Mobilna aplikacja bankowa w najprostszych słowach to oprogramowanie na telefon komórkowy, który pozwala na przeprowadzanie za jego pośrednictwem operacji finansowych na koncie bankowym użytkownika.
Przeczytaj koniecznie: W takich sytuacjach twoje konto bankowe może zostać zablokowane. Bank nie musi nas o tym informować
Aplikacja bankowa to już nie tylko narzędzie do sprawdzenia salda czy historii rachunku, ale także do:
- wykonywania płatności i przelewów,
- wykonywania transakcji Blikiem (w tym przelewów na telefon lub wypłat z bankomatów),
- integracji z innymi rodzajami płatności telefonem i zegarkiem,
- płatności za parkingi, bilety, subskrypcje itp.
W zakresie wykonywania operacji, aplikacja mobilna jest tak samo bezpieczna jak bankowość elektroniczna dostępna w przeglądarce internetowej. Połączenie jest szyfrowane, więc ryzyko wycieku Twoich danych jest niskie.
WAŻNE! Bank nigdy nie poprosi także o Twoje hasło, o Twój kod PIN, ani o pobranie jakiegoś dodatkowego oprogramowania – innej aplikacji.
W tych sytuacjach bank zablokuje nam dostęp do aplikacji bankowej
Aplikację zawsze należy pobrać z oficjalnego sklepu: AppStore lub Google Play. W poniższej galerii zobaczcie kiedy stracimy dostęp do aplikacji bankowej:
