadzeniu ruchu kolejowego i niekorzystnie wpłynęły na punktualność znacznej liczby pociągów. W sierpniu i wrześniu punktualność już się poprawiła.

Spadek punktualności dał się zauważyć również w przypadku pociągów towarowych. Punktualnie w III kwartale dojechało ledwie 41,09% pociągów towarowych (41,3 na terenie kraju i 39,4 międzynarodowych). Tymczasem w analogicznym okresie ubiegłego roku punktualnych było 42,7% pociągów towarowych. Średnie kwartalne opóźnienie pociągu towarowego wyniosło 789 minut.

Arriva nieźle, ale są lepsi

Z punktualności zadowoleni mogą być pasażerowie Arrivy – 96,4 proc pociągów tej firmy pojawiało się w miejscu docelowym punktualnie. Podobny wynik osiągnęła jedynie PKP SKM. Lepsza była tylko Warszawska Kolej Dojazdowa (99 proc.). PKP Intercity, największy dalekobieżny przewoźnik, osiągnął wstydliwe 66,12% - co oznacza pogorszenie aż o 12 punktów proc. w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska