Działalność, dostępność i funkcjonalność punktów informacji sprawdza Polska Organizacja Turystyczna. Ocenami, podobnie jak w przypadku hoteli, są gwiazdki - od jednej do czterech. Wąbrzeski punkt otrzymał gwiazdki dwie.
Plus za gadżety i galerię
- Jeśli chodzi o działalność, zostaliśmy bardzo dobrze ocenieni. Członkowie komisji byli zadowoleni, że posiadamy wiele bezpłatnych materiałów promocyjnych, ulotek, informatorów, mapy miasta a także gadżety np. kubki, koszulki, długopisy, które reklamują Wąbrzeźno - mówi Bartosz Węcławek, pracownik MPI. - Naszym dużym plusem była galeria lokalnych twórców, w której znajdują się rzeźby, obrazy, wyroby ze szkła oraz publikacje dotyczące Wąbrzeźna i regionu.
Pod uwagę komisja oceniająca brała wiele czynników, m.in. położenie punktu informacji. Nasz znajduje się w centrum, każdy trafi do niego bez problemu, więc w tej "kategorii" otrzymaliśmy bardzo dobre noty. Oceniano także godziny, w jakich czynny jest punkt.
Komisja sprawdziła także znajomość języków obcych wśród pracowników MPI. Tutaj także spełnione zostały wymagania.
Minus za oznakowanie
Członkowie komisji oceniającej mi eli jednak także kilka zastrzeżeń. Zwrócili uwagę m.in. na brak podjazdu dla niepełnosprawnych oraz na to, że na podświetlanym kasetonie z napisem "Miejski Punkt Informacji" nie ma znaczka "I", który jest typowym znakiem punktów informacji.
Komputer nam pomoże
Dwie gwiazdki to nie jest zły wynik, ale warto powalczyć o lepszą notę. Jak?
- Chcemy wyposażyć MPI w komputer, który będzie służył osobom odwiedzajacym nasz punkt. Uważamy, że stanowisko komputerowe jeszcze bardziej poprawi jakość usług - mówi Gizela Pijar, dyrektorka Wąbrzeskiego Domu Kultury. - Złożyliśmy już wniosek do Urzędu Marszałkowskiego o przyznanie nam komputera.
Miejski Punkt Informacji działa od trzech lat. Początkowo kierował nim Ratusz, teraz prowadzi go WDK. Odwiedzają go nie tylko turyści, ale także mieszkańcy Wąbrzeźna, którzy mogą tu np. kupić wiele publikacji lokalnych.
Czytaj e-wydanie »