https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wybierzemy Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Kujawsko-Pomorskiego

(M)
Chełmno - Miasto Zakochanych było jednym ze zwycięzców ubiegłorocznego konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Chełmno - Miasto Zakochanych było jednym ze zwycięzców ubiegłorocznego konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Chełmno - Miasto Zakochanych i Muzeum Żywego Piernika w Toruniu zwyciężyły w ubiegłorocznym konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Kto zostanie tegorocznym laureatem?

Organizatorem Konkursu jest Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna we współpracy z Polską Organizacja Turystyczną. Patronat prasowy objęła "Gazeta Pomorska".

W konkursie wyłonimy najbardziej atrakcyjne, nowatorskie i przyjazne turystom produkty. Chcemy popularyzować i wspierać lokalne i regionalne inicjatywy, które nazywamy produktem turystycznym.

Co oznacza ów produkt? Jest to najczęściej usługa świadczona przed przedmiot związany z branżą turystyczną.

Produktem może być zatem wycieczka po ustalonej trasie w ciekawej okolicy, zakończona np. grillowaniem. Produktem będą spływy kajakowe, przejażdżki brydżką, inscenizacje walk rycerskich, czy ekspozycja muzealna połączona z możliwością poznania technik wytwarzania przedmiotów codziennego użytku w dawnych epokach.

Możliwości jest mnóstwo. Liczy się pomysł, który zainteresuje turystów.

Propozycje można zgłaszać w następujących kategoriach:
1. Turystyka w miastach i kulturowa.
2. Turystyka rekreacyjna, aktywna i specjalistyczna.
3. Turystyka biznesowa.
4. Turystyka na terenach wiejskich.
5. Turystyka przygraniczna i tranzytowa.

Ostatni punkt raczej nie dotyczy naszego regionu, ale zamieszczenia takiej kategorii wymaga Polska Organizacja Turystyczna.

Prawo zgłaszania kandydatur do konkursu przysługuje samorządom terytorialnym i gospodarczym, lokalnym organizacjom turystycznym, instytucjom i twórcom produktów turystycznych, stowarzyszeniom i fundacjom turystycznym, przedsiębiorcom prywatnym, a także organizatorom turystyki.

Zwycięzcy otrzymają specjalne certyfikaty i nagrody, o których napiszemy wkrótce.
Dodatkowych informacji udziela Justyna Malinowska z Kujawsko- Pomorskiej Organizacji Turystycznej, tel: 052/ 376- 70-19, e-mail: [email protected]. Regulamin konkursu znajdziecie na stronach K-POT www.k-pot.pl oraz "Pomorskiej" www.pomorska.pl w serwisie Turystyka.

REGULAMIN KONKURSU

(II edycja)
§ 1
INFORMACJE OGÓLNE
1.
Głównym organizatorem konkursu na najlepszy produkt turystyczny pod nazwą "Certyfikat Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej" zwanego dalej "Konkursem" jest Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną, zwaną dalej POT.
2. Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna, zwana dalej K-POT, pełni rolę partnera Konkursu na poziomie regionalnym, w ścisłej współpracy z POT.
3. Partnerami Konkursu są wybrane media regionalne i lokalne. Media promują ideę konkursu, pretendentów do Certyfikatu K-POT i laureatów, a poprzez to Region i Polskę jako destynację turystyczną.
4. POT i ROT dbają o właściwą organizację i wysoki poziom merytoryczny Konkursu.
§ 2
IDEA KONKURSU
1.
Konkurs ma na celu wyłonienie w danym roku najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych oraz ich popularyzację, a także wspieranie inicjatyw regionalnych i lokalnych, których efektem jest tworzenie produktów turystycznych.
2. Wyróżnionym produktom turystycznym zostaną przyznane w danym roku Certyfikaty K-POT.
3. Certyfikaty K-POT przyznawane są w formule:
a) Certyfikatu K-POT,
b) Nominacji do Złotego Certyfikatu POT przyznawanego produktom turystycznym, które otrzymały w poprzednich latach Certyfikat POT).
4. Certyfikat K-POT przyznawany jest przez Kapitułę za dany rok, na podstawie kryteriów, o których mowa w § 3. Certyfikat K-POT może zostać przyznany ponownie po roku karencji w ramach procedury konkursowej i na podstawie oceny Kapituły.
5. Złoty Certyfikat będzie mógł uzyskać tylko ten produkt turystyczny, który otrzymał w latach ubiegłych Certyfikat POT i twórczo rozwinął swoją działalność. Złoty Certyfikat przyznawany jest za dany rok. Może być przyznany ponownie temu samemu produktowi turystycznemu, najwcześniej po 3 latach od chwili nadania.
§ 3
KRYTERIA OCENY
1. W ramach Konkursu przyjmowane są zgłoszenia zgodne z definicją produktu turystycznego w poniższych kategoriach:
a) Produkt turystyczny - Wydarzenie - charakteryzuje się dużą spójnością tematyczną, organizacyjną oraz konkretnym umiejscowieniem w czasie i przestrzeni.
b) Produkt turystyczny - Impreza - składa się z kilku usług lub usług i dóbr materialnych (rzeczy) oferowanych przez organizatorów turystyki.
c) Produkt turystyczny - Obiekt - charakteryzuje się występowaniem jednej głównej atrakcji (usługi) i dodatkowo kilku usług towarzyszących skupionych w jednym miejscu (obiekcie) mający z punktu widzenia kartograficznego charakter punktowy.
d) Produkt turystyczny - Szlak - składa się z wielu miejsc lub obiektów związanych z pewną nadrzędną ideą, połączonych ze sobą wytyczoną, zwykle oznakowaną trasą.
e) Produkt turystyczny - Obszar - wewnętrznie złożony zbiór elementów wyróżnionych ze względu na swoją konkretna lokalizację w przestrzeni, charakteryzującą się walorami turystycznymi.
2. Po sprawdzeniu zgodności zgłoszenia z definicją produktu turystycznego wyrażoną w powyższych kategoriach Kapituła przeprowadza ocenę merytoryczną zgłoszeń, wyrażoną w punktach, na podstawie poniższych kryteriów:
1. Atrakcyjność produktu turystycznego z punktu widzenia turystów (ocena własna członka Kapituły na podstawie doświadczenia zawodowego w turystyce)
2. Oddziaływanie na zjawisko sezonowości (termin realizacji i długość funkcjonowania produktu w ciągu roku)
3. Dostępność, różnorodność, spójność oferty turystycznej produktu turystycznego na rynku turystycznym w kraju i za granicą (stopień komercjalizacji produktu turystycznego)
4. Efektywność montażu finansowego na rozwój produktu (m.in. różnorodność źródeł i sposobów finansowania, wielkość nakładów)
5. Dynamika ruchu turystycznego związana z produktem turystycznym
6. Zgodność ze Strategią Marketingową Polski oraz regionalnymi programami rozwoju produktów turystycznych
7. Sposób funkcjonowania i perspektywy dalszego rozwoju (m.in. kwestie własności, zarządzania, współpracy - sieciowość)
8. Generowanie rozwoju ekonomicznego obszaru produktu turystycznego
9. Przygotowanie formalne wniosku
§ 4
PRZEBIEG KONKURSU
1.
Konkurs organizowany jest pod patronatem Gazety Pomorskiej.
2. Konkurs zostanie ogłoszony na stronie internetowej K-POT (www.k-pot.pl

) oraz na łamach Gazety Pomorskiej w wydaniu papierowym oraz w internecie (www.pomorska.pl

).
3. Zawiadomienia o ogłoszeniu Konkursu zostaną dodatkowo wysłane do członków K-POT drogą elektroniczną.
4. Kapituła powołana przez K-POT dokonuje oceny otrzymanych zgłoszeń i wskazuje 3 produkty z całego regionu do udziału w etapie ogólnopolskim POT.
5. Kapituła zapozna się z kandydaturami konkursowymi, przeprowadzi proces selekcji zgłoszeń, dokona wizytacji wybranych produktów turystycznych, jeśli tak zarządzi Przewodniczący Kapituły.
6. Kapituła ma prawo przyznać nie tylko nagrody, ale i wyróżnienia wraz z uzasadnieniem.
7. Specjalną nagrodę przyznają czytelnicy Gazety Pomorskiej.
§ 5
WARUNKI ZGŁOSZENIA
1. Prawo zgłaszania kandydatur do Konkursu przysługuje samorządom terytorialnym i gospodarczym, lokalnym organizacjom turystycznym, instytucjom i twórcom produktów turystycznych, stowarzyszeniom i fundacjom turystycznym, przedsiębiorcom prywatnym, a także organizatorom turystyki.
2. Podmioty biorące udział w etapie regionalnym, zgłaszają swoje kandydatury do K-POT na formularzu zgłoszeniowym opracowanym przez K-POT, stanowiącym załącznik do niniejszego Regulaminu do 30.08.2009 roku.
3. Wypełnione formularze (Karta Zgłoszenia) należy wysłać drogą e-mailową (e-mail:[email protected]), a także drogą pocztową wraz z wszelkimi załącznikami (materiałami promocyjnymi) na adres biura K-POT: Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna, 85-036 Bydgoszcz, Wełniany Rynek 5/ 8, z dopiskiem na kopercie "Najlepszy produkt turystyczny 2009 ", przy zachowaniu następujących wymagań:
a)
Każda kandydatura musi być zgłoszona na osobnym formularzu zgłoszeniowym, a także powinna zawierać fotografie oraz inne materiały poświadczające atrakcyjność produktu turystycznego. Formularz należy wypełnić starannie, podając jak największą ilość informacji opisujących produkt turystyczny.
b) Zasadnym będzie załączenie do zgłoszonych produktów turystycznych merytorycznego uzasadnienia wyboru tych produktów do konkursu ogólnopolskiego "finału".
c) Rozpatrywane będą kandydatury, które dotrą do K-POT w wyznaczonym terminie w formie drukowanej i elektronicznej.
d) Regulaminy oraz Karty Zgłoszeń znajdują się na stronie internetowej K-POT: www.k-pot.pl

e)
Dodatkowych informacji udziela koordynator Konkursu: Justyna Malinowska - Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna, tel: 52 376 70 19, e-mail: [email protected].
§ 6
TERMINY
1.
Okres przyjmowania zgłoszeń - 01.06.2009 r. - 30.08.2009 r.
2. Wręczenie Certyfikatów odbędzie się podczas Wojewódzkich Obchodów Światowego Dnia Turystyki, 9 października 2009 roku w Brodnicy.
§ 7
NAGRODY
1. Nagrody w konkursie.
1 miejsce- nagroda o wartości 2 500 zł
2. miejsce- nagroda o wartości 1 500 zł
3. miejsce - nagroda o wartości 1 000 zł
4. Nagroda Gazety Pomorskiej- wybór czytelników.
2. Zwycięzcy konkursu będą również uhonorowani Certyfikatem i statuetką Kujawsko - Pomorskiej Organizacji Turystycznej.
3. Trzy nagrodzone produkty zostaną zgłoszeni do ogólnopolskiej edycji Konkursu.
4. Specjalną nagrodę honorową "Odkrywca roku 2009" przyzna Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
§ 8
INNE POSTANOWIENIA
1.
Przesłane na Konkurs materiały i dokumentacja zostaną zabezpieczone przez K-POT i nie będą zwracane.
2. Złożenie podpisu na zgłoszeniu stanowi oświadczenie o przekazaniu majątkowych praw autorskich do załączonych materiałów i fotografii dla potrzeb K-POT i POT w zakresie obrotu oryginałem - wprowadzaniem do obrotu, użyczeniem.
3. Złożenie podpisu jest równoznaczne z przyjęciem zobowiązań i warunków wynikających z niniejszego regulaminu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska