Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Włocławek. Lokatorzy nie chcą płacić za wodę, której nie zużyli

Joanna Lewandowska
(WA)
Pani Zofia Wilczyńska została zaskoczona sporą dopłatą za wodę. - Oszczędzałam, więc nie rozumiem, dlaczego mam dopłacać! To niesprawiedliwe! - przekonuje. Nie ona jedna. Wielu włocławian, którzy znów w tym roku dostali dodatkowe rachunki aż kipi z oburzenia.

- Bo jak to? - pytają. - Dlaczego żąda się od nas płacenia za wodę, której nie zużyliśmy? To wygląda jak powrót złych praktyk zbiorowej odpowiedzialności!

Pani Zofia mieszka w bloku administrowanym przez "Zarządcę". - Kiedy pytałam w administracji, kto podjął decyzję o wystawianiu nam rachunków za zużytą w całym budynku wodę, wyjaśniono mi, że lokatorzy - mówi. - Ja nic o tym nie wiem!

Do naszej redakcji w ostatnich dniach dociera sporo głosów niezadowolenia z konieczności wnoszenia dodatkowych opłat za wodę. Włocławianie oburzają się, że mimo iż na bieżąco płacą rachunki za to co zużyli, muszą jeszcze pokrywać koszty ogólnego zużycia wody w całym budynku. A jest ono zwykle dużo większe od sumy zużytej w poszczególnych mieszkaniach wody.

Mieszkańcy nie rozumieją, z czego to wynika. Wilkiem patrzą na sąsiadów podejrzewając ich o manipulowanie wodomierzami.

Anna Kurpińska, wiceprezes "Zarządcy" wyjaśnia, że owszem wciąż nie brakuje lokatorów, którzy kradną wodę, próbując oszukać liczniki, ale to nie jedyny powód różnic pomiędzy wskazaniami wodomierza głównego, a poszczególnych liczników w mieszkaniach lokatorów.

Wpływ na różnicę mają awarie sieci i nieszczelność instalacji. - Oczywiście wszystkie usterki usuwane są na bieżąco, dbamy również o wymianę starych instalacji - przekonuje Anna Kurpińska.

Administratorzy przekonują, że nie bez znaczenia jest również jakość wodomierzy. Te, którymi dysponuje Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji we Włocławku są bardzo czułe i dobrej jakości.

Natomiast w wielu mieszkaniach zamontowano mniej doskonałe urządzenia. - Stąd te różnice we wskazaniach - tłumaczy wiceprezes., dodając, że w budynkach, w których lokatorzy zdecydowali się zamontować wysokiej jakości urządzenia do pomiaru zużycia wody, problem dopłat praktycznie nie istnieje. - Dlatego namawiamy lokatorów do zainwestowania w liczniki- dodaje wiceprezes.

Do "Zarządcy" również dociera coraz wiele głosów niezadowolenia z powodu dodatkowych rachunków. Dlatego, administrator postanowił nieco zmodyfikować sposób rozliczania. Niebawem, zamiast obowiązującego obecnie - rocznego systemu rozliczeń, wprowadzony zostanie kwartalny.
Udostępnij

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska