- Stworzymy jednolitą bazę danych. Każdy z naszych lokatorów będzie miał do niej dostęp za pośrednictwem komputera z dostępem do internetu. Będzie mógł o każdej porze, nawet w środku nocy, gdy nasze biura są nieczynne, sprawdzić wysokość swojego rachunku, albo na przykład zgłosić usterkę - zapowiada prezes Szulc. - System obejmie wszystkich lokatorów: z budynków TBS-u, komunalnych oraz wspólnot mieszkaniowych, którymi zarządzamy.
Skorzystają na tym wszyscy, ale chyba najbardziej mieszkańcy bloku TBS w Radzyniu Chełmińskim, którzy z racji odległości mają z administracją najtrudniejszy kontakt. Wiadomo: przez telefon nie wszystko można załatwić.
Z umową na dofinansowanie w ręku, TBS może już ogłosić przetargi na zakup nowego sprzętu i specjalistycznego oprogramowania komputerowego. Wprowadzaniu systemu towarzyszyć będą szkolenia dla pracowników administracji oraz lokatorów, aby wiedzieli jak z niego korzystać.
- Najtrudniejszy będzie okres, w którym będziemy jednocześnie pracowali w starym i nowym systemie - mówi prezes Szulc. - Potem jednak wszystkim nam będzie dużo łatwiej.
Koszt całej inwestycji to 148 tys. zł. Na mocy podpisanej dziś w Urzędzie Marszałkowskim umowy, Unia Europejska pokryje z tej kwoty niemal 60 tys. zł.