Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warianty budowy obwodnic Sępólna i Kamienia Krajeńskiego wybrane

Sandra Szymańska
Sandra Szymańska
Przemyslaw Świderski
Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych zaakceptowała proponowane warianty budowy obwodnic dla Sępólna i Kamienia Krajeńskiego. Kolejnym etapem będzie uzyskanie decyzji środowiskowej.

Pod koniec ubiegłego roku starosta sępoleński wraz z burmistrzami Sępólna i Kamienia uczestniczyli w Warszawie w posiedzeniu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, podczas którego gremium rozpatrzyło Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe i szczegółowo przeanalizowało wszystkie warianty przebiegu obwodnic. KOPI podjęła właśnie decyzję, że obie trasy będą przebiegać w miejscach zaproponowanych przez samorządowców.

- Projektanci wprowadzili uwagi do STEŚ. Otrzymaliśmy protokół z decyzją podjęcia uchwały o jego przyjęciu. Kolejnym etapem jest uzyskanie decyzji środowiskowej. Wniosek o jej wydanie wpłynął już do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Bydgoszczy – mówi Waldemar Stupałkowski, burmistrz Sępólna.

Obwodnica Sępólna Krajeńskiego ma zaczynać się od skrzyżowania okrężnego w Piasecznie i przebiegać przez skrzyżowanie z drogą wojewódzką 241 na Tucholę za Sikorzem. Za ogródkami działkowymi będzie skrzyżowanie z drogą na Komierowo, następnie przeprawa przez dolinę rzeki Sępolenki. Wylot będzie usytuowany na skrzyżowaniu za torami przy MDD w kierunku Jastrzębie-Bydgoszcz. W tym miejscu również powstanie rondo.

Procedura wydania decyzji środowiskowej może potrwać nawet rok. Kosztorys budowy obwodnicy Sępólna opiewa na 171 mln 760 tys. zł, a Kamienia Krajeńskiego – 81 mln 300 tys. zł. Faktyczne koszty będą znane po przetargu, który miałby być w trybie „zaprojektuj i wybuduj.” - Taką formułę byśmy sobie życzyli, jednak decyzja należy do inwestora - dodaje Stupałkowski.

Zobacz też:
Raport o stanie powiatu gotowy. Głos mogą zabrać mieszkańcy

Obwodnice Sępólna i Kamienia są traktowane jako jedna inwestycja. Dla pierwszego miasta to 6 km trasy, dla drugiego – trzy. Do przetargu inwestor ma przystąpić w przyszłym roku, a same prace zgodnie z planem powinny rozpocząć się w 2022 roku. Obwodnice, jak informował były już dyrektor bydgoskiej GDDKiA Radosław Kantak, będą gotowe najwcześniej za pięć lat.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska