Większa hala odlotów na bydgoskim lotnisku

Małgorzata Wąsacz
Pasażerom bydgoskiego lotniska przyjemniej się teraz czeka na lot.
Pasażerom bydgoskiego lotniska przyjemniej się teraz czeka na lot. Fot. nadesłane przez PLB
Hala odlotów została powiększona o 250 metrów kw. Jest więcej miejsc dla pasażerów oczekujących na lot. To nie koniec prac na bydgoskim lotnisku.

Nowa część hali została wyposażona w modernizowaną klimatyzację i energooszczędne oświetlenie LED. Znacząco zwiększyła się liczba miejsc siedzących dla pasażerów. Już za kilka tygodni, po zakończeniu adaptacji pierwszego piętra terminala, pasażerowie będą mieli w sumie do dyspozycji dodatkowe 1000 metrów kwadratowych terminala.

Przebudowa terminala to najważniejsza inwestycja Portu Lotniczego w Bydgoszczy w tym roku. Znacząco wpłynie nie tylko na komfort pasażerów, ale również zwiększy atrakcyjność lotniska.

Miesiąc i trzy miesiące aresztu dla podejrzanych o zabicie Klaudii i Patrycji

- Oddana zgodnie z harmonogramem powiększona hala odlotów to kilkaset metrów nowoczesnej powierzchni dostosowanej do potrzeb pasażerów. Jest ona szczególnie ważna w sytuacji, kiedy w krótkich odstępach czasu odprawiamy pasażerów z kilku rejsów. Jednak to, na co z niecierpliwością czekamy, to zakończenie drugiego etapu inwestycji. Już za kilka tygodni nasz terminal powiększy się bowiem o kolejne 720 metrów kwadratowych – mówi Tomasz Moraczewski, prezes Portu Lotniczego Bydgoszcz S.A.

Już wkrótce na pierwszym piętrze w powiększonym terminalu znajdą się nowe sklepy, punkty usługowe i punkty gastronomiczne. Odlatujący pasażerowie będą mieli do dyspozycji m.in kioski z prasą, sklepy z towarami wolnocłowymi, a turyści będą mogli zakupić regionalne pamiątki. Na pierwszym piętrze powstanie również wygodna restauracja z panoramicznym widokiem na płytę lotniska oraz specjalnie zaprojektowany „lotniczy plac zabaw” dla dzieci oczekujących z opiekunami na podróż. Pasażerowie wybierający podróż klasą biznes, m.in. Lufthansą, będą mogli skorzystać z nowoczesnego saloniku VIP.

Przypomnijmy, że pod koniec ubiegłego roku w głównym holu lotniska pojawiła się nowa tablica z rozkładem lotów. Składa się z sześciu zespolonych monitorów LCD o przekątnej 40 cali. Lotnisko wzbogaciło się też o tzw. nowy system informacji wizualnej. Dzięki niemu podróżni otrzymują informacje o ich lotach, statusie odprawy czy też pogodzie w porcie docelowym. Uzupełnieniem są automatyczne komunikaty głosowe dla pasażerów w dwóch wersjach językowych - po polsku i angielsku.

W ubiegłym roku strategiczne inwestycje na lotnisku współfinansowane ze środków UE kosztowały ponad 142 mln zł.

***
Pierwszy lot z Bydgoszczy do Rzymu

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pasażerka
Hala odlotów może i duza ale służba celna to pracuje chyba za karę.Nie miła i wiecznie się czepiajaca chyba z nudów.
K
Kujawwiak

Jak dlugo osobnik rujnujacy to lotnisko bedzie rzadzil tym portem. Ten zarozumialy i butny  typ nie ma za grosz poczucia wstydu i nadal publicznie rznie "glupa". Z statystyk tego roku wynika, ze PLB uzyskuje juz kolejny miesiac wyniki gorsze jak w roku ubieglym, mimo ze doszlo polaczenie do Rzymu. Moraczewski i pisnie ani slowem o likwidacji dwoch polaczen liniowych do Weeze i Glasgow a takze nie wyjasni, dlaczego tak hucznie otwierany przed kilkoma laty terminal Cargo nie wykazuje zadnej dzialnosci. Czy rzeczywiscie nie mozna tego nieudolnego prezesika wyslac na szkolenie chociazby do portu lotniczego Lublin, ktory po dwoch latach dzialanosci zdystansoawal juz Bydgoszcz a kazdy kolejny miesiac ta roznice poglebia. Dlaczego osobnik nie majacy za grosz inicjatywy i wiedzy z zakresu lotnictwa cywilnego, sprawuje "rzady" w bydgoskim porcie, wykazujac sie jedynie niebywala aktywnoscia w zmianie nazwy tego portu w mysl swojego kumpla z Torunia. Kto pozwala aby nieudolny "prezesik" portu prowadzil  zajadla i oszczercza nagonke prasowa na Bydgoszcz, piszac bzdury o jakiejs "niesamowitej" rozpoznawalnosci Torunia na arenie miedzynarodowej i jego olbrzymim potencjale gospodarczym. Ten czlowiek posunal sie tak daleko, ze jeszcze przed zmiana nazwy portu zaczal uprawiac w mediach propagande znana z czasow PRL, na koszt podatnikow oczywiscie, informujac juz o zmianie nazwy jako fakcie. Kazdy pozytywny szczegol w pracy tego portu, jest natychmiast publikowany we wszystkich mozliwych mediach w Polsce, ale o negatywnych tendencjach ruchu pasazerskiego, o utracie dwoch linii regularnych, ten torunski pyszalek nie napisze ani slowa. Czy w koncu nie jest juz najwyzszy czas, by tacy ludzie jak Moraczewski konfliktujacy jeszcze mocniej mieszkancow Bydgoszczy i Torunia, podjudzajacy durnymi publikacjami w prasie lokalnej i ogolnopolskiej na zawsze znikneli z Bydgoszczy?. To aroganckie i bezczelne towarzystwo rodem z Torunia musi szybko pozegnac swoje wygodne synekury i w ramach "dobrej zmiany" zajac sie sprzedaza marchewki juz w samym Toruniu. Czas drogi PiSu na dzialanie i spelnienie obietnic wyborczych, PLB i to wojewodztwo nie jest prywatnym folwarkiem marszalka z Torunia.

J
Janusz Wojcik
Panie Tomaszu Moraczewski: moze oficjalna informacja dla pasażerów ze od listopada Ryanair zawiesza połączenia z Bydgoszczy do Glsgow i Düsseldorf Weeze.
G
Gość

Moraczewski nie nadaje się na Prezesa Lotniska w BYDGOSZCZY  Facet jest z polecenia największego szkodnika dla Regionu  Całbeckiego . Cel jest jeden w Zdegradować oraz doprowadzić do likwidacji Lotniska .Tak zdecydowali Panowie z Torunia  niech nie kłamią mieszkańców Regionu ora BYDGPSZCZAN ZE COŚ ROBIĄ !!!! PLAKAĆ SIĘ CHCE

Dodaj ogłoszenie